اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. شهريور 1394 - 0:03   |   کد مطلب: 13674
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نظام بانکی ایران را ضد اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: ربوی بودن نظام بانکی و جولان کالاهای خارجی در بازارهای ایران اقتصاد مقاومتی را تحقق نمی بخشد.
کالاهای خارجی بی رویه بلای جان تولید کنندگان کشور شده است/ تولید و صادرات کالا بدون حمایت از تولید ملی محقق نمی شود

به گزارش صبح الوند، محمدعلی مددی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: اقتصاد کاملا وابسته به بودجه نفت و اقتصاد تک محصولی، مردم و دولت را از فعالیت تولیدی منصرف می کند و هم در دولت و هم مردم برنامه به خصوصی در این زمینه دیده نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: این نقطه ضعف همواره باعث شده تا دولت های اروپایی بتوانند برنامه های تحریم اقتصادی خود را برای فشار بر ایران عملی کنند.

وی در ادامه گفت: تولید و صادرات کالا محقق نمی شود مگر اینکه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نهادینه و از مصرف گرایی خارجی و واردات خودداری شود.

مددی با بیان اینکه نظام بانکی موجود ضد تولید و اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: نظام بانکی کم کم باید از شکل ربوی خارج شود تا در تولیدات ملی سهیم باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی یادآور شد: کاغذبازی های اداری، قوانین مالیاتی و عدم تضمین خرید از تولید کننده شاخص هایی است که به بازنگری نیاز دارد.

وی همچنین افزود: کالاهای خارجی که به طور بی رویه در بازار ایران حضور دارد تولیدکنندگان داخلی را متضرر می کند و این با اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی در تضاد است.

مددی تاکید کرد: مساله بیکاری تهدید اساسی برای نظام ما محسوب می شود و برای مهار بیکاری توجه به سرمایه گذاران داخلی و امنیت پایدار سرمایه لازم است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان