اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. بهمن 1396 - 11:20   |   کد مطلب: 28494
عدم مدیریت باعث افزایش قیمت محصولات شد:
گرانی پیاز در همدان اشک مردم را در آورد
همزمان با سردی هوا و بارش برف در همدان ما شاهد افزایش قیمت محصولات من جمله پیاز در این شهر هستیم ، گرانی ای که میتوانست با مدیریت و ذخیره سازی صحیح در انبارها، وجود نداشته باشد در اینجا این سئوال است که آیا مردم باید بهای این عدم مدیریت را از جیب خود بپردازند.

به گزارش صبح الوند، در حالی که چند روزی است گرانی برخی محصولات از جمله پیاز سیرصعودی را در پیش گرفته است و مسئولین نیز دلیل این افزایش قیمت را بارش برف می دانند این سوال ذهن بسیاری از مردم را درگیر کرده است که چرا عدم مدیریت ونظارت هر ساله باید باعث افزایش قیمت این محصول در شهرمان شود.

 

*مغازه دار سرگذر: با وجود افزایش قیمت محصولات کار کردن برای ما بصرفه نیست

یک مغازه دار در سرگذر با تاکید براینکه تمام مغازه داران سر گذر ضررهای زیادی تحمل می کنند گفت: نقص های زیادی در نظارت وجود دارد و ما متضرر میشویم.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه سر گذر تره بار است و بار زیاد نمی تواند در آن بماند بیان کرد: این افزایش قیمت به دلیل واردات از شهر های جنوبی است.

 

*سود محصولات تنها به جیب دلالان میرود

این مغازه دار با اشاره به اینکه با وجود این افزایش قیمت ها کار کردن بصرفه نیست وما تنها پول را با پول عوض می کنیم اظهار کرد: سود محصولات را نه کشاورزان می برند و نه مغازه داران به گونه ای که تنها دلالان در این میان سود به می برند و این ها تماما از نبود مدیریت خوب و نظارت سرچشمه می گیرد.

 

 

*عدم مدیریت دلیل به تعویق افتادن واردات پیاز است

وی با بیان اینکه عدم مدیریت واردات پیاز را به تعویق انداخت  گفت: افزایش قیمت محصولات برای ما مغازداران به هیچ وجه خوب نیست چون هر اندازه که قیمت افزایش پیدا کند خرید مردم نیز کم می شود.

 

*خریدار: هر ساله با بارش برف ما شاهد این گرانی هستیم

در ادامه یک خانم از افزایش قیمت ها بسیار گلایه داشت و گفت: چرا باید هرساله  با  سرد شدن هوا شاهد گرانی محصولات باشیم و این در حالی است که ممکن است ما در روز به یک محصول غذایی نیاز داشته باشیم و مجبور میشویم با همان قیمت بالا  آن را خریداری کنیم.

 

*مسئولین برای حل این مشکل چاره ای بیندیشند

وی در ادامه با بیان اینکه با بارش برف شاهد افزایش قیمت محصولات بخصوص پیاز در شهر همدان هستیم بیان کرد: چرا تا کنون مسئولین راه حلی برای این مشکل نیندیشیده اند تا ما هر سال با این مشکل مواجه نشویم.

 

 به همین منظورمصاحبه ای با آقای البرزی رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان صورت گرفته است.

 

*رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان:گرانی قیمت پیاز یک‌ گرانی مقطعی است

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با تاکید براینکه گرانی قیمت پیاز یک‌ گرانی مقطعی و کاذب است گفت: این در حالی است که محصولات یکسری از مناطق به اتمام رسیده و محصولات شهرهای جنوبی از جمله استان هرمزگان به بازار ارسال می شود که همین مهم باعث افزایش قیمت پیاز شده است.

 

*طی روز های آینده قیمت پیاز به حالت طبیعی خود باز می گردد

وی با اعلام اینکه این‌گرانی یک افزایش قیمت کاذب است اظهار کرد: انتظار ما براین است که ظرف چند روز آینده با مساعد شدن هوا و واردات پیاز از شهرهای جنوبی این افزایش قیمت کاهش پیدا کرده و به حالت طبیعی خود بازگردد.

 

 

*بارش برف علت اصلی گران شدن قیمت پیاز

البرزی در ادامه با اعلام اینکه این قیمت ها واقعی نیست بیان کرد: این در حالی است که با بارش برف و مسدود شدن راه ها و همچنین سرد شدن هوا صادرات پیاز بین مراکز و استان از استان های جنوبی به تعویق افتاده است.

 

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه قیمت با عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد تاکید کرد: قیمت پیاز روز به روز رو به کاهش و عرضه افزایش پیدا می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به  پیاز های انباری رو به اتمام است و همین امر نیز باعث واردات پیاز شده است افزود: هر ساله در این زمان از سال ما شاهد این مشکل هستیم.

 

البرزی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه کشور ما یک کشور چهار فصل است گفت:  در این راستا زمان اتمام  رسیدن محصولات برخی از مناطق صادرات از داخل کشور صورت می گیرد.

 

به گزارش صبح الوند، گرانی محصولات همزمان با سردی و بارش برف سالها است که وجود دارد و نکته قابل توجه در این زمینه این است که با وجود تکرار این موضوع چرا مسئولین راهکاری نمی اندیشند، یکی از این محصولات که در فصل سرما از استانهای جنوبی به همدان صادر میشود پیاز است ایا  نباید ذخیره ای از محصول پیاز در انبارها که از نیازهای اصلی تغذیه ای مردم هست  موجود باشد، چرا مردم باید در فصل سرما یک محصول را دوبرابر قیمت خریداری کنند، مردم نمیتوانند بهای عدم مدیریت و نظارت  مسئولین را از جیب خود بپردازند.

 

گزارش از فریده شاهماری

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان