اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1394 - 14:46   |   کد مطلب: 12847
لشکر 32 انصار الحسین(ع) استان همدان در عملیات مرصاد، شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده و نقش مهمی را حفظ تنگه چهار زبر ایفا کرد.
شهدای گرانقدر همدان در عملیات غرور آفرین مرصاد

به گزارش صبح الوند به نقل از نافع، تهاجم گسترده دشمن پس از قبول قطعنامه 598 در منطقه غرب آغاز شده بود در روز سوم مردادماه پس از تصرف شهر سرپل ذهاب توسط ارتش عراق منافقین اقدام به پیشروی بسوی شهر کرند و سپس اسلام آباد نمودند در این هنگام تقریبا تمامی گردانهای لشگر بغیر از گردانهای 154 و 155 در جنوب بودند . صبح روز چهارم مردادساعت 5 صبح صحنه تاریخی و حماسی تمامی ایمان در برابر تمامی کفر به اجرا درآمد

درسال 1367 عقبه لشگر 32 درمنطقه چهاوزبره پادگان شهید شهبازی ،قرارداشت . تهاجم گسترده دشمن پس از قبول قطعنامه 598 در منطقه غرب آغاز شده بود در روز سوم مردادماه پس از تصرف شهر سرپل ذهاب توسط ارتش عراق منافقین اقدام به پیشروی بسوی شهر کرند و سپس اسلام آباد نمودند در این هنگام تقریبا تمامی گردانهای لشگر بغیر از گردانهای 154 و 155 در جنوب بودند . صبح روز چهارم مردادساعت 5 صبح صحنه تاریخی و حماسی تمامی ایمان در برابر تمامی کفر به اجرا درآمد . رزمندگان این گردانها که در ارتفاعات کورکور و تنگ شیان استقرار داشتند بر ستون خودروهای منافقین که با خیال تصرف تهران در حال حرکت بودند آنچنان آتش خشم ملت قهرمان ایران را بر روی عوامل الحاد گشودند که نعره های شیطانی آنان که به یکدیگر ناسزا می گفتند بر آسمان می رسید . دراین مرحله سردار رشید اسلام شهید بهرام مبارکی به شهادت رسید در مرحله ای دیگر گردان153 با دشمن درگیر شدند که طی آن سردار رشید اسلام شهید مهدی ملکی دعوت حق را لبیک گفته و به شهادت رسید در قسمتی دیگر دلاوران گردان 157 با دشمن درگیر بودند و در این بین سرداران رشید محمد شیخ بابایی و رمضان مصباح معاونان گردان به شهادت رسیدند . گردانهای 151 و 156 نیز به نوبه خود در تنگه اول و یالهای مشرف برآن وارد عمل شدند و با چندین پاتک دشمن مقابله نمودند . نهایتا در تاریخ ششم مردادماه و پس از 48 ساعت درگیری مستمر بین نیروهای لشگر32 با منافقین ، گردان 155 در یک رزم حماسی و از محور تنک شیان عملیات مرصاد را انجام دادند و دشمن راتا جاده عقب راندند و با طلوع صبح گردانهای دیگر لشگر نیز وارد عمل شدند و منافقین که جز فرار راهی برایشان نمانده بود ، عقب نشینی و تا مرز بین المللی توسط توسط سایر یگانها فرار کردند . در این عملیات منافقین با تحمل هزاران کشته و زخمی و انهدام صدها دستگاه خودرو و متحمل خسارات فراوانی گردید . سردار رشید اسلام شهید هادی فضلی فرمانده اطلاعات تیپ کربلا در آخرین روز عملیات براثر بمباران هواپیماهای بعثی در دشت حسن آباد به شهادت رسید.

جهت مشاهده عکس به اندازه واقعی بر روی  تصویر کلیک نمایید

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان