اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. بهمن 1394 - 8:49   |   کد مطلب: 16048
عضو شوراي اسلامي شهر همدان گفت: شوراي اسلامي شهر تجلي‌گاه مردم سالاري ديني به مفهوم كلمه و نمونه حاكميت مردم بر سرنوشت خويش است.
شورای اسلامی شهر تجلی گاه مردم سالاری دينی است

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، حجت‌الاسلام سيد مجيد موسوي با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر و شهرداري به عنوان دو بازوي نظارتي و اجرايي نظام مديريت شهري، نقش مؤثر و اساسي در روند اداره شهر ايفا مي‌كنند، اظهار كرد: با توجه به اينكه شوراهاي اسلامي شهر كارآمدترين ابزار حكومت محلي براي مديريت شهري و در راستاي نهادينه شدن مشاركت مردم در ساختارهاي تصميم‌گيري محلي هستند توسعه نقش آنها در امور مديريت شهري ضرورتي انكارناپذير است.

حجت‌الاسلام موسوي اضافه كرد: از آنجا كه ما شهر را موجودي زنده دانسته و معتقديم كه تمام امور جاري يك شهر بايد در بالاترين درجه از كيفيت مديريت شود، در مديريت شهري نبايد نگاه تك بعدي به شهر داشت بلكه همه اجزاي آن بايد به بهترين نحو مورد توجه قرار گيرد.

وي با تأكيد بر اينكه يك شهر ايده‌آل بايد با نگاهي همه‌جانبه و به دور از افراط و تفريط اداره شود، افزود: در مديريت و سياستگذاري براي يك شهر با جمعيت نزديك به 600 هزار نفري در همدان، تمامي امور از جمله معماري و شهرسازي، فني و عمراني، خدمات شهري، محيط زيست، حمل و نقل و ترافيك، امور اجتماعي و فرهنگي و... بايد براي همه شهر و همه مردم و بر اساس فرهنگ ايراني اسلامي، تدوين و اجرا شود.

اين عضو شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به اينكه تحكيم زيرساخت‌ها، ايجاد رفاه و آسايش و برخورداري از عدالت اجتماعي همواره از مطالبات به حق مردم همدان است، يادآور شد: انتظار مي‌رود مديريت شهري در اداره شهر، عدالت اجتماعي را رعايت كند، چرا كه تبعيض نشانه بي‌برنامگي و موجب ناقص و عليل شدن شهر شده و آرامش و امنيت شهروندان در معرض تهديد قرار مي‌گيرد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان