اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آذر 1394 - 7:01   |   کد مطلب: 14915
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان خبر داد :
برگزاری جلسات هم اندیشیی پیرامون ویژگیهای شهر اسلامی در شورا
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از برگزاری جلسات هم اندیشی پیرامون ویژگیهای شهر اسلامی در شورا خبر داد.
برگزاری جلسات هم اندیشیی پیرامون ویژگیهای شهر اسلامی در شورا

به گزارش صبح الوند به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر همدان، در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که با حضور اعضای گروه موسسه فرهنگی مذهبی سراج برگزار شد ، افزود : الگوسازی معماری اسلامی ایرانی یکی از مهمترین مواردی است که در شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

رضایی با اشاره به تصویب پیوست فرهنگی اجتماعی پروژه ها و فعالیتهای شهرداری اظهار کرد : براساس این مصوبه قبل از اجرای هر طرحی در شهرداری باید مطالعات فرهنگی و اجتماعی پروژه صورت پذیرد و در صورت تصویب کارگروه موردنظر طرح وارد اجرا شود.

وی اضافه کرد : با توجه به تدوین برنامه پنج ساله توسعه و بودجه 95 شهرداری همدان می توان شهر اسلامی را یکی از مولفه های بودجه در نظر گرفت .

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان مرکز مطالعات و پژوهش های شورا را از ظرفیت های خوب جهت مطالعات و پژوهش موضوعات مختلف شهری برشمرد و گفت : با استفاده از ظرفیت این مرکز می توان پژوهش ها را به طرح ها تبدیل و اجرایی کرد.

شهرداری همدان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه فرهنگی اظهار کرد : توجه به مباحث فرهنگی در مدیریت شهری در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.

سید مصطفی رسولی اضافه کرد: شهرداری همدان آمادگی دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسان حوزه های مختلف از جمله فرهنگی را دارد و از نظرات کارشناسانه برا یساختن شهری آباد استقبال می کند.

مسوول موسسه فرهنگی و مذهبی سراج هم ضمن تشکر از شورا و شهرداری جهت توجه به حوزه فرهنگ ، همکاری این موسسه با مدیریت شهری را اعلام کرد.

حجت الاسلام گرجی محوری ترین مطالب در حوزه مدیریت شهری را شهر اسلامی دانست و افزود : همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین معرفی شده است براین اساس باید ویژگیهای بومی شهر اسلامی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری باید ویژگیهای شهر اسلامی را برای همدان شناسایی کرده و با رویکرد بومی آن را در شهر عملیاتی کند.

حجت الاسلام گرجی با تاکید بر اینکه شهروندان را باید به سمت رعایت احکام الهی سوق داد، افزود: لازم است زمینه های اعمال عبادی در شهر فراهم شود و در این راستا شهرداری نقش بسزایی را ایفا می کند.

گفتنی است ، در ادامه جلسه کارشناسان حاضر در جلسه به بیان  نظرات خود در خصوص شهر اسلامی پرداختند و به مواردی همچون ایجاد زمینه های سهولت در اعمال دینی و مذهبی در شهر ، توجه به زیباسازی و دوری از تجمل گرایی، مبارزه با اختلافات طبقاتی و رعایت عدالت اجتماعی، توجه به سنت های بومی مردم شهر در ساخت و سازها و غیره اشاره کردند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان