اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. مرداد 1394 - 9:46   |   کد مطلب: 12862
عضو اتاق بازرگانی در کشور اذعان داشت: مشاهده می‌کنید با وجود اینکه توافق شده، هنوز یک بنزین ساده برای مسافرات هوایی به ایران نمی‌دهند و به معنای دیگر هنوز هیچ آثاری از این توافق حاصل نشده است. بنابراین من به عنوان یک کارشناس اقتصادی تا بهمن‌ماه نمی‌توانم نظر نزدیک به واقعیت از برداشته شدن تحریم‌ها یا آثار لغو تحریم‌ها ارائه کنم.
پشت پرده ورود هیأت های اروپایی به ایران بعد از توافق هسته ای

به گزارش صبح الوند، عسگر اولادی در گفتگو با آرمان در خصوص توافق هسته ای مسائلی را بیان کرده است.

وی در خصوص آثار توافق اظهار داشت: باید تا اوایل بهمن‌ماه صبر کرد تا ببینیم چه اتفاقی در آن زمان رخ خواهد داد. در حال حاضر درگیری‌های زیادی در واشنگتن وجود دارد و در مجموع خبری از آثار توافق در حوزه اقتصاد تا سه، چهار ماه آینده قابل مشاهده نخواهد بود.

عسگر اولادی همچنین گفت: در فوریه 2016 همه‌چیز مشخص خواهد شد و تا آن زمان اظهارنظری نخواهم کرد چرا که قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. به‌طور حتم آثار لغو تحریم‌ها امسال معلوم نخواهد شد و چند روز پیش که بنده قصد بازگشت از اروپا را داشتم، بنزین به هواپیمای ایران ندادند و به ناچار به یکی از شهرهای کوچک مجارستان رفتیم و درآنجا سوخت‌گیری کردیم.

این عضو اتاق بازرگانی در کشور اذعان داشت: مشاهده می‌کنید با وجود اینکه توافق شده، هنوز یک بنزین ساده برای مسافرات هوایی به ایران نمی‌دهند و به معنای دیگر هنوز هیچ آثاری از این توافق حاصل نشده است. بنابراین من به عنوان یک کارشناس اقتصادی تا بهمن‌ماه نمی‌توانم نظر نزدیک به واقعیت از برداشته شدن تحریم‌ها یا آثار لغو تحریم‌ها ارائه کنم.

عسگر اولادی در خصوص سفر اروپایی ها به کشور تصریح کرد: سفر این هیات‌ها به ایران کار بی‌خودی است. این هیات‌ها را چرا به ایران راه می‌دهیم؟ این هیات‌ها برای چه به ایران می‌آیند؟ این هیات‌ها برای فروش کالا به ایران می‌آیند. هنوز پول در اختیار ایران نیست که بخواهند از ما بگیرند لذا برای چه باید به ایران سفر کنند؟ من اعتقاد دارم که این هیات‌ها باید برای خرید به ایران بیایند و زمانی که ما قصد خرید از این هیات‌ها را داریم، باید پول آن را از محل صادرات از قبل تهیه کرده باشیم. لذا باید هیات‌هایی را بپذیریم که بخشی از آنها برای خرید کالا به ایران سفر کنند و نصف آنها برای فروش کالا، تا از محل فروش کالا بتوانیم هزینه خرید کالا را انجام دهیم.

وی همچنین اظهار داشت: برای مبادلات اقتصادی باید بانک‌ها حساب‌های ما را باز کنند اما هنوز هیچ بانکی حساب‌های ایران را بازنکرده است و هنوز حساب‌ها را بلوکه می‌کنند. حتی دبی که در همسایگی ما قرار دارد و تمام اقتصاد این کشور را ایرانی‌ها در بیست سال اخیر شکل داده‌اند، هنوز حساب‌های ایرانی را یکی بعد از دیگری بلوکه می‌کند. بنابراین باید با سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا از خارج بی‌نیاز شویم یا به سمت کم‌نیازی به خارج و خودکفایی داخلی حرکت کنیم و نیازهایمان را در داخل کشور از رفع کنیم و به خارج کشور تنها برای سرمایه‌گذاری نیاز داشته باشیم و تنها باید ماشین‌آلات و مواد اولیه را از خارج وارد کنیم. باید طوری برنامه‌ریزی شود که هر سال واردات کالای خارجی مصرفی به ایران کمتر شود. باید دقت کرد که چهار ماه سخت برای اقتصاد ایران باقی است و باید برنامه‌ریزی کرد تا این دوران را پشت‌سر بگذاریم. سال 1394 سال سختی برای ایران است و باید از این سختی عبور کنیم. 

این فعال اقتصادی در خصوص اعتماد به غربی ها بیان داشته است:  من اعتمادی به غربی‌ها ندارم. غربی‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران دروغ می‌گویند. هیات‌هایشان تنها به ایران سفر می‌کنند تا 2 صنعت کشورمان را مورد بررسی قراردهند؛ یکی صنعت خودرو تا بتوانند خودروهای خود را به ایران بفروشند و دوم انرژی از ایران خریداری کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان