اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. آذر 1394 - 9:07   |   کد مطلب: 15233
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:
بزودی پروژه هتل نیمه کاره بلوار بعثت همدان تعیین تکلیف می شود
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: پس از گذشت سه دهه از آغاز ساخت پروژه هتل بعثت همدان، این پروژه باید تعیین تکلیف شود.
پروژه هتل نیمه کاره بلوار بعثت همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومی شورای شهر همدان، محمد تبریزی پیش از ظهر یکشنبه در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که با حضور نماینده شرکت همایش صنعت پیشرو برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت بازارهای روز شهر همدان برگزار شد، افزود: مدیر منطقه یک و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری باید هر چه سریعتر تکلیف هتل نیمه کاره بلوار بعثت همدان را مشخص کنند.

تبریزی با اشاره به توضیحات نمایندگان شهرداری مبنی بر وجود بدهی کلان و نبود انگیزه تکمیل این پروژه که توسط مالک مشکلات بسیاری برای شهروندان و شهرداری ایجاد کرده است، یادآور شد: با توجه به مطالبات مردمی و تاکید مسئولان استان مبنی بر تعیین تکلیف این پروژه، شهرداری همدان باید نسبت به تعیین تکلیف قانونی پروژه از طریق مبادی قانونی و در صورت امکان در اختیار گرفتن مجدد ملک نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های هدفمند توسط شهرداری اظهار داشت: تعطیل و نیمه کاره ماندن پروژه‌ها برای شورا و شهروندان قابل قبول نیست و علیرغم کمبود منابع مالی، مدیریت شهری باید با اولویت‌بندی پروژه‌های نیمه تمام را اجرایی کند.

تمرکزگرایی و تمرکززدایی هر دو لازمه فعالیت مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به گستردگی و نوع فعالیت شهرداری اضافه کرد: تمرکزگرایی و تمرکززدایی هر دو لازمه فعالیت مدیریت شهری است چراکه بخشی از فعالیت‌های شهرداری از جمله خدماتی نیاز به تمرکززدایی و فعالیت‌هایی چون تصمیمات مدیریتی نیاز به تمرکزگرایی دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در بخشی از فعالیت‌ها و امور شهرداری تمرکزی وجود ندارد و شاهد چند صدایی در مدیریت شهری هستیم که آسیب این نقص بر پروژه‌ها وارد می شود.

محمد تبریزی پروژه‌های عمرانی را نوعی سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های توسعه شهری برشمرد و افزود: علیرغم این موضوع شاهد کم‌کاری در بعضی امور عمرانی هستیم که نمونه آن نیمه کاره ماندن پروژه آسفالت و ساماندهی ورودی شهر در بلوار بسیج است.

وی تاکید کرد: در کنار اجرای پروژه‌های تاثیر گذار و ضروری، رعایت اصول و فنون عمرانی امری ضروری است چراکه شورا و شهرداری در اجرای پروژه‌ها در قبال مردم مسئول هستند و بر این اساس امور مدیریت شهری باید با نظری علمای علم مدیریت صورت پذیرد.

کیفیت و بسته‌بندی مناسب در جذب مشتری موثر است

تبریزی در ادامه با اشاره به ایجاد بازار روزها در شهر همدان اظهار کرد: کیفیت و قیمت عرضه کالا و اجناس باید به گونه ای باشد که شهروندان متقاضی خرید باشند چراکه کیفیت و بسته‌بندی مناسب در جذب مشتری موثر است.

تبریزی گفت: کیفیت خوب کالا به‌ویژه میوه و تره بار می تواند دورریز کمتری داشته و این امر در تولید زباله کم موثر بوده و کمکی به محیط‌زیست و مدیریت شهر خواهد بود.

وی با انتقاد از ایجاد بازارچه‌های میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر افزود: این امر ضرری برای مغازه‌دارانی است که برای اخذ مجوز و ادامه فعالیت خود پروانه کسب داشته و مالیات پرداخت می‌کنند که براین اساس برای استقرار بازارچه‌های روز باید مزیتی تعریف شود.

رئیس  کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه تمرکززدایی بازار از میدان مرکزی شهر را از اهداف و تأکیدات شورا برشمرد و گفت: شورا از سرمایه‌گذاران برای ایجاد بازار روز در نقاط مختلف شهر و دسترسی آسان و رفاه حال شهروندان استقبال می‌کند.

کامران گردان اضافه کرد: شورا و شهرداری تا حد امکان همکاری لازم را با سرمایه‌گذار برای ایجاد بازار روز خواهند داشت.

ایجاد روز بازارها در نقاط حاشیه‌ای و شهرک‌های شهر در کاهش سفرهای درون‌شهری و ترافیک موثر است

گردان ایجاد روز بازارها در نقاط حاشیه‌ای و شهرک‌های شهر را در کاهش سفرهای درون‌شهری و ترافیک موثر دانست و افزود: شورا و شهرداری آمادگی دارد که زمین رایگان در اختیار سرمایه‌گذار برای بازار روز قرار دهد.

علی رحیمی فر دیگر عضو شورای شهر همدان نیز با گلایه از نیمه کاره ماندن ساماندهی ورودی شهر همدان از مسیر بلوار بسیج اظهار کرد: در اجرای امور فنی و عمرانی صرف نظر از هزینه، کیفیت کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی فر ساماندهی بلوار بسیج همدان را آبروی شهر دانست و گفت: شهرداری باید در این زمینه به‌خوبی واردشده و اقدامات لازم را انجام دهد.

رضا میرزایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: باید در مطالعات و تحقیق برای ایجاد بازار روز در نقاط مختلف شهر محله محوری نیز مورد توجه قرار گیرد.

میرزایی بابیان اینکه مطالعات خوب برای پروژه‌ها به نتایج مطلوب منجرمی شود، افزود: طرح باید به گونه ای اجرا شود که علاوه بر کیفیت اجناس، تراکم جمعیت محلات نیز مدنظر باشد.

علی رضایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز ایجاد بازار روزها را ضرورت همدان دانست و بر مکان‌یابی مناسب جهت اجرای طرح تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه سرمایه‌گذار متقاضی ایجاد بازار روز در نقاط مختلف شهر به تشریح فعالیت خود و نحوه اجرای طرح پرداخت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان