اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. آذر 1394 - 10:40   |   کد مطلب: 15291
تأکید رئیس کمیسیون معماری شورای شهر همدان:
اجراي طرح كمربند سبز براي جلوگيري از توسعه ناموزون شهر
جلسه اين هفته كميسيون معماري، شهرسازي و فني و عمراني شوراي اسلامي شهر همدان با حضور هيأت رئيسه معتمدين محلات و شوراياران شهر همدان جهت بررسي مشكلات و مسائل مناطق كمتر برخوردار برگزار شد.
اجراي طرح كمربند سبز براي جلوگيري از توسعه ناموزون شهر

به گزارش صبح الوند، رئيس كميسيون معماري، شهرسازي و فني و عمراني شورا در اين جلسه با ارزشمند دانستن زحمات و پيگيري‌هاي معتمدين محلات، گفت: معتمدين محلات به واسطه زندگي در كنار مردم و ديدار چهره به چهره با شهروندان به عنوان حلقه واسطه و پيونددهنده ارتباط بين شورا با شهروندان هستند.

ابراهيم مولوي با اشاره به اينكه ارتباط مستمر معتمدين محلات با شورا و شهرداري باعث اجرايي شدن برنامه‌هاي عمراني، فرهنگي، اجتماعي و امور شهري مي‌شود، افزود: اين امر در بحث‌هاي سياست‌هاي توسعه‌محور برنامه‌ريزي همراه با مردم هميشه با درصد بالايي از موفقيت همراه است.

مولوي در ادامه بر اجراي خط كمربندي به صورت معبر اصلي يا كمربند سبز به دور مناطق حاشيه‌اي و كمتر توسعه‌يافته شهر تأكيد كرد و افزود: تحقق اين امر در راستاي جلوگيري از رشد و توسعه ناموزون شهر و ساخت و سازهاي غيرمجاز شهري ضروري است.

وي بر ساماندهي فضاي كالبدي و تقسيم عادلانه سرانه‌هاي فضاي سبز با ايجاد بوستان‌ها و مراكز تفريحي در مناطق كمتر توسعه‌يافته و محلات تأكيد كرد و گفت: نظارت بر خدمات‌دهي مناسب شبكه تاكسيراني و اتوبوسراني، بازگشايي معابر و اصلاح هندسي آنها در مناطق كمتر برخوردار و توانمندسازي شده و كمك به اجرايي شدن طرح تفكيك 50 هكتاري منطقه چهار شهرداري با مشاركت شهروندان ضروري است.

رئيس كميسيون معماري، شهرسازي و فني و عمراني شوراي اسلامي شهر همدان ادامه داد: لازم است براي كارهاي عمراني شهرداري در مناطق مختلف به لحاظ صرفه‌جويي در هزينه‌هاي اجراي طرح‌هاي عمراني و جلوگيري از موازي‌كاري و دقت بر جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز، نظارت صورت پذيرد.

ابراهيم مولوي اضافه كرد: در راستاي جلوگيري از ويژه‌خواري و سودجويي دلالان بايد اراضي باير موجود در دل محلات توانمندسازي شده شهر تعيين تكليف شود.

مولوي همچنين بر ارائه طرح جهت خروج مناطقي همچون اسلامشهر، حصار مطهري و شهرك ولي‌عصر(عج) از بن‌بست تأكيد كرد.

رئيس كميسيون خدمات شهري، حمل و نقل و ترافيك و محيط زيست شورا هم با بيان اينكه شورا در حد توان خود در زمينه خدمت‌رساني به شهر اقداماتي انجام داده است، ‌گفت: عليرغم كمبود اعتبارات در حوزه حمل و نقل و ترافيك اقدامات بسياري از جمله اصلاح هندسي، احداث پل‌ها و... صورت گرفته است.

كامران گردان اضافه كرد: لازم است معتمدين محلات مسائل و مشكلات مناطق را به شورا به عنوان نمايندگان مردم انتقال دهند.

رئيس كميسيون برنامه، بودجه، حقوقي و امور اداري شوراي اسلامي شهر همدان با بيان اينكه شورا از نظرات و پيشنهادات شهروندان و معتمدين در جمع‌بندي كليات بر اولويت‌هاي بودجه 95 استفاده مي‌كند، گفت: اعضاي شورا براي جايگاه شهروندان ارزش قائل بوده و توجه به مطالبات آنها بسيار مهم است.

حسين قراباغي به مشكلات و محدوديت‌هاي مالي شهرداري اشاره كرد و افزود: شهرداري همدان در طي پنج سال گذشته كمترين درآمد شهري را داشته و اين در حالي است كه طي دو سال گذشته بيشترين خدمات عمراني براي شهر داشته است.

قراباغي با بيان اينكه محدوديت‌ها در مديريت شهري زياد است، اضافه كرد: نبود مديريت واحد شهري باعث ايجاد مشكلاتي براي شهروندان شده است.

حجت‌الاسلام سيدمجيد موسوي عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز با بيان اينكه شورا به عنوان نمايندگان مردم از شهرداري مطالبه‌گر است، گفت: اعضاي شورا در حد توان خود در انجام وظايف و خدمت‌رساني به مردم در تلاشند.

حجت‌الاسلام موسوي با تأكيد بر افزايش سرانه فضاي سبز مناطق مختلف شهر اظهار كرد: لازم است سرانه‌هاي سبز در مناطق كمتر برخوردار نيز ديده شود و شورا پيگير موضوع است.

وي ايجاد كمربندي سبز شهر را ضروري دانست و گفت: اين امر در كاهش ساخت و سازهاي غيرمجاز، افزايش سرانه فضاي سبز و ايجاد عدالت اجتماعي در شهر تأثيرگذار است.

عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر همدان هم با اشاره به احداث فرهنگسراها گفت: در حال حاضر 19 زمين جهت احداث سالن‌هاي ورزشي و فرهنگسرا آماده ساخت است و معتمدين مي‌توانند براي محلاتي كه نياز است درخواست دهند.

رضا غلامي‌خجسته اضافه كرد: متأسفانه در حال حاضر به دليل كمبود منابع مالي عمليات اجرايي تعدادي از فرهنگسراها نيمه‌كاره مانده است.

منبع: روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان