اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مهر 1394 - 16:42   |   کد مطلب: 14373
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمن‌ شناسی، آزادگی، افشاگری و رسوا کردن اساس قیام امام حسین (ع) و عاشورا است.
دشمن شناسی، بزرگترین درس عاشورای حسینی است

به گزارش صبح الوند، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه همدان که در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) و با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهر برگزار شد، با دعوت از خود و همه نمازگزاران و مومنین به رعایت  تقوای الهی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر اظهار داشت: تقوای حسینی و زینبی پایه‌های سعادت انسان را هم در این دنیا و آخرت پی‌ریزی می کند و انسان‌ ها را از همه بدبختی های جهان نجات می دهد.

وی گفت: زنده نگه‌داشتن قیام عاشورای حسینی باعث افتخار است زیرا قیام عاشورا رمز پایداری و ماندگاری اسلام ناب محمدی (ص) است.

محمدی اظهار کرد: الگوگیری از قیام حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش موجب ترقی و پیشرفت کشور ما در تمام عرصه‌ها شده است.

وی افزود: استکبار جهانی و همه سلطه گران عالم از قیام عاشورای حسینی بسیار وحشت دارند.

امام جمعه همدان گفت: آنها از جهانی شدن مکتب عاشورا هراس دارند چون با این کار دیگر آمریکا و استکبار جهانی وجود نخواهند داشت و آنها نمی توانند به خونریزی و چپاول خود در جهان و کشتار کودکان مظلوم ادامه دهند.

وی سپس با اشاره به رخنه برخی خرافات و بدعت ها در هیئت های مذهبی هیئات حسینی و همه عزاداران امام حسین (ع) را به شناخت بیشتر فرهنگ عاشورا و جلوگیری از هرگونه تحریفات عاشورایی توصیه نمود و بر لزوم آگاهی بیشتر مردم نسبت به این امر تأکید کرد.

محمدی افزود: هیئت‌ های حسینی بسیار دقت کنند که توجه به قیام عاشورا باعث احساس و ایجاد شور حسینی در همه اقشار جامعه بخصوص نسل جوانان ما می‌شود و باید از نفوذ هرگونه خرافه‌ پرستی به مراسمات سید و سالار شهیدان جلوگیری کرد.

وی گفت: باید مراقب بود تا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) دچار خرافات نشویم، به جای قمه‌زنی باید قمه‌ها را بر سر صهیونیسم و استکبار جهانی فرود آورد.

نماینده ولی فقیه در استان سپس با اشاره به برگزاری همایش های بزرگ شیرخوارگان حسینی در ایران و سایر کشورها، اظهار کرد: برگزاری مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی موجب خواری و ذلت آمریکا، اسرائیل و آل سعود می شود.

وی همچنین با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم دارالمومنین همدان در مراسم تشییع سردار شهید حاج حسین همدانی، ضمن تشکر از همه مردم حاضر در مراسم افزود: حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم در چندین سال گذشته در همدان بسیار بی سابقه بود.

محمدی ضمن تشکر از همه استان های کشور که برای سردار شهید همدانی مراسم برگزار کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب  هم درباره حضور بی نظیر مردم همدان در مراسم تشییع سردار همدانی فرمودند: مردم همدان همه آمدند و قیام امت همدان را بزرگ شمردند که این امر جای تقدیر دارد و باید از رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: حضور مردم همدان در این مراسم نشانگر ولایی بودن شهید همدانی بود و مردم دارالمومنین با این حماسه شهر و دیار خود را تا عرش بالا بردند. 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان