اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. دى 1394 - 19:00   |   کد مطلب: 15686
چه کشورهایی با قطع رابطه سیاسی با ایران خود را تحریم کردند؟
قطع رابطه فقیر ترین و گرسنه ترین کشورهای دنیا با جمهوری اسلامی ایران+تصاویر
رژیم آل سعود روز شنبه ۱۲ دی‌ماه امسال در ادامه جنایت‌های خود شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان را به شهادت رساند؛ این اقدام خشم همه جهانیان و به ویژه شیعیان را در پی داشت.
قطع رابطه فقیر ترین و گرسنه ترین کشورهای دنیا با جمهوری اسلامی ایران+تصاویر

به گزارش صبح الوند،  رژیم آل سعود روز شنبه ۱۲ دی‌ماه امسال در ادامه جنایت‌های خود شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان را به شهادت رساند؛ این اقدام خشم همه جهانیان و به ویژه شیعیان را در پی داشت. برخی از جوانان مشهدی و تهرانی بعد از این جنایت آل سعود در اقدامی خودجوش به سمت کنسولگری و سفارت این رژیم در مشهد و تهران حمله کردند و خساراتی را به آن‌ها وارد کردند.

در پی این اقدام عربستان سعودی روابط سیاسی خود را با ایران اسلامی قطع کرد و سفیر خود را فراخواند؛ کشورهای جیبوتی، بحرین و سودان در حمایت از این اقدام عربستان نیز روابط سیاسی خود را با ایران قطع کردند.

جیبوتی، کشوری فقیر و همراه رژیم اشغالگر قدس

این کشور از مستعمرات فرانسه بوده‌است که در اصل سومالی‌لند فرانسه نامیده می‌شده‌است. جیبوتی در روز ۲۷ ژوئن ۱۹۷۷ از فرانسه اعلام استقلال کرد و به جمهوری جیبوتی تغییر نام دهد. کشور جیبوتی شامل ۵ استان علی سبیح، دخیلی، جیبوتی، اوبوک و تاجورا است.

این کشور به عنوان یک منطقه آزاد تجاری-صنعتی در شمال شرقی قاره آفریقا، اساس اقتصاد خود را بر مبنای ارایه خدمات بازرگانی به سایر کشور‌ها بنا نهاده است و از نظر ذخایر معدنی در فقر شدید به سر می‌برد و کانی باارزشی ندارد.

حدود ۹۴درصد مردم این کشور مسلمان و ۶درصد مسیحی هستند. ۴۶ درصد‌نژاد مردم جیبوتی را ایساس یا سومالیایی تبار‌ها، ۳۵ درصد را عفار و ۱۱ را نیز را نیز عرب تشکیل می‌دهند، عربستان سعودی برای استفاده از این کشور در جنایات خود حمایت‌های مالی فراوانی می‌کند و نتیجه آن حمایت جیبوتی از جنایات عربستان از جمله در یمن می‌شود.

همچنین رژیم اشغالگر قدس با داشتن چندین کشتی، ناوچه، قایق‌های سریع، جنگنده‌های اف۱۶ و ۲۰۰ نیروی واکنش سریع بیشترین حجم نیرو را در جیبوتی دارد.

کشور جیپوتی در نقشه

سودان، پنجمین کشور گرسنه جهان
سودان دومین کشور آفریقایی است که در حمایت از عربستان سعودی سفیر ایران را از کشور خود اخراج و سفیرش را فراخواند. سودان قبل از استقلال سودان جنوبی بزرگ‌ترین کشور آفریقا بود؛ اکنون این کشور ۳۰ میلیون جمعیت دارد.

در شاخص فساد اداری، این کشور به عنوان یکی از فاسد‌ترین کشورهای جهان از نظر میزان فساد اداری و اختلاس ذکر شده‌اس؛ بر پایه شاخص گرسنگی جهانی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد سودان پنجمین کشور جهان از نظر گستردگی گرسنگی در میان اهالی است و از این نظر در وضعیت هشداردهنده‌ای به‌سر می‌برد.

در جنگ داخلی سودان که ریشه‌های قومی و مذهبی داشته و نهایتاً در سال ٢٠١١ به جدایی و تاسیس کشور مستقل سودان جنوبی انجامید، بیش از یک میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

۹. ۵۹ درصد از مردان و ۹. ۴۴ درصد از زنان بالای ۱۵ سال سودان باسوادند. جنگ‌های خونین سودان با همسایگان و درگیری‌های داخلی این کشور از پیشرفت امکانات و بهداشت در این کشور جلوگیری کرده‌است. این کشور در چند سال گذشته از داشتن غذا و بهداشت بی‌بهره بوده ‌است.

عمر البشیر رئیس جمهوری سودان با عربستان سعودی توافق کرده در مقابل قطع روابط استراتژیک با ایران و مشارکت در جنگ یمن، کمک مالی ۴ میلیارد دلاری از عربستان سعودی، ۲ میلیارد دلار از امارات و ۲ میلیارد دلار دیگر از کویت دریافت کند.



بحرین، کوچک‌تر از کوچک‌ترین استان ایران و ناقض علنی حقوق بشر

بحرین نیز مانند ۲ کشور آفریقایی دیگر در حمایت از آل سعود روابط سیاسی‌اش را با ایران قطع کرد؛ روابط سیاسی ایران و بحرین مهرماه امسال دچار تنش‌هایی شده بود که در ‌‌نهایت بحرین کاردار ایران را عنصر نامطلوب دانست و از این کشور اخراج کرد، وزارت خارجه ایران هم در واکنش به این اقدام معاون سفارت بحرین در تهران را عنصر نا‌مطلوب دانست و از کشور اخراج کرد.

بحرین ۷۰۶ کیلومتر مربع مساحت دارد که کوچک‌تر از کوچک‌ترین استان ایران است. از هفتصد کیلومتر مربع مساحت این کشور نزدیک به چهارصد کیلومترمربع آن بیابانی است. حکومت پادشاهی بحرین موروثی است و از ابتدای استقلال این جزیره تاکنون عهده دار حکومت هستند، حکومتی که حقوق اکثریت مردم این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد و با کمک آل سعود اعتراضات مردم را سرکوب و بسیاری از آن‌ها را به شهادت رساند

 

 

 
تیراندازی مستقیم نیروهای بحرینی به معترضان، برای دانلود کلیپ(اینجا) کلیک کنید

به گزارش رهیاب، وضعیت داخلی کشورهای حامی آل سعود نشان از عقب ماندگی آل سعود و این کشورها دارد. همچنین قطع روابط سیاسی بیش از اینکه به سود آنها باشد به سود ایران اسلامی است که از بار مشکلات خود بکاهد.

منبع: رهیاب

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان