اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آذر 1395 - 20:00   |   کد مطلب: 22503
مراسم روز دانشجو صبح امروز با حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد و نماینده‌های دانشجویان وعده‌های قبلی روحانی را به وی یادآوری کردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، مراسم بزرگداشت روز دانشجو امروز سه‌شنبه 16 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، برخی مسئولان آموزش عالی کشور و نمایندگان دانشجویان در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.

محمد فرهادی وزیر علوم، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، حسام‌الدین آشنا، رضا فرجی دانا، هاشمی استاندار تهران، نیلی‌احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلین محمدیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران و تعدادی از مسئولان و دانشگاهیان علاوه بر دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این مراسم حضور دارند.

با توجه به شرایط امنیتی حاکم بر دانشگاه تهران، بسیاری از دانشجویان نتوانستند در مراسم حضور یابند و حتی برخی دارندگان کارت ورود نیز پشت در مانده‌اند و مجبورند زیر باران سخنرانی رئیس جمهور را گوش کنند.

5 نفر از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این مراسم در حضور رئیس جمهور سخنرانی کردند.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در سخنرانی‌های خود به یادآوری صحبت‌های پیشین رئیس جمهور پرداختند.

در حالیکه رئیس جمهور در سه سال گذشته در سخنرانی‌های متعدد خود واژه‌هایی مانند بی سواد، بی شناسنامه، افراطی و تندرو را درباره منتقدان دولت به کار برده بود، امین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران کلیدواژه‌هایی از صحبت‌های پیشین رئیس جمهور را مطرح کرد و گفت: امروز ما و شما از راه رفته با یکدیگر سخن می‌گوییم. از سه سال گره زدن همه چیز به تحریم‌ها از آب خوردن تا آب و هوای شهرهای کشور؛ از بی‌سواد، بی‌شناسنامه، تندرو، افراطی و عصر هجری خواندن منتقدان، از وعده خروج از رکود و جذب سرمایه خارجی و در عوض ریختن سرمایه ملت به پای طیاره‌هایی که صرفا برای پرواز به لندن و برلین و پاریس به کار می‌آیند.

رئیس جمهور در سال‌های پیش آب خوردن ما را در گرو برجام عنوان کرده بود و امروز پیام مرادی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به رئیس جمهور گفت: سه سال از بهترین سال هایی که می‌توانستید برای حل مشکلات کشور تلاش کنید، با تمام توان برای انعقاد قراردادی صرف کردید، که اکنون مانند آب خوردن نقض شده است. همان آب خوردنی که آن را هم به رفع تحریم ها گره زده بودید.

صادق آقاجری نماینده دفتر تحکیم وحدت نیز سخنرانی خود را با صحبت‌های پیشین رئیس جمهور آغاز کرد و با بیان صحبت روحانی مبنی بر اینکه امروز شعار زیبای مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در کشور ما وحدت‌آفرین شده است، امروز شعار مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر، راه حرکت مارا روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر کرده است، گفت: آقای روحانی چقدر تغییر کرده‌اید؟!

رئیس جمهور سه سال پیش در دانشگاه تهران در رابطه با بورسیه‌هایی که مقام معظم رهبری آن را غلط‌ترین کار وزارت علوم دانستند، استیضاح وزیر علوم سابق را به مسئله بورسیه‌ها مرتبط دانست و گفت: بورسیه و ماادراک ماالبورسیه؛ و امروز آقاجری نیز خطاب به روحانی اظهار داشت: می‌بینیم که بعد از گذشت 11 صد روز از عمر دولت تدبیر و امید در داخل کشور وضع رکود و بیکاری کمر مردم را شکسته و تنها دستاورد این دولت در سیاست خارجی بوده است و آن هم قراردادی به نام برجام! و اما برجام و ما ادراک ماالبرجام!

انتهای پیام/

روحانی در یکی از سخنرانی‌های خود عنوان کرده بود که منتقدان بروند به جهنم؛ و امروز علیرضا فقیر نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: صبر بفرمایید آقای رئیس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهید، هر چند اگر بدانیم با ورود ما به جهنم صاحبان فیش‌های نجومی ذخایر زیاده‌خوار نظام، غارتگران صندوق فرهنگیان و اصحاب زر و زور و تزویر نیز با ما به جهنم خواهند آمد آتش جهنم را هم به جان می‌خریم.

حسین اخگرپور نماینده جامعه اسلامی دانشجویان نیز با یادآوری صحبت‌های پیشین رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! یادتان هست که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد مردم؟ اما ببینید! امروز قلب راکتور اراک را سیمان گرفته  و چرخ‌های سانترفیوژهای نطنز و فردو مانند چرخ اقتصاد از کار افتاده است. آقای رئیس جمهور! شاید بهتر باشد نگاهی به کلیدتان بیاندازید فکر می‌کنم آن را اشتباه چرخانده‌اید.

زمانی که علیرضا فقیر نماینده اتحادیه جنبش عدالت‌خواه از روحانی پرسید: آیا از شرمندگی نان‌آوران خانواده خبر دارید؟ حضار در پاسخ گفتند: ندارید.

فقیر خطاب به روحانی گفت: آیا از اوضاع رکود و بیکاری خبر دارید؟ باز هم حضار در سالن گفتند: ندارید.

همچنین در این مراسم درخواست نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران برای رفع حصر سران فتنه در حضور روحانی با شعار «مرگ بر منافق» و «مرگ بر فتنه‌گر» دانشجویان همراه شد.

همچنین روحانی در حاشیه این مراسم در نشستی با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران حضور یافت
در این مراسم کلیپی از مذاکره کنندگان برجام نیز پخش شد.

در این مراسم محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران هم سخنرانی کرد که پس از گذشت سه دقیقه از سخنرانی وی، فاضلیان مجری برنامه که مسئول انجمن اسلامی سال‌های قبل دانشگاه تهران بوده است به وی تذکر داد که صحبت‌هایش را به پایان برساند، اقرلو در ابتدای سخنرانی خود به این اقدام اعتراض کرد و گفت: شما حتی اجازه نمی‌دهید نطق رئیس دانشگاه هم به پایان برسد.

در ابتدای سخنرانی رئیس جمهور نیز وقتی روحانی یاد افرادی مانند شهید بهشتی، شهید باهنر، بازرگان و ... را برد حضار به تشویق پرداختند و شعار «بسیجی واقعی همت بود و باکری» سر دادند.

زمانی که روحانی در ابتدای سخنرانی خود نام برخی شهدای کشور را برد حضار با اعلام نام شهدای جهاد علمی مانند شهید شهریاری از رئیس جمهور خواستند تا نام این شهدا را هم بگوید ولی روحانی نامی از شهدای جهاد علمی نبرد.

در حین سخنرانی رئیس جمهور، حسین آشنا نکاتی را بر روی کاغذ یادداشت کرده و به وی می‌داد.

زمانی که روحانی در سخنان خود گفت که آمریکا نمی‌تواند در اراده ما تاثیرگذار باشد، دانشجویان فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

رئیس جمهور در جمله ای در سخنرانی خود گفت: ما هیچ قدمی در مسئله برجام برنداشتیم مگر آنکه با مقام معظم رهبری مشورت کردیم و موفقیت های ما هم متعلق به رهبر ایران است؛ دانشجویان پس از این جمله به تشویق پرداختند.

در این مراسم، کلیپی درباره حوادث انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر و سخنرانی مقام معظم رهبری پیرامون تولید علم نیز پخش شد.

دانشجویان در زمان سخنرانی رئیس جمهور پلاکاردهایی با عناوین «حقوقدان‌ها دانشگاه را پادگان کرده‌اند»، «سه سال منت گذاشتن بر سر مردم به خاطر برجام نقض شده مایه شرمساری است»، «جناب دکتر روحانی، عملکرد دولت، انفعال در برابر فرعون‌های سیاسی و پرورش قارون‌های اقتصادی» در دست داشتند.

در این مراسم اخگرپور نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دو کتاب «قانون اساسی» و «وصیتنامه امام (ره)» را به رئیس‌جمهور اهدا کرد.
 

همچنین دانشجویان در بیرون سالن برگزاری مراسم پلاکاردهایی را در نقد عملکرد دولت در دست داشتند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان