اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. تير 1394 - 13:57   |   کد مطلب: 12586
با توجه به اینکه بسیاری از این رسانه ها توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 را در راستای عادی شدن روابط ایران و آمریکا می‌دانستند بیانات امروز رهبری این تصور را بر هم زد.
بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه‌های بیگانه/ عدم تغییر سیاست ایران در مقابل آمریکا و حمایت از مردم مظلوم منطقه محور اصلی این رسانه‌هاست

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بیانات امروز رهبر ایران با توجه به اینکه همه منتظر موضع گیری ایشان در خصوص توافق هسته‌ای بودند در رسانه های بیگانه بازتاب بزرگی داشته است.

با توجه به اینکه بسیاری از این رسانه ها توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 را در راستای عادی شدن روابط ایران و آمریکا می‌دانستند بیانات امروز رهبری این تصور را بر هم زد.

از طرف دیگر این رسانه ها تیتر «سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر نخواهد کرد» را برای بیانات رهبری بر گزیده اند.

رسانه های اسرائیلی نیز که یکی از مخالفات توافق هسته ای بودند؛‌چرا که خواسته آنها در خصوص عدم حمایت ایران از گروه های مبارز اسلامی در منطقه محقق نشده بود به قسمتی از سخنان رهبری پرداختند که در آن رهبری تأکید کردند ایران دست از حمایت از مردم مظلوم منطقه یعنی فلسطین، سوریه بحرین، یمن، عراق و ... بر نخواهد داشت.

آنچه که مشخص است بیانات امروز رهبری معادلات غربی در خصوص توافق هسته ای را بر هم زده و تصورات آنها از رابطه دوستانه با آمریکا را از بین برده است.

‫جروزالم پست در همین راستا نوشت: آیت الله خامنه ای اعلام کرد که توافق بشود یا نشود، حمایت خود از فلسطین او متوقف نمی کنیم.

‫تایمز اسرائیل هم با عصبانیت از این سخنان و با توجه به مخالفتی که پیش از این با توافق هسته ای ار خود نشان داده بود نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که توافق همپیمانان ما را در منطقه تغییر نخواهد داد.

‫هاآرتص هم با ادامه همین خط خبری آمریکا ستیزی را در بیانات رهبری برجسته کرده و از قول رهبری نوشت: به رغم توافق،سیاست ما در قبال آمریکای مستکبر تغییر نخواهد کرد.

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان