اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. تير 1394 - 11:36   |   کد مطلب: 12469
مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از معرفی تعدادی از سبزی‌کاران متخلف حاشیه شهر همدان به دادگاه خبر داد.
معرفی سبزی‌ کاران متخلف همدان به دادگاه

به گزارش صبح الوند، حسین خالقی‌مجد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برخورد با سبزی‌کاران متخلف در شهر همدان خبر داد و اظهار کرد: از فعالیت کشاورزانی که با استفاده از آب فاضلاب اقدام به آبیاری سبزی‌‌ در حاشیه شهر می‌کنند، جلوگیری شد.

وی افزود: در این خصوص مکاتبه‌ای با جهاد کشاورزی به منظور معرفی کشاورزان متخلف به دادگاه صورت گرفته و امروز لیست برخی از آنها به مرکز بهداشت ارائه شده است.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اقدام شرکت آب و فاضلاب در خصوص سرپوشیده کردن مسیر انتقال فاضلاب قاسم‌آباد گفت: این اقدام باعث اعتراض برخی از کشاورزان شده است.

وی با اشاره به ارائه گزارش تأیید اقدام شرکت آبفا در برخورد با سبزی‌کاران متخلف به فرمانداری، گفت: به دلیل احتمال انتقال بیماری از مصرف آب آلوده به ویژه در فصل گرم سال از فرمانداری درخواست شده دستگاه‌های مربوطه ملزم شوند کشاورزان دسترسی آسان به آب فاضلاب نداشته باشند.

خالقی با بیان اینکه همکاری بین‌بخشی از سوی دستگاه‌ها در این خصو‌ص صورت گرفته، افزود: با همکاری آنها تعدادی از سبزی‌کاران حاشیه شهر که از آب فاضلاب برای آبیاری سبزیجات استفاده می‌کردند به دادگاه معرفی شدند.

وی گفت: شهروندان باید با رعایت مسائل بهداشتی نسبت به تهیه و فرآوری سبزیجات وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا شاهد کاهش حداقلی انتقال بیماری میکروبی و روده‌ای از طریق سبزی و صیفی‌جات باشیم.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه خوشبختانه در مدیریت کمبود منابع آب کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد تبدیل کشت گلخانه‌ای به جای اراضی پرآب هستیم، افزود: مساحت قابل توجهی از کشت گلخانه‌ای به سبزی‌کاری اختصاص یافته که این امر می‌تواند در تأمین نیاز شهرستان به این محصول موثر باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص تغییر کاربری اراضی، شهرداری اقدامات خوبی انجام داده است، افزود: جهاد کشاورزی به دنبال این است که تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان سهمی برای آبیاری مزارع سبزی‌کاری از طریق برگشت آب داشته باشد که با تحقق این مسئله شاهد کاهش استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری مزارع خواهیم بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان