اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. بهمن 1394 - 13:14   |   کد مطلب: 16481
با بالا گرفتن اختلافات بین اصلاح‌طلبان و کارگزاران؛
بحران سرلیستی در فهرست اصلاح‌طلبان / آیا کرباسچی همه‌ی معادلات را به هم می‌زند؟
جناح منتسب به دوم خرداد یکی از چالشی‌ترین برهه‌های سیاسی خود را سپری می‌کند. دوره‌ای که غلامحسین کرباسچی همه‌ی برنامه‌ریزی‌های آنها را با ایفای نقش «مادر خرجی» در دل این گروه و انتخاب فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان به هم ریخته است.
بحران سرلیستی در فهرست اصلاح‌طلبان / آیا کرباسچی همه‌ی معادلات را به هم می‌زند؟

به گزارش صبح الوند به نقل از آناج، زنگ آژیر خطر در اردوگاه اصلاح‌طلبان به صدا در آمده است. اختلافات میان آنها و کارگزاران به شدت بالا گرفته و دعوا بین سرلیستی عارف یا کسی دیگر، به اوج خود رسیده است. دیگر نمی‌توان برای توصیف این وضعیت از واژه «تنش» استفاده کرد. کرباسچی از افشاگری علیه عارف می‌گوید و عارف، کرباسچی را به شیطنت‌کاری متهم می‌کند. برخی از اصلاح‌طلبان هنوز نتوانستند به این سؤال پاسخ دهند که چرا بنیان‌گذار فساد اقتصادی در کشور به فردی تعیین‌کننده در انتخاب لیست اصلاح‌طلبان تبدیل شده است؟

جناح منتسب به دوم خرداد یکی از چالشی‌ترین برهه‌های سیاسی خود را سپری می‌کند. دوره‌ای که غلامحسین کرباسچی همه‌ی برنامه‌ریزی‌های آنها را با ایفای نقش «مادر خرجی» در دل این گروه و انتخاب فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلبان به هم ریخته و هاضمه‌ی سیاسی این جناح را مختل کرده است.

شهردار سابق تهران که نخستین پول‌های کثیف انتخاباتی را در آستانه‌ی مجلس پنجم وارد فضای سیاسی کشور کرد و در انتخابات 88 نیز به حمایت از شیخ مهدی کروبی پرداخت، بارها پس از حوادث تلخ آن سال، سران فتنه را افرادی انقلابی خواند و در همان بحبوحه در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «تعداد افرادی که در ستادهای کروبی بودند بالای ۳۰۰ هزار نفر بودند و تقلب در این انتخابات امری واضح است.»

او هم‌چنین در زمان حضورش در شهرداری تهران تحت تأثیر تفکرات هاشمی رفسنجانی قرار گرفت و مانند هاشمی که «له شدن بخشی از مردم در زیر چرخ‌دنده‌های توسعه» را طبیعی می‌دانست، عنوان کرد: «باید تهران از نظر مدرن‌بودن تبدیل به شهری بشود که هر کس زیر ۵۰۰ هزارتومان درآمد دارد تهران را ترک کند؛ چون نمی‌تواند هزینه‌های چنین شهری را پرداخت کند.»

کرباسچی در روز ۱۵ فروردین ۱۳۷۷ پس از بازجویی، بازداشت و روانه زندان شد. تمامی جلسات دادگاه او از رسانه‌ی ملی پخش گردید و مردم در جریان پرونده‌ی فساد دبیرکل فعلی حزب کارگزاران قرار گرفتند. پس از آن وزارت کشورِ دولت اصلاحات، رسما بازداشت شهردار تهران را اعلام کرد و هیات دولت، عده ای از نمایندگان مجلس و مطبوعات دوم خردادی به این امر اعتراض کردند.

اکنون خبر از حضور این مرد بد سابقه در عالی‌ترین حلقه‌ی تصمیم‌گیری اصلاحات به گوش می‌رسد. از طرفی افراد شاخص اصلاح‌طلب که شعار مبارزه با فساد اقتصادی را جهت کسب آرای مردمی سر می‌دهند، در مواجهه با این سؤال عقب‌نشینی کرده و به بیراهه می‌روند. مثلا هادی خامنه‌ای وقتی با این سؤال خبرنگار مواجه شد که چرا شخصی مثل کرباسچی که سابقه فساد اقتصادی دارد باید در مرکز فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان فعالیت کند، گفت: «این سؤال را باید چک کنم و بعد جواب دهم.»

باید منتظر ماند و دید که بحران سرلیستی در فهرست اصلاح‌طلبان به کدام سمت خواهد رفت و آیا مرد شماره یک کارگزاران می‌تواند همه‌ی معادلات آنها را به هم بزند؟

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان