اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. آذر 1394 - 15:20   |   کد مطلب: 15164
با توجه به نزدیک شدن به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی گروه های اصلاح طلب به دنبال کسب حداقل کرسی های خانه ملت هستند که با سخنرانی در دانشگاه های کشور فضای دانشگاه ها را سیاسی کرده و به سمت جریانی و حزبی کردن پیش می برند.
ادامه شلوغ کاری های اصلاح طلبان برای پیشبرد پروژه مظلوم نمایی/ اصلاح طلبان کدام دانشگاه ها را در 16 آذر امسال به حاشیه بردند؟

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 16آذر ماه روز دانشجو، روزی که به نام قشر تحصیل کرده و آگاه جامعه نامگذاری شده است. دانشگاه جایی است که بنا به فرمایش بنیان گذار انقلاب مبدا همه تحولات کشور است؛ جایی است که نباید به محیط سیاسی و بازیچه ای برای گروه و احزاب سیاسی خاصی تبدیل شود باید محیطی آرام و به دور از هرگونه تنشی برای فراگیری علم و دانش باشد.

اما متاسفانه گروه های سیاسی خاصی هستند که از قشر دانشجو سواستفاده های برای منفعت های سایسی و پیش برد اهداف خود میکنند 16آذر امسال نیز گروهای سیاسی اصلاح طلب با سخنرانی در دانشگاه های استانها و شهرستان های مختلف، کشور به شلوغکاری های پرداخته اند تا به اهدافی که دارند برسند.

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی گروه های اصلاح طلب به دنبال کسب حداقل کرسی های خانه ملت هستند که با سخنرانی در دانشگاه های کشور فضای دانشگاه ها را سیاسی کرده و به سمت جریانی و حزبی کردن پیش می برند.

در ادامه سخنرانی های اصلاح طلبان در دانشگاه های مختلف کشور آورده شده است:

مرعشی در دانشگاه تبریز: مردم نمی دانند که تصمیم را مردم می گیرند یا آقای جنتی!

 

حسین مرعشی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: ما بعد از دوران مشروطیت هنوز دغدغه ی حاکمیت قانون را داریم. بالاخره مردم نمی دانند که تصمیم را مردم می گیرند یا آقای جنتی؟!!!

 

یک عده قهرمان را برای خود ساختیم و کشور بازهم نتوانست به توسعه برسد

 

مرعشی بیان داشت: بدنبال پیروزی ها,توقف ها و شکست ها را همچنان می بینیم, وقتی شاه استعفای مصدق را پذیرفت و به قوام حکم نخست وزیری داد, با قیام مردم دربار عقب نشینی کرد و مصدق به حکومت بازگشت. پس از ۱۳ماه کودتا شد و هیچکس از مصدق حمایت نکرد, ما خرداد ۷۶ را داشتیم اما خرداد ۸۴ را هم داشتیم, مجلس ششم را هم داشتیم, رد صلاحیت مجلس ششمی ها را هم داشتیم.

 

نماینده مجلس پنجم و ششم اظهار داشت: ما به طور منظم فراز و فرود داشتیم,نتیجه ی این روند این بود که یک عده قهرمان را برای خود ساختیم و کشور بازهم نتوانست به توسعه برسد. چقدر یک کشور بجای توسعه و آبادانی باید برای حل مسائل سیاسی و اجتماعی هزینه کنیم و حاکمیت مردم را مطالبه کنیم؟!

 

مسیر کشور بعد از سال ۸۴ مسیری بود که تا نابودی جلو رفت

 

وی با بیان این مطلب که دنیا این مسله را حل کرده است, ما باید در پیگیری آرمان ها باید پایداری و استقامت کنیم، گفت: در سال ۹۲ با یک معجزه توانستیم کشور را از یک پرتگاه نجات دهیم, ولی آیا مطمئنیم که باز هم به پرتگاه نخواهیم افتاد؟!

 

مرعشی گفت: اگر در سال ۸۴ سیاسیون اصلاح طلب و یا اصولگرا باهم رقابت نمی کردند حتما کشور وارد این مشکلات نمی شد. ما به طور منظم با آزمون و خطا کشور را جلو می بریم و این ضایعه است,مسیر کشور بعد از سال ۸۴ مسیری بود که تا نابودی جلو رفت.

 

وی گفت: در دوره ی بسیار تلخ دولت گذشته درآمد هنگفت نفتی هدر رفت و نتیجه اش شد تورم ۴۴درصد و رشد منفی شش و دو دهم درصد! تولید نفت دنیا در ۱۵سال دوبرابر شد, سهم ایران از تولید جهانی از یک درصد به منفی شش دهم درصد رسید. این نتیجه ی اختلاف سیاسیون و بازی کردن با سرنوشت کشور است.

 

ما به یک پیروزی دیگر نیاز داریم

 

وی با اشاره به این نکته که در سال ۹۲ مخاطبین روحانی و عارف یک جمله می گفتند، آنهم ائتلاف بود گفت:امروز هم همین شعار را بدهید. با سیاستمدارانتان با رشادت صحبت کنید و شرط همراهی شما با سیاستمدارانتان وحدت باشد.

 

مرعشی اظهار داشت: در سال ۹۲ رییس جمهور احمدی نژاد بود و وزیر کشورش نجار بود و استاندارانش سرداران سپاه بودند اما در مقابل مردم,مردم پیروز شدند.ما به یک پیروزی دیگر نیاز داریم, منظورم پیروزی اصلاح طلبان نیست, منظورم خردمندان چه اصولگرا چه اصلاح طلب است.

 

شما سیاستمداران فهیم خارجی را با حسین شریعتمداری مقایسه کنید!

 

وی گفت: در مذاکرات برجام در مجلس همه دیدند که همه چیز با تعامل رهبری جلو می رود, اما کسانی با واژه های سخیف,بزرگانی چون صالحی و ظریف را تخطئه کردند. کیهان بازهم تیتر زد که طبق پیش بینی ها برجام متوقف خواهد شد! این یعنی چه؟..چرا می خواهید کشور را به بن بست هدایت کنید؟

 

معاون رئیس جمهور سابق گفت: قطعنامه هایی برای ژاپن وجود دارد که هنوز نمی توانند لغو کنند اما ما توانستیم. انشاالله, در ۲۴آذر, شورای حکام همه ی پرونده ی گذشته ی هسته ای ما را خواهد بست.

 

وی گفت: از یکی از سیاستمداران شکست خورده ی یکی از کشورها پرسیدم برای دور بعدی نگران نیستی؟..گفت خوشبختانه جناح رقیب مملکت را خوب اداره کرد و ما قطعا شکست می خوریم, شما این سیاستمدار را با حسین شریعتمداری مقایسه کنید!

 

برجام روحانی از ملی شدن نفت مهم تر است

 

وی با بیان این مطلب که، برجام روحانی از ملی شدن نفت مهم تر است، گفت: ما بعد از برجام به ۳۷ سال پیش برمی گردیم و غرب, حاکمیت ملی ایران را به رسمیت شناخته است. امروز غرب به این نتیجه رسیده که خاورمیانه ی امن بدست ایران درست می شود.

 

مرعشی گفت: سوریه ویران شد, مصر ویران شد, عربستان دچار مشکلات بنیادی است, اگر حاکمیت عربستان نباشد کل عربستان به دست داعش می افتند, عراق متزلزل است, کشور امن و پیشرفته در این میان, فقط ایران است.

 

وی بیان داشت: امروز وقت خوشه چینی و حرکت به سمت توسعه ی ایران است, این مسیر باید استمرار داشته باشد, پیش بینی ها اینست که رشد اقتصادی ایران برای ده سال آینده, بالای ده درصد می تواند باشد. امروزحجم اقتصادی ما معادل امارات است و این یک نقیصه است.

 

نباید اجازه دهیم سپاه در انحصار زاکانی و رسایی ها قرار گیرد

 

وی با اشاره به نقش تعیین کننده سپاه گفت: یک عده هنری ندارند اما مدام پشت سر ارزش های جنگ مخفی می شوند, و از بسیج و سپاه سواستفاده می کنند, سواستفاده ها به سپاه لطمه می زند. سپاه پشتوانه ی امنیت کشور است, وقتی به ظریف می نازیم به پشتوانه ی قدرت سردار سلیمانی است. اکثریت کشور حامی سپاه است, نباید اجازه دهیم سپاه در انحصار زاکانی و رسایی ها قرار گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به پرونده بزرگ اقتصادی در حال جریان، گفت: وقتی دولت فخیمه ی اصولگرا پول هنگفت نفت را به بابک زنجانی می دهد, کسی را دارد که از وام خلاف قانون شهردار اصلاح طلب مطالبه کند؟!

 

 

حضور مرد زن نما در سخنرانی 16 آذر دختر رفسنجانی

در میان اخبار مربوط به رویدادهای 16 آذر سال 88 در دانشگاه‌های تهران، خبر "فرار" یکی از اعضای انجمن اسلامی منحله دانشگاه امیرکبیر با "لباس زنانه" افکار عمومی را به تعجب واداشت.

در آن روزها مجید توکلی پس از آنکه نتوانست با سخنرانی ساختار شکنانه و اهانت آمیز خود بر تعداد تجمع کنندگان حامی میر حسین موسوی بیفزاید، با مشاهده حضور پررنگ دانشجویان حامی انقلاب اسلامی احساس خطر کرد و با آرایش و لباس زنانه آماده فرار از دانشگاه شد.

او که همانند زنان محجبه، مانتو به تن کرده و مقنعه و چادر به سر داشت و حتی یک کیف زنانه را نیز برای محکم کاری به دوش انداخته بود، در رسیدن به هدف خود ناکام ماند و توسط مامورین امنیتی دستگیر شد. این در حالی است که عکس وی در بسیاری از تجمعات دانشجویان افراطی به عنوان نماد "مقاومت جنبش دانشجویی" در میان تجمع کنندگان توزیع می‌شد.

مجید توکلی پیش از این نیز سابقه توهین به مسئولان نظام و حتی زندان را در کارنامه خود دارد. وی که متولد سال 1365 در شیراز است، در سال 83 و در رشته کشتیرانی وارد دانشگاه امیرکبیر شد اما به دلیل آنکه در چهار ترم پیاپی معدل درسی او زیر 10 بود، از این دانشگاه اخراج شد.

وی همچنین به همراه دو دانشجوی دیگر به خاطر انتشار نشریات موهن علیه ائمه اطهار(ع) در دانشگاه امیر کبیر، مدت 15 ماه را در حبس بود. اما گویا 15 ماه زندان برای توکلی کافی نبود، چراکه وی در روز 17 بهمن ماه سال گذشته نیز در جریان ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم سالگرد بازرگان، همراه با سه دانشجوی دیگر دستگیر شد و 115 روز دیگر را در زندان گذراند.

گفتنی است توکلی از جمله سردسته های اهانت کنندگان به مقدسات در نشریات دانشجویی بود. بانیان این نشریات حتی دیگر دانشجویان را دعوت به همراهی و ایجاد آشوب کرده بودند:

"دموکراسی و آزادی بدون هزینه به دست نمی‌‌آید و البته در هر فرصتی هم محقق نمی‌شود(!) زمان آن اکنون است و فردا بسیار دیر است باید برخاست و قداست‌های تصنعی(!) و مقدسات مردم‌فریب را ساقط کرد." این جملات در قالب مقاله‌ای با عنوان "هیچ کس مقدس نیست!" برای فراهم کردن یک فضای اعتراض عمومی منتشر شده بودند.

حمله به اهل بیت نیز دستمایه‌ای بود برای حمله به رهبریت نظام. در لا به لای مقالات جملاتی دیده می‌شد که هر انسان آزاده‌ای از بیان آن شرم می‌کرد.

*علی(ع) و محمد(ص) هم گناه کبیره می‌کردند

تولیردر یکی از نوشته هایش می نویسد: "علی نه نور بود و نه آسمانی و نه معصوم... علی یک انسان خطاپذیر و غیر معصوم بود. فراتر از آن محمد نیز چنین بود، حال تکلیف ولی فقیه بسیار روشن است."

*مجید توکلی و حضور در سخنرانی دختر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران

این مرد رن نما با تمام خصوصیاتی که از او گفته شد، همان کسی بود که امروز به احترام فائره هاشمی به دانشگاه تهران رفت و از مدعوین ویژه بود.

باید این سوال را از خانواده هاشمی سوال کرد که دعوت ویژه از یک دانشجوی درس ناخوانده ضد دین، به معنای همسویی عقیده ای با چنین فردی است؟

 

 

 

 

امانی نماینده مردم ارومیه در مجلس پنجم و ششم در دانشگاه آزاد تبریز: صداوسیمای ملی یا صداوسیمای میلی؟!

 

شهربانو امانی نماینده مردم ارومیه در مجلس پنجم و ششم در دانشگاه آزاد تبریز ابتدا با اشاره به کلیپ پخش شده در سالن گفت: شما در کلیپی که پخش کردید باسیر تحولات تاریخ ایران از سال ۸۸ با اندوه بسیار زیاد و با عنوان ورود ممنوع گذشتید و این از ایثار شماست.

 

وی گفت: همه ی سیاستمداران نیم نگاهی به دانشجو و دانشگاه دارند, ۱۶آذر ۳۲ و ده سال زودتر از حوزه ی علمیه شروع شد و مبدا تحولات گردید.

 

امانی با اشاره به روی کار آمدن روحانی گفت: کلید زنگ زده ی دولت نهم و دهم با پیگری و انسجام ملی کنار گذاشته شد و کلید برجام آقای روحانی کارساز شد.

 

وی گفت: در مجلس هشتم در دانشگاه آزاد تبریز سخن گفتم و به زنگ خطری اشاره کردم, امروز هم از مجلس نهم یک سندی ارائه میکنم. زنان باید سی درصد کرسی سیاسی مجلس را بدست بگیرند, یک مورد گزارش نشده که پدرخوانده ای با دختر خوانده اش ازدواج کند, یکی از مصوبات این مجلس فخیمه در حوزه ی خانواده این مصوبه است.

 

نماینده سابق ارومیه گفت:بنابر گزارشات رسیده ایران نمی تواند نیروی کار ارزان از خارج وارد کند, مجلس قانونی تصویب کرد که هیچ خانم مجردی حق استخدام و عضویت در هیئت علمی ندارد. سیاست های تشویقی مجلس نهم سیاست تنبیهی است, امروز اثرگذاری نسل جوان ایران باید مثل دوم خرداد بخروشد.

 

امانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گذشته، بیان داشت: شما که ۲۴خرداد را آفریدید, باید در مقابل کسانی که ساحت دانشگاه را هدف قرار دادند بایستید و بذر امید بکارید.

 

وی گفت: آن روز که می گفتیم شخص اول مملکت باید به معضلات اجتماعی ورود کند امروز نتیجه اش را می بینیم. امروز مفاسد اقتصادی و اجتماعی کشور ناشی از بی برنامگی گذشته است, اگر نسل اول, نسل دانشجو را نخواهد باید در جای دیگر هزینه بدهد.

 

امانی با اشار به کنار رفتن اصلاحطلبان از صحنه در سال 84 گفت: در سال ۸۴ رای ۱۹ میلیونی اصلاح طلب را به دلیل تشت آرا دو دستی تقدیم جریان رقیب کردیم. نباید سال 84 دوباره تکرار شود.

 

وی با بیان این مطلب که، شما طبق سال ۹۲ از دستاوردهای خودتان پاسداری کنید، گفت: اگر امروز ناطق به عنوان سیاستمدار اخلاق مدار معرفی می شود باید اصلاح طلبان پند بگیرند.

 

امانی گفت: وقتی صداوسیمای ملی صداوسیمای میلی است, وقتی نماز جمعه و مساجد از دست اصلاح طلبان محروم است و وقتی دستاوردهای ملی جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسند, باید همدل و متحد باشیم. 

 

وی گفت:خانم ابتکار از طرف رییس جمهور به پاریس رفت, گزارشی داده شد که در کنفرانس پاریس دو معصوم شرکت کرده بود, فواد معصوم و معصومه ابتکار. معصومه ابتکار کل هزینه اش ۳هزار دلار بود , آقای فواد معصوم یک میلیون یورو هزینه کرد و با هیچکدام از سران دیدار نکرد.

 

شهربانو امانی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسیده بود، شما چرا در مجلس ششم یک ماه مجلس را به تعطیلی کشاندید و با عوامل لندن نشین نشست و برخواست داشتید؟گفت:اعتراض ما این بود که چرا رد صلاحیت ها گسترده بود, مجلس هفتم را طوری درست کردند که مشارکت مردمی تبریز قهرمان پایین آمد

 

معین در دانشگاه کاشان:هرچی دستاورد خوبه مال ماست!

 

 

مصطفی معین کاندیدای ناکام انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ که به شکست وی و دوستان هم حزبی اش منجر شد و در انتخاباتی که توسط دوستان هم حزبی خودش برگزار شده بود، پایین ترین رأی ها را آورد، امروز صبح در کاشان پشت تریبون دانشگاه رفت.

 

وی که با تمهید مقدمات برای افتتاح مجدد انجمن اسلامی منحله دانشگاه کاشان دعوت شده بود، تحت عنوان موضوع مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجو و دانشگاه، به بیان صحبت های افراطی خود پرداخت.

 

این چهره رادیکال سیاسی که نام تمام آزادی خواهان تاریخ را در دفتر حزب منحله مشارکت ثبت ازلی کرده است(!) و اخیرا سیدالشهداء علیه السلام را نیز یک اصلاح طلب نامیده، تکیه گاه کلامش را در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان، تخریب تمام قد دولت نهم و دهم قرار داد.

 

مصطفی معین که با صدقه حکم حکومتی در سال ۱۳۸۴ توانست وارد انتخابات شد، در تعبیری فراتاریخی(!) ۸ سال ریاست جمهوری گذشته را، جنگ تحمیلی برشمرد که پا به پای جنگ تحمیلی عراق، برای کشور تبعات داشته است!

 

این عنصر نقش آفرین در فتنه و تهاجمات سال ۸۸ علیه انقلاب اسلامی که با سعه صدر نظام، اجازه حضور و فعالیت سیاسی در سطح دانشگاه و عموم جامعه را یافته است، با فهرست کردن معضلات اجتماعی، نارسایی های سیاسی، بحران های اقتصادی (و در صورتی که زمانش اجازه می‌داد، مناقشات فلسفی و زیرساخت های اعتقادی و کلامی و دعواهای علمی دانشمندان) آن ها را ناشی از ۸ سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دانست و کورسوی امید و دستاوردهای موجود را بر اثر فعالیت و تلاش و هوشمندی دوستان هم حزبی خود عنوان کرد!

 

این چهره حزبی ساختارشکن که در مقام وزارت علوم در دوره اصلاحات سیاسی، دوبار اقدام به استعفای رسمی و علنی کرده بود، در پایان با همین رویه رادیکال و یک سویه نگرانه به تعدادی از پرسش های دانشجویان حاضر در سالن پاسخ داد و به محکوم کردن ضمنی تعدادی از دیگر تشکل های دانشجویی کشور پرداخت.

 

 

 

زیبا کلام: 16 آذر یادگار دوم خرداد است

 

با شروع دوران سازندگی و حضور دکتر مصطفی معین به عنوان وزیر فرهنگ و آموزش عالی در سال 68 و تلاش وی برای نام‌گذاری روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو، بارقه‌های امیدی در دل دانشگاهیان ایجاد نمود تا یک روز در تقویم، به‌عنوان روز دانشجو در تاریخ تثبیت و ماندگار شود.

 

اگر از دوران اصلاحات به‌عنوان دوران طلایی شادابی سیاسی دانشگاه‌ها نام ببریم بی‌تردید اغراق نکرده‌ایم؛ زیرا وزرای علوم در این دوران با ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و همچنین فراهم‌نمودن بستری برای ابراز عقاید دانشجو و استاد در فضای آموزش عالی، نشاط و پویایی بی‌سابقه‌ای را در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی رقم زدند. مراسم یادبود سه شهید روز ۱۶ آذر در دوران سازندگی و به‌خصوص اصلاحات، نماد آن بود که دانشگاه نمی‌تواند دربرابر زور و تحقیر بی‌تفاوت باشد و با پویایی هرچه تمام‌تر برگزار می‌شد به طوری که دکتر مصطفی معین، وزیر علوم دوران سازندگی و اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرگزاری «ایرنا» بیان کرده است: «در دوره وزارتم در زمان دولت آقای هاشمی، به دلیل آنکه تازه جنگ تحمیلی تمام شده بود، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویی و حاشیه‌های آن کمتر بود اما در دوره دولت آقای خاتمی به دلیل خیزش اجتماعی دوم خرداد، دانشگاه‌ها از نشاط و تحرک بالایی برخوردار بودند.» همچنین دکتر صادق زیبا کلام در گفت‌وگو با «ایسنا» معتقد است: «نگاهی که امروز به 16 آذر هست، یادگار دوم خرداد و دوران اصلاحات است.»

 

 

چوب فتنه گران لای چرخ دانشگاه چمران اهواز

 

16 آذر روز دانشجو بنا بر تعریف‌های ارائه شده از فعالان دانشجویی به عنوان یکی از سیاسی‌ترین روزهای دانشجویی و یا روز مطالبه دانشجویی است؛ روزی که بر علیه استکبار ستیزی باید شورید و استقلال طلبی و آرمان خواهی را مطالبه کرد.

اما امسال بنای برگزاری این مراسم به سمت و سوی اشتباهی رفت و در اکثر دانشگاه‌های مطرح از کسانی به عنوان سخنران مراسم اصلی دعوت شد که در پازل آرمان خواهی و مبارزه با استکبار جایی ندارند و بیشتر به دنبال سیاست زدگی در دانشگاه‌ها برای قدرت نمایی حزبی و استفده ابزاری از قشر دانشجویی هستند.

از روزهای گذشته سخنران برنامه اصلی روز دانشجو در دانشگاه شهید چمران آذر منصوری اعلام شده بود؛ خبری که نیروهای وفادار به انقلاب و دانشجویان آگاه را آزرد. آذر منصوری یکی از فعالان فتنه 88 است که بنا بر اظهارات وکیل مدافعش به دلیل اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به سال حبس محکوم شد.

 

صوت/ شعار دانشجویان علیه فعالان فتنه(دانلود)

صوت/ شعار دانشجویان علیه فعالان فتنه(دانلود)

جهانبخش خانجانی سخنگوی وزارت کشور در دوران اصلاحات در فتنه 88 به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و تشویش اذهان عمومی محاکمه و به 6 سال حبس محکوم شده بود.

کسی که در سال 88 علیه نظام تبلیغ کرده بود و اتهامش مبنی بر نشر اکاذیب ثابت شد قرار بود امروز از واقعیات جامعه دانشجویی بگوید اما دانشجویان اهوازی مانع این کار شدند چرا که معتقد هستند کسی که از بازگو کردن دروغ هراس ندارد نمی‌تواند امروز از واقعیات سخن بگوید. دانشجویان معترض با تجمع در جلو درب سالن محل برگزاری سخنرانی با دست نوشته هایی چون” چمرانی بیدار است از فتنه گر بیزار است ” فتنه گر حیا کن دانشگاه رو رها کن خواستار لغو سخنرانی این دو محکوم فتنه شدند.

فیلم تجمع دانشجویان(دانلود)

سخنرانان این مراسم که بنا بود در ساعت ۱۰ در محل حاضر باشند به علت تجمع دانشجویان با تاخیر ۲ ساعته به صورت اسکورت شده وارد سالن آمفی تئاتر دانشگاه شده و در صورتی که قرار بود مراسم بصورت برای عموم دانشجوها برگزار شود درهای سالن را برروی دانشجویان معترض بستند.

آذر منصوری" توسط حراست دانشگاه از درب پشتی سالن محل برگزاری سخنرانی وارد می شود و در جمع 40 نفری یک صحبت یک دقیقه ای می کند و می گوید"در کشور آزادی نیست" در این بین دانشجویان معترض وارد سالن می شوند و آذر منصوری فرار را بر قرار ترجیح می دهد چند تن از حامیان وی به دانشجویان معترض حمله ور می شوند.

اما در بین این اتفاقات سعید جمشیدی از فعالان دانشجویی دانشگاه چمران و مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه که برای شرکت در مراسم سخنرانی روز دانشجو به سالن آمفی تئاتر این دانشگاه رفته بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. پس از وقوع این حادثه دانشجویان جمشیدی را در شرایط نامطلوبی از سالن محل برگزاری مراسم خارج کردند و با اورژانس به یکی از مراکز درمانی انتقال دادند.

صوت/ شعار دانشجویان علیه فعالان فتنه(دانلود)

صوت/ شعار دانشجویان علیه فعالان فتنه(دانلود)

به گزارش رهیاب، محمد احمدی عضو شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در میزگرد روز دانشجو در دفتر رهیاب گفته بود: قرار دادن دانشجو در مقابل دانشجو به جای مطالبه دانشجو از مسئولان یکی دیگر از راه‌های نفوذ است و متأسفانه برخی از روسای دانشگاه‌ها می‌خواهند دانشجویان فریب خورده را مقابل دانشجوی انقلابی قرار دهند تا اگر اختلافی در دانشگاه پیش آمد آن را به رقابت سیاسی 2 دانشجو تقلیل دهند.

قرار دادن دانشجو در مقابل دانشجو یکی از کارهایی است که سبب اختلاف بین دانشجویان می‌شود تا افراد فاقد صلاحیت در دانشگاه از وضعیت پیش امده در دانشگاه نهایت استفاده را ببرند. دانشگاه شهید چمران اهواز در یک سال گذشته شاهد برخوردهای سرهنگ گونه سرپرست و معاون فرهنگی‌اش با مسائل فرهنگی بودند و ظاهراً این سیاست در دوران ریاست جدید هم دنبال می‌شود.

 

استقبال استاندار خوزستان از زن محکوم فتنه در اهواز+عکس

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان صبح امروز از "آذر منصوری" محکوم فتنه 88 که به اهواز سفر کرده بود استقبال رسمی کرد. تصویر ذیل که توسط خبرنگار رهیاب ضبط شده است حکایت از این موضوع دارد.

به گزارش رهیاب؛عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان صبح امروز از "آذر منصوری" محکوم فتنه 88 که به اهواز سفر کرده بود  استقبال رسمی کرد.
تصویر ذیل که توسط خبرنگار رهیاب ضبط شده است حکایت از این موضوع دارد.
گفتنی است  آذر منصوری در انتخابات 88  یکی از فعالان ستاد انتخاباتی سران فتنه بود که در نهایت به دلیل ارتکاب جرائم متعدد به سه سال حبس تعزیری محکوم شد وی که برای سخنرانی در دانشگاه چمران دعوت شده بود به علت مخالفت صدها نفر از دانشجویان به حضورش در این دانشگاه موفق به سخنرانی نشد و توسط برخی نیروهای لباس شخصی به محلی نامعلوم منتقل شد.

سیاه‌نمایی کرباسچی در دانشگاه امیرکبیر

 غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با عنوان بذر امید در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: طبق آخرین آمار دولت که اعلام‌شده است حدود 11 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد که این وضعیت مطلوبی نیست.

 

 

وی ادامه داد: در پایان دولت اصلاحات وضعیت اقتصادی مناسبی داشتیم اما در 8 سال گذشته این موضوع بدتر شده است.

 

 

کرباسچی با بیان اینکه انتقاد، نقد و روشنگری قشر دانشجویی که یک جریان دائمی است و می‌تواند به حل مشکلات جامعه است می‌تواند به حل مشکلات جامعه کمک می‌کند، امروز در شرایطی هستیم که خطر 11 میلیون حاشیه‌نشین می‌تواند در مباحث اجتماعی جامعه خدشه وارد کند.

 

 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: آماری که توسط دولت اعلام‌شده آمار وحشتناکی است و می‌تواند برای جامعه مشکل‌ساز شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برجام و مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: آنچه مجموعه نظام به حل مسئله سیاست خارجی توجه کرد مسئله بزرگی است و توافق و مذاکرات هسته‌ای که توسط بزرگ‌ترین مفسرین خارجی موردبررسی قرار گرفت، از آن به‌عنوان زلزله سیاسی در خاورمیانه عنوان شد که در مجلات معروف دنیا بر این موضوع تأکید داشتند.

 

 

کرباسچی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به آمار سال 93 که آمار جدیدی نیز هست جمهوری اسلامی ایران در بین 90 کشور جهان در ردیف دوم ازنظر فلاکت قرار داریم و این به آن معناست که مجموعه تورم و رکود فلاکت را برای یک جامعه به بار می‌آورد.

 

 

وی ادامه داد: از بین 177 کشور دنیا ما ردیف 144 در فساد اداری قرار داریم و برای کشوری که مذهبی است آمار وحشتناکی است.

 

 

کرباسچی درباره محیط‌ زیست گفت: ما سالانه 400 میلیارد مترمکعب بارش در کشور داریم ولی مجموعه واقعی که قابل‌دسترسی باشد 45 میلیارد مترمکعب است، دریاچه ارومیه در حال از بین رفتن است و باید دانشجویان فکری بیندیشند و یک نهضت و اراده ملی این‌گونه مشکلات را برطرف کند.

 

 

وی ادامه داد: وی به آمار طلاق اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه آمار طلاق در جامعه اسلامی زیاد است نباید مایه افتخار باشد.

 

 

کرباسچی به آمار رشد در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات ما این است که فکر می‌کنیم اگر در یک ارگان عده‌ای را به‌عنوان دانشمند پرورش دهیم پایدار می‌ماند درحالی‌که باید دانش و علم را با آزاد کردن فضای علم و فضای دانشگاه رشد دهیم.

 

 

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه نیازمند مذاکرات ملی در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات کشور هستیم تصریح کرد: باید بر سر مسائل ملی مذاکره کنیم و امروز ازخودگذشتگی داشته باشیم و نباید تنها به بحث‌های سیاسی پرداخته شود اما مباحث سیاسی را می‌توان به‌جای خود مطرح کرد.

 

 

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد باید یک اراده ملی در جهت حل مسائل و مشکلات ایجاد شود و نباید مقابل تشکیلات سد درست شود یکی از خواص تشکیلات این است که پایداری یک فکر شخصیت و اندیشه را در طول سالیان سال محقق می‌کند.

 

 

وی ادامه داد: مسائل ملی نیازمند یک وحدت ملی در حل مسائل است و جریان دانشجویی باید به سمت حل همه مسائل کشور  سوق داده شود.

 

 

کرباسچی خاطرنشان کرد: نهضت وحدت ملی باید برای حل مسائل کشور تقویت شود و ما اصلاحات را در همه ابعاد کشور می‌دانیم.

 

 

 

محمد علی سبحانی مشاور وزیر امور خارجه در دانشگاه پردیس فارابی قم:  نتیجه انتخابات مجلس باید منجر به ایجاد فضای آشتی ملی شود

 

 

محمد علی سبحانی عصر یکشنبه در جمع دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی پردیس فارابی قم دانشگاه تهران افزود: پس از برجام ،دومین دستاورد دولت تدبیر و امید را تشکیل یک مجلس مردمی، معتدل و انعکاس دهنده آرای مردم باید دانست.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ما می خواستیم که نخستین دستاورد دولت تدبیر و امید آشتی ملی باشد ولی رئیس جمهوری گفت که همه چیز دست من نیست، افزود: من چون با برخی از نزدیکان رئیس جمهوری ارتباط دارم، ایشان انصافا تلاش زیادی برای بوجود آوردن یک فضای مناسب در کشور انجام می دهد.

 

وی با اشاره به اهمیت حمایت مردم از نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: بدون شک تا زمانی که مردم حامی نظام و دولت باشند، دستاوردهای آن پابرجا باقی خواهد ماند.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: باید ما همه با هم همفکر و برادر باشیم، و اگر همفکر هم نیستیم، حداقل ایده های هم را تحمل کنیم و هیچ وقت سخنرانی ها و اجتماعات را بر هم نزنیم و برای توریست ها و گردشگران خارجی نیز مزاحمت ایجاد نکنیم.

 

وی با بیان اینکه همه گروه ها و جناح ها اعم از محافظه کار، اعتدال گرا و اصلاح طلب جزء سرمایه های نظام و کشور هستند، تصریح کرد: باید همه این گروه ها در قالب یک آشتی و فضای همکاری ملی بتوانند، نقش ایفا کنند.

سفیر پیشین ایران در لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برجام یک اتفاق تاریخی بود که جلوی جنگ را گرفت، افزود: برجام همچنین جلوی تحریمی شبیه تحریم کره شمالی و همچنین تسلیمی شبیه تسلیم کشور لیبی در مقابل غرب را گرفت.

 

مشاور وزیر خارجه گفت: برجام به جهان مدل جدیدی مبنی بر اینکه می توان با مذاکره و گفت و گو با یک بازی برد برد چیزی که وزیر امور خارجه مدام بر روی آن تاکید می کند و متاسفانه برخی ها متوجه نمی شوند و یا خود را به متوجه نشدن می زنند، ارائه داد.

سبحانی همچنین با بیان اینکه در دیپلماسی جهان امروز به موفقیت رسیدن از طریق بازی برد برد یک واقعیت است، گفت: مساله سوریه به عنوان یک واقعیت فراموش شده، بر مبنای مدل برجام دوباره فعال شد.

وی تصریح کرد: اگر ایران با استفاده از همین مدل موفق به حضور در مسائل منطقه ای شود، لااقل بخشی از فضای سیاه ایجاد شده بواسطه سیاست های اشتباه دولت گذشته از بین خواهد رفت و به کشوری که قابلیت استفاده از ظرفیت های منطقه ای خود را دارد، تبدیل خواهد شد.

 

سبحانی همچنین سیاست خارجی را استمرار سیاست داخلی توصیف کرد و افزود: اگر کشور به توسعه احتیاج دارد، دولت باید همه توان خود را برای ایجاد توسعه در کشور به کار گیرد و اگر جنگی قرار است، رخ دهد باید تمام توان خود را در سیاست خارجی بگذارد، تا جلوی وقوع جنگ را بگیرد.

 

وی تصریح کرد: دولت همچنین باید جلوی استمرار و تاثیر گذاری های قطعنامه هایی که علیه کشور صادر می شود را بگیرد.

مشاور وزیر خارجه با بیان اینکه برجام همه شش قطعنامه های تحریمی صادر شده در دولت قبل را از کشور بر می دارد، گفت: پس از یک دهه درگیری با مساله هسته ای، بواسطه برجام تحریم ها بر داشته می شود و اگر دلواپس ها مجلس را نگیرند و با شلوغ کاری هایی که می کنند مشکل هایی ایجاد نکنند، ما بعد از 10 سال به سیزدهمین کشوری که غنی سازی صنعتی دارد و فعلا چهاردهمی ندارد، تبدیل خواهیم شد، که با وجود مشکل هایی نظیر جنگ و تحریم رویداد مهمی محسوب می شود.

این مراسم به مناسبت روز دانشجو به همت انجمن اسلامی پردیس قم دانشگاه تهران ترتیب یافته بود.

 

 

در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر صورت گرفت؛ سخنرانی فعال اصلاح طلب برای صندلی های خالی از دانشجو

 

طبق اخبار رسیده از دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر قرار بود روز دوشنبه 16 آذرماه ویژه برنامه کرسی آزاد اندیشی با عنوان "دانشجو و استکبار ستیزی" با حضور رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شود که یک روز مانده به مراسم با دعوت مسئولین این دانشگاه نام اکبر صابری (رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان) بدون هماهنگی با تشکلات دانشجویی به عنوان میهمان دیگر برنامه مطرح شد.

با وجود برخی اعتراضات برخلاف مراسم های سال گذشته در روز مراسم بزرگداشت دانشجو تعداد اندکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر حضور داشتند که تقریباً نصف سالن را شامل می شد و همین جمعیت تا پایان سخنان حجت الاسلام حسینی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر به عنوان مهمان اصلی مجری برنامه حضور داشتند.

در ادامه این مراسم با دعوت مجری برنامه از صابری دانشجویان باقیمانده در مراسم نیز سالن را ترک کردند تا جلسه با حضور تعداد انگشت شماری از دانشجویان و عوامل اجرایی برنامه ادامه یابد.

با این حال سخنران که خود را در مقابل صندلی های خالی از دانشجو می دید سخنان خود را با این سوال آغاز کرد؛ چرا دانشجویان روز دانشجو را تحویل نمی گیرند؟!!! وی با اظهار تعجب از اینکه در دانشگاهی که چند هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند فقط 15 نفر برای مراسم روز دانشجو حضور دارند گفت: مشکل از دانشجویان نیست، بلکه فضای شاد و فعالی که دانشجویان نیاز به طرح انتظار و خواسته های خود را دارند وجود ندارد.

این فعال اصلاح طلب برای توجیه اتفاق رخ داده عنوان کرد؛ اگر دانشجویان می توانستند که در این فضا و سالن و در روز دانشجو مطالبات خود را آزاد و بدون هیچ دغدغه ای فریاد بزنند، امروز این سالن گنجایش دانشجویان را نداشت!!!

وی افزود: باید آسیب شناسی شود که چرا دانشجویان ما در صحنه نیستند، حتی برای روز دانشجو؟! چرا که دانشجویان ما نیروی محرکه و تحول آفرین جامعه هستند، دانشجو یعنی شور و شعور، شعور ناشی از مطالعه و تحصیل و شور ناشی از انرژی جوانی.

صابری با اشاره به شعور بالای دانشجویان گفت: سطح شعور دانشجویان بسیار بالاست چه دانشجویانی که در صحنه هستند و چه آنهایی که نیستند اما متأسفانه این شور را در آنها نمی بینیم و آن هم برمی گردد به عملکرد دست اندرکاران امور جوانان در دولت ها.

وی بدون عنوان کردن عامل اصلی عدم شور و نشاط در دانشگاه ها با مثال زدن دربی پایتخت و حضور پرشور هشتاد درصدی جوانان در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی افزود: این فضا در دانشگاه وجود ندارد و باید هزینه حضور دانشجویان در مراسم و برنامه هایی که به جامعه کمک می کند پایین بیاید.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان بوشهر بدون مصداق در توجیه خالی شدن صندلی ها توسط دانشجویان ادامه داد: در کشور ما دایره خودی ها و غیر خودی ها چنان تنگ شده است که اگر فردی تمام عمرش را برای این انقلاب صرف کرده، برای این انقلاب خدمت کرده و جانباز شده است بیاید و نقدی را به سیستم مطرح کند فوراً به او انگ ضد انقلاب، ضد نظام، ضد رهبری و حتی کافر می زنند و نتیجه آن می شود که روح خمودگی و بی روحی حکم فرما می شود و منجر به خالی ماندن این صندلی ها می شود.

این فعال اصلاح طلب در ادمه نیز بدون اشاره به اشخاص یا نهاد خاصی گفت: بعضی ها کاسه داغ تر از آش هستند که مسبب اصلی این بی انگیزگی ها و خمودگی ها هستند و حتی زمانیکه رهبری با چهره ای بشاش و روی گشاده در فضایی ساده و راحت با نقد جوانان برخورد می کنند و از آنان می خواهد حتی از خود رهبری هم انتقاد کنند!!! عده ای کاسه داغ تر از آش در مقابل بعضی منتقدان به نهادهای منتصب به رهبری هر انگی را بی مهابا به او می چسبانند، این ها آفت فعالیت های نسل جوان ما است.

وی بار دیگر بدون اشاره به التزام عملی افراد و گروه ها به قوانین کشور گفت: باید دایره خودی های نظام را گسترش داد و همه آنهایی که می گویند رهبری را قبول دارند، قانون اساسی و نظام را قبول دارند را در این دایره بگنجانیم.

صابری با اشاره به اینکه جوان یعنی شور، نشاط، فریاد و اعتراض خاطرنشان کرد: حتی اگر فضا خوب باشد باز باید فرصت به اعتراض داد، ما فضا را آنقدر بسته کرده ایم که جوان ما جرأت اعتراض ندارد.

لازم به ذکر است وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله دانشجو و استکبار ستیزی پرداخت و اقتدار و وحدت را لازمه  رسیدن به توان استکبار ستیزی عنوان کرد و گفت: راه مبارزه با استکبار در فحش دادن و بد و بیراه گفتن، مرگ بر آمریکا گفتن و قطع رابطه با آمریکا نیست بلکه باید ابتدا از درون وحدت و اقتدار خود را حفظ کنیم.

صابری با اشاره به وجوه مشترک اصلاح طلبان و اصولگرایان گفت: در جامعه اگر همه اصولگرایان و اصلاح طلبان به تعریف از دولت و حکومت مشغول باشند و نقدی نباشد دیکتاتوری ایجاد می شود و باید بدانیم که بدون تضارب آراء جامعه رشد نمی کند.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان بدون اشاره به عدم اعلام برائت سران اصلاحات از جریان های برانداز و معترض نظام و ارتباطات پیدا و پنهان آنها با بعضی سران و نشریات جریان اصلاح طلب گفت: جریان برانداز متعلق به اصلاح طلبان نیستند و خود را به این جریان چسبانده اند.

وی با معرفی اصلاح طلبان به عنوان افراد انقلابی، بسیجی، جانباز جبهه های جنگ گفت: این افراد آمده اند و در جو سیاسی کشور قرار گرفتند و همگی رهبری و نظام را قبول دارند اما به بعضی مسائل نقد دارند، آیا بخاطر این نقدها باید آنها را با انگ زدن ضد انقلاب و ضد رهبری و کافر خطاب کرد؟

 

 

 

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان