اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1394 - 7:41   |   کد مطلب: 13794
دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: سال گذشته تعاونی‌ های استان بیش از 29 هزار دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته اند.
صادرات 29 هزار دلاری کالا توسط تعاونی‌ های همدان به خارج از کشور

به گزارش صبح الوند،  در همایش شرکت‌های تعاونی دارای قابلیت صادرات با اشاره به آغاز هفته تعاون، اظهار داشت: سه تعاونی در سطح استان همدان رتبه‌ های برتر کشوری را به دست آوردند که هجدهم همین ماه طی مراسمی در تهران از دست رئیس جمهور لوح تقدیر خود را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: یکی از همین تعاونی‌ها به نام «شرکت تعاونی آناهیتا» در حال تنظیم قراردادی با دوبی است. کار کردن و قرارداد بستن با خارجی‌ها کار آسانی نیست؛ زیرا آنها دقت بسیاری به همه جوانب امور دارند و برایشان مهم است که شرکتی که با آن قرارداد می‌بندند ریزترین اصول و استانداردها را رعایت کرده باشد که این یکی از رموز موفقیت آنها است.

نادی اظهار کرد: ما باید قدرت تغییر را در ذهنمان داشته باشیم؛ زیرا یکی از راه‌های موفقیت این است که بتوانیم در برهه‌ای که برای تولید محصولی به مشکل بر می‌خوریم سریعاً تغییر روش بدهیم و نوع خط تولیدمان را بسته به نیاز استان، کشور و دنیا عوض کنیم.

وی افزود: کشورهای منطقه، بازار هدف تعاونی‌ها هستند. تاکنون هم صادرات کالا انجام داده‌ایم مخصوصاً به اقلیم کردستان؛ اما مقدار صادرات ما بیش از این آماری است که اعلام می‌شود؛ زیرا با توجه به اینکه اظهارنامه صادراتی کالاها موجود است اما در بعضی مواقع دیده‌ام که صادراتی ثبت نشده در نتیجه جزو آمار صادرات ارائه نشده است.

دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: روزی که اتاق تعاون آغاز به کار کرد حتی یک دلار هم صادرات در این حوزه وجود نداشت اما سال گذشته تعاونی‌های استان بیش از 29 هزار دلار صادرات داشته‌اند و یا آن زمان 20 کارت بازرگانی صادر شده بود که اکنون این تعداد به 139 کارت رسیده است و این نشان می‌دهد اگر دست به دست هم بدهیم موفق خواهیم شد.

وی اظهار کرد: هرچند که تعاونی‌های استان هنوز توانایی رقابت زیادی ندارند ولی باید با شرکت‌های تولیدی رقابت کنند تا هر روز قوی‌تر شوند و به راحتی وارد بازار جهانی شوند.

نادی افزود: تعاونی‌های استان همدان هر سال رتبه یک تا 5 کشور را کسب می‌کنند به طوری که امسال از بین 7 شرکت تعاونی که به تهران معرفی کردیم 3 تعاونی به عنوان نمونه کشوری معرفی شدند

وی گفت: حرکت به سمت تولید صادرات‌محور و تولید کالاهایی که تاکنون وجود نداشته و نیاز بازار داخل و خارج از اهداف اتاق تعاون استان همدان است. تعاونی‌ها برای فرهنگ‌سازی روحیه تعاون در بین مردم اقدام کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان