اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. خرداد 1394 - 13:28   |   کد مطلب: 11849
مسئول اداره منابع طبیعی چناران از وقوع دو فقره آتش‌سوزی در مراتع شهرستان چناران خبرداد.
آتش سوزی به جان جنگل های سرسبز خراسان رضوی افتاد/ باز هم مردم آمدند

به گزارش صبح الوند، حسین رجبی، مسئول اداره منابع طبیعی چناران در گفتگو با ندای چناران اظهار داشت: متاسفانه طی چند روز اخیر 2 آتش سوزی در سطح شهرستان به وقوع پیوست که منجر به نابودی بیش از 11 هکتار از مراتع شهرستان شد.

وی ادامه داد: در آتش سوزی اول که در روز سه شنبه 26 خرداد در مراتع پلاک اسجیل (نرسیده به دشت عاشقان) روی داد حدود هشت هکتار از جنگل‌ها و مراتع این منطقه در آتش سوخت.

رجبی افزود : در این آتش سوزی که از ساعت 13 شروع و در ساعت 19 مهار شد، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال به مراتع منطقه خسارت وارد شده است.

مسئول اداره منابع طبیعی چناران در ادامه از وقوع آتش سوزی جدیدی در پلاک گلمکان خبر داد و اظهار داشت در این آتش سوزی 4/2 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه گلمکان در آتش سوخت.

رجبی بیان داشت: این آتش سوزی که از ساعت 11 شروع و با تلاش و همکاری نیروهای آتش نشانی و شهرداری گلمکان و یگان حفاظت محیط زیست و نیروهای مردمی در ساعت 19 مهار گردید.

وی مبلغ خسارت این آتش سوزی را 600 میلیون ریال برآورد کرد و گفت: پس از اطفاء حریق، برخی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در محل بصورت آماده باش حضور داشتند تا در صورت ادامه آتش سوزی نسبت به خاموش کردن آن اقدام نمایند.

وی در خصوص علت این آتش‌سوزی گفت: علت دقیق این آتش‌سوزی ها هنوز مشخص نشده است اما احتمال می رود بی احتیاطی گردشگران و شکارچیان عامل این آتش سوزی ها باشد که برای استراحت در منطقه آتش روشن می کنند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان