اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. دى 1394 - 8:54   |   کد مطلب: 15878
رئیس سابق اتاق بازرگانی با بیان اینکه در روز یکشنبه تعطیلات کشورهای خارجی بانک های آنها باز نبوده است و این اقدام صورت نگرفته تصریح کرد: منظور روحانی این بوده که اقدامات برای بازگشایی 1000 ال سی در بانک های ایران صورت گرفته است.
ادعای گشایش 1000 ال‌سی در یک روز "سوء تعبیر" است/برای‌گشایش هر ال سی بایدپرونده‌‌ تنظیم شود/ بانک‌های خارجی یک‌شنبه‌ تعطیلند/ چطور 1000 ال‌سی باز شده؟

به گزارش صبح الوند، یحیی آل اسحاق، رئیس سابق اتاق بازرگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص امکان گشایش 1000 ال سی در روز گذشته که توسط روحانی اعلام شد اظهار داشت: اینکه بانک های ما می توانند در یک روز 1000 ال سی باز کنند، محتمل است و دلیل آن هم این است که در شرایط عادی در طول سال 30 تا 40 میلیارد ال سی توسط بانک های کشور گشایش می یابد.

وی همچنین افزود: این ادعا که در این شرایط این میزان ال سی باز شده است، سوء تعبیر است و ممکن است در حقیقت در بانک مقدمات گشایش این میزان ال سی صورت گرفته است؛ چرا که برای گشایش هر ال سی بایستی مقدماتی صورت گرفته و پرونده‌ای باز و تنظیم شود.

رئیس سابق اتاق بازرگانی اذعان داشت: گشایش این میزان ال سی به معنای اینکه 1000 ال سی گشایش پیدا کرده است نبوده و به این معناست که اقدامات لازم برای گشایش این تعداد صورت گرفته و شاید تعدادی هم گشایش یافته باشد.

آل اسحاق با بیان اینکه در روز یکشنبه تعطیلات کشورهای خارجی بانک های آنها باز نبوده است و این اقدام صورت نگرفته تصریح کرد: منظور روحانی این بوده که اقدامات برای بازگشایی 1000 ال سی در بانک های ایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود بوروکراسی های اداری تصریح کرد: مقداری از این ال سی به صورت عملیاتی گشایش یافته ولی تعدادی دیگر طی روزهای بعدی تکمیل و گشایش پیدا می کند.

خاطر نشان می‌شود رئیس جمهور روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که در ساعات اولیه اجرای برجام ۱۰۰۰ ال سی برای فعالان اقتصادی کشور گشایش یافته است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان