اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. تير 1394 - 11:02   |   کد مطلب: 12552
آتش سوزی جنگل های سیروان که از عصر دیروز در منطقه"شاه قلندر علیا" از توابع بخش کارزان همچنان ادامه دارد.
آتش سوزی گسترده جنگل های سیروان ادامه دارد/درخواست بالگرد اطفا حریق

به گزارش صبح الوند به نقل از ایلام بیدار آتش سوزی جنگل های سیروان که از عصر دیروز در منطقه"شاه قلندر علیا" از توابع بخش کارزان همچنان ادامه دارد.

مازیار سلیمان نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به وقوع این آتش سوزی گفت:علت گسترش آتش در این مناطق، وزش باد است که باعث می شود اطفای حریق با کندی انجام شود.

وی افزود: از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور تقاضای اعزام بالگرد برای اطفای حریق کرده ایم که قول داده اند تا ساعتی دیگر یک فروند بالگرد آب پاش به منطقه اعزام شود.

سلیمان نژاد تاکید کرد: این درخواست جدای از درخواست اعزام بالگردی است که مدیریت بحران استان از طریق سازمان مدیریت بحران کشور ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق با حضور نیروهای محیط بان، امداگران منابع طبیعی و نیروهای مردمی و نظامی و انتظامی در حال انجام است، گفت: متاسفانه صعب العبور بودن منطقه مانع از سرعت در اطفای حریق شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: امکان اطفای کامل حریق با استفاده از امکانات موجود و موقعیت جغرافیایی منطقه نیست بنابراین منتظر حضور بالگرد آب پاش هستیم.

سلیمان نژاد گفت: هم اکنون در سه منطقه شامل کشتزارهای مردم، عرصه های منابع طبیعی و بخش هایی از منطقه حفاظت شده قلارنگ دچار حریق شده است. 

احمد کرمی مدیرکل بحران استانداری ایلام هم در این زمینه اظهار کرد:این حریق که به علت بی احتیاطی عامل انسانی در این مناطق روی داده همچنان بدلیل وزش باد مهار نشده و آتش بخش هایی از این مناطق را در بر گرفته است.

وی افزود: بالافاصله پس از وقوع این حریق، نیروهای امدادی محیط زیست و منابع طبیعی به منطقه اعزام و با کمک روستاییان روستاهای اطراف عملیات اطفای حریق را آغاز کرده اند.

کرمی با اشاره به وسعت و حجم زیاد آتش در این منطقه تاکید کرد: برغم درخواست از مدیریت بحران کشور برای اعزام بالگرد آب پاش، متاسفانه بدلیل بعد مسافت و نزدیکی به غروب آفتاب این بالگرد به منطقه اعزام نشده و قرار است فردا صبح وارد منطقه شود.

وی از حضور نیروهای نظامی بویژه نیروهای بسیج و سپاه در منطقه و کمک به اطفای حریق گفت: بدلیل وزش باد در منطقه برغم همه تلاش ها هنوز این آتش سوزی مهار نشده است.

مدیرکل بحران استان ایلام از نیروهای مردمی خواست برای کمک به اطفای حریق و جلوگیری از افزایش خسارت به جنگل های طبیعی با همراه داشتن امکانات لازم به کمک نیروهای امدادی بشتابند.

عصر امروز بدنبال درگیری خانوادگی و آتش زدن عمدی خرمن محصولات کشاورزی در روستای شاه قلندر علیا از توابع شهرستان سیروان، آتش به مناطق حفاظت شده و عرصه های طبیعی قلارنگ و نثار مله ماران سرایت و بخش های زیادی را طعمه خود کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان