اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. بهمن 1394 - 10:10   |   کد مطلب: 15919
قناد باشی به اتهامی که روحانی به شورای نگهبان وارد کرد اشاره کرد و گفت: ایشان می گوید شورای نگهبان سلیقه ای عمل کرده است، این درحالی است که خیلی ها هم هستند که شخص رئیس جمهور را به این نوع رفتار متهم می کنند. این اتهام به خود روحانی وارد است. رئیس جمهوری نباید به مراجعی که فصل الخطاب هستند و حرف آخر را بایدبزنند چنین اتهاماتی وارد کند. این مسئله برای جمهوری اسلامی سنگین است و تا کنون چنین برخوردی را از روسای جمهور نداشته ایم.
اظهارات رئیس جمهوری به وضوح بر خلاف قانون بود/ اتهام "سلیقه ای رفتار کردن شورای نگهبان" به خود روحانی وارد است/ نیاز امروز مردم رفع بیکاری و رکود است

به گزارش صبح الوند، جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاست داخلی کشورمان در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتقاد از اظهارات امروز رئیس جمهور در دیدار با مجریان انتخابات، اظهار داشت: انتظار می رفت آقای روحانی در اظهارات خود در مسیر قانون حرکت کرده و سلسله گفتارهای غیر قانونی را مطرح نمی کرد. انتظار داشتیم رئیس جمهوری تدبیر بیشتری را در سخنان خود به کار می برد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اظهارات رئیس جمهوری به وضوح خلاف قانون بود. در پاسخ به این بخش از سخنان رئیس جمهوری که عنوان کرد " یهودی‌ها و زرتشتی‌ها هرکدام نماینده خود را دارند و باید جناح های دیگر هم نماینده داشته باشند" باید گفت که این اقشار نظام جمهوری اسلامی را قبول کرده اند اما آیا فردی که نظام را قبول ندارد را می توان به انتخابات وارد کرد؟

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان به اتهامی که روحانی به شورای نگهبان وارد کرد اشاره کرد و گفت: ایشان می گوید شورای نگهبان سلیقه ای عمل کرده است، این درحالی است که خیلی ها هم هستند که شخص رئیس جمهور را به این نوع رفتار متهم می کنند. این اتهام به خود روحانی وارد است. رئیس جمهوری نباید به مراجعی که فصل الخطاب هستند و حرف آخر را بایدبزنند چنین اتهاماتی وارد کند. این مسئله برای جمهوری اسلامی سنگین است و تا کنون چنین برخوردی را از روسای جمهور نداشته ایم.

وی همچنین تصریح کرد: قیاس رئیس جمهوری مع الفارغ است. شورای نگهبان به جناح افراد کاری ندارد و فقط به اعمال افراد کار دارد. افراد رد صلاحیت شده عملا بر خلاف مصالح نظام یا همسو با فتنه گران حرکت کرده اند.

قناد باشی در ادامه افزود: نیازهای امروز مردم روشن است. نیاز امروز مردم رفع بیکاری، اشتغال، رفع رکود و ایجاد امید به مردم است. اما هیچ نشانه ای از تدبیر که شعار و ادعای دولت در انتخابات بود، در عمل وجود ندارد.  

این کارشناس مسائل سیاسی کشورمان در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: برجام را نمی توان در سبد حاصل کار روحانی دانست چراکه جامعه انتظار دیگری از رئیس جمهوری دارد و آن رفع مشکلات اقتصادی است.  امروز می بینیم که آمار سخنرانی های یک رئیس جمهور در دولت فعلی چندین برابر روسای گذشته شده است و این اتفاق خوبی نیست. 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان