اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. مهر 1394 - 10:45   |   کد مطلب: 14160
رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای را تصویب نکرده باشد، دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند و این قانون درباره برجام هم صدق می کند.
تا زمانی که مجلس برجام را تائید نکند، دولت نمی تواند آن را اجرا کند/رئیس جمهور در حق مجلس کوتاهی کرد

به گزارش صبح الوند، علیرضا زاکانی شامگاه پنج‌شنبه در همایش بزرگ به "نمایندگان مجلس بگویید" که با حضور رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس، رئیس کمیته هسته ای مجلس و جمع زیادی از مردم دارالمجاهدین همدان برگزار شد، با اشاره به بررسی برجام در مجلس اظهار داشت: در بحث هسته ای و مذاکرات 1+5 ما می‌خواهیم دولت را کمک کنیم زیرا باری که به دوش دولت است متعلق به جناح خاصی نیست و همه باید دست در دست هم برای برداشتن این بار تلاش کنیم.

وی با انتقاد از دولت یازدهم در بحث مذاکرات و برجام و دخالت ندادن مجلس از سوی دولت در این مبحث گفت: جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم و تیم ایشان در در حق مجلس شورای اسلامی، ساختارهای حکومتی و قانون کم لطفی کردند تا جایی که شخص حضرت امام خامنه ایی شخصا وارد موضوع شد.

زاکانی اظهار کرد: کنار زدن نظر مجلس در برجام تا جایی ادامه یافت که مقام معظم رهبری رسماً موضوع را اعلام کردند و تذکرات جدی را به دولت دادند و فرمودند"مجلس نباید از بررسی برجام کنار گذاشته شود".

وی با تأکید مجدد بر اینکه برای اجرای برجام موانع قانونی وجود دارد، افزود: در سال‌های گذشته و امسال قوانین بسیار خوبی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که مانع از اجرای برجام و یا حداقل پذیرش پروتکل الحاقی توسط دولت بدون تصویب مجلس و نظر نمایندگان ملت است.

رئیس کمیسیون بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا مجلس بر برجام تأثیر گذار خواهد بود و اراده آن هم بر تأثیرگذاری است.

وی با انتقاد از برخی افراد از تفسیر قانون با نظر شخصی خود اظهار کرد: تنها مفسر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان است.

زاکانی سپس با اشاره به فرجام برجام افزود: گزارش کامل کمیسیون برجام آماده شده است و قرار است که پس از اینکه اعضای محترم کمیسیون نظر نهایی خود را داند، روز شنبه تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و ان شاء الله صبح یکشنبه در صحن  مجلس شورای اسلامی قرائت شود.

وی با تاکید مجدد بر لزوم تصویب برجام در مجلس گفت: از نظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای را تصویب نکرده باشد، دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند و این قانون درباره برجام هم صدق می کند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان