اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آذر 1394 - 11:34   |   کد مطلب: 14980
رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان:
مدیریت شهری از مباحث محیط زیست غفلت نکند
رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: شورا و شهرداری از مباحث محیط زیست غفلت نکنند.
مدیریت شهری از مباحث محیط زیست غفلت نکند

به گزارش صبح الوند، محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که با حضور نماینده سرمایه گذار دنا برگزار شد، گفت: امروزه در جهان بسیاری از مباحث مطرح شده پیوست محیط زیست دارند و با توجه به اینکه این مباحث بسیار گسترده هستند  براین اساس نباید مورد غفلت قرار گیرند.

وی با اشاره به معرفی همدان به عنوان پایلوت شهر سبز پایدار در خاورمیانه اظهار کرد : در راستای تحقق این امر باید حرکت کرده و ضمن کمک به شهرداری در بحث محیط زیست مصوبات ویژه ای برای این امر در نظر گرفت.

تبریزی با اشاره به مباحث محیط زیست افزود : لازم است کمیته ای به نام بهداشت و محیط زیست در شورای اسلامی شهر همدان تشکیل شود.

وی اضافه کرد:جهان امروز به بهره گیری از فن آوری و تکنولوژی های مدرن در جهت حفظ محیط زیست از جمله استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ، جمع آوری زباله و تفکیک آن از مبداء و رفت و روب و جمع آوری بازیافت و نخاله و.... در حرکت است  لذا مدیریت شهری همدان نیز به این مسایل باید توجه خاص داشته باشد.

تبریزی افزود:شهرداری ، به عنوان مجموعه ای که در بحث توسعه پایدار پیشقدم است و از انجایی که معیارهای زیست محیطی برای اولویت بندی طرح ها، تعیین کرده و در اجرا و نظارت بر پروژه ها نیز اعمال کند.

شهردار همدان هم با بیان اینکه زیر ساختهای لازم را باید برای سرمایه گذاری فراهم کرد گفت : برای احداث سایت بازیافت زباله تاکنون شرکت های سرمایه گذار متعددی متقاضی بوده اند.

سید مصطفی رسولی با بیان اینکه در طراحی پروژه ها مسایل محیط زیست هم مدنظر است افزود : تقاطع غیر همسطح سرلشگر شهید همدانی بزرگترین زیرگذر شهر همدان است که کلنگ زنی شد و طبق قول پیمانکار در فصل زمستان تاحدی که شرایط آب و هوایی مساعدی باشد اجرای پروژه ادامه خواهد داشت.

وی، همچنین به پروژه میدان بار جدید اشاره کرد و یادآور شد با توجه به اینکه میدان بار فعلی همدان از لحاظ موقعیت مکانی مشکلاتی از جمله ترافیک و زیست محیطی را دارد احداث پروژه جدید می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

رسولی با اشاره به اختصاص اعتبارات ملی برای حوزه آلودگی محیط زیست اظهار کرد: همدان تنها شهری است که تاکنون از این اعتبارات دریافت نکرده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان هم با اشاره به مصوبه شورا جهت احداث سایت بازیافت زباله اظهار کرد: اگر فرهنگ اینکه 80 درصد اقتصاد حاصل از زباله به سبد خانوار برمی گردد در جامعه نهادینه شود می توان در تفکیک زباله از مبدا موفق عمل کرد.

اکبر رنجبران با بیان اینکه نحوه جمع آوری و تفکیک زباله در خانوارها باید آموزش داده شود، گفت: نحوه مشارکت شهروندان با شهرداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: لازم است در فرهنگ سازی حقوق شهروندی، سازمانهای شهرداری منسجم و هماهنگ کار کنند و از پراکنده کاری پرهیز شود.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه نماینده شرکت دنا در خصوص درخواست سرمایه گذاری این شرکت جهت احداث سایت بازیافت زباله در همدان به بیان پیشنهادات شرکت پرداخت.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان