اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مرداد 1395 - 9:28   |   کد مطلب: 19321
رئیس جهاددانشگاهی استان همدان با تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی با حرکت جهادگونه به عنوان پل ارتباطی بین دانشگاه‌ها و جامعه بوده و نهادی علمی با رویکرد جهادی با عملکردی ویژه و درخشان است.

به گزارش صبح الوند، اکبر اسدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی با رویکرد دانش‌بنیان وارد عمل شده و خوش درخشیده است افزود: رهبر معظم انقلاب درباره جهاددانشگاهی فرموده‌اند «جهاددانشگاهی، نهادی مهم است زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد».

وی با بیان اینکه این نهاد انقلابی توانسته است با پُر کردن نقص‌ها و خلأها همواره با خلاقیت و ابتکار عمل ایفای نقش کند، عنوان کرد: در استان همدان نیز جهاددانشگاهی توانسته کارهای خوب و قابل‌تقدیری در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پشتیبانی انجام دهد.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در ابتدا باید به فهم مشترکی در این خصوص دست یافت.

اسدی ادامه داد: ساختار جهاددانشگاهی به علت پویا و منحصر بفرد بودن، بهترین الگو برای تحقق این مهم محسوب می‌شود چرا که همواره تلاش کرده فعالیت‌های بدیع و نو متناسب با نیازهای کشور در عرصه‌های مختلف به جامعه ارائه کند و مورد نظر و توجه مسئولان ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مولود نظام مقدس انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این نهاد در راستای جلب نظر مقام معظم رهبری و مردم عزیز همواره تلاش کرده تا در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد این نهاد انقلابی بیان کرد: فاز یک و دو پروژه ساختمان «آموزشی‌، فرهنگی و تحقیقاتی» جهاددانشگاهی همدان در حال احداث است به طوریکه این ساختمان در زمینی به متراژ ۵ هزار مترمربع با زیربنای بیش از ۱۰ هزار مترمربع در حال ساخت بوده و بعد از گذشت بیش از یک‌سال پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ابرازامیدواری کرد: با بهره‌برداری از این پروژه عمرانی زیرساخت‌های لازم برای ارتقاء فعالیت‌های جهاددانشگاهی در سطح استان همدان بیش از پیش فراهم آید.

وی گفت: برای گسترش فعالیت‌های واحد در شهرستان‌های استان و با توجه به پتانسیل‌های خوب ملایر اقدامات اولیه شامل برگزاری جلسه با نمایندگان و فرماندار شهرستان ملایر صورت گرفته است و امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوانیم با همکاری مسئولان شعبه‌ جهاددانشگاهی در این شهرستان را تأسیس کنیم.

اسدی درخصوص فعالیت‌های معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان نیز گفت: این معاونت فعالیت‌های زیادی در حوزه دانشگاهی داشته و همواره تلاش کرده با کوشش نظام‌مند فرهنگی و ایجاد فرصت‌های بدیع و استفاده از ظرفیت‌های استان، ایجاد مشارکت و هم‌اندیشی در دستگاه‌های فرهنگی و ارائه برنامه‌هایی اثرگذار و شاخص برای مخاطبان اصلی خود در محیط‌های دانشجویی گامی در جهت ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی و معنوی دانشگاه‌ها بردارد.

رئیس جهاددانشگاهی همدان افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، اردوهای دانشجویی، کارگاه‌های مختلف، مناظرات دانشجویی، قرار گرفتن اخبار و رویدادهای متعدد استان بر روی خروجی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا از اهم اقدامات معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی همدان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان