اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. بهمن 1394 - 10:54   |   کد مطلب: 16538
این تناقض در رفتار اصلاح طلبان و رسانه های وابسته به آنها بیش از پیش ماهیت اصلی این جریان را رونمایی کرده و حال سوال دیگری که در این باره مطرح می شود این است که چگونه جریانی که به صورت گزینشی با مفسدان اقتصادی برخورد دارد، در مجلس آینده می خواهد اقدام به قانونگذاری و رفق و فتق امور کشور بپردازد.
بالاخره فساد خوب است یا بد؟/یک بام و دوهوای رسانه های زنجیره ای در مقابل مفسدان اقتصادی

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبارزه با فساد در هر کجای جهان که باشد امری متبوع و خوشایند است و هیچ انسان سالم و آزاده‌ای را نمی‌توان یافت که مخالف مبارزه با فساد از جنبه‌های گوناگون باشد.

یکی از جنبه‌های فساد را می‌توان فساد اقتصادی برشرمد که در سال‌های اخیر و به همت دستگاه قضا این امر در کشور ما به صورت جدی در حال پیگیری است و مفسدان اقتصادی وابسته به هر گروه و جریانی که باشند توسط دستگاه قضا مورد بازخواست و محاکمه قرار می‌گیرند.

رسانه‌ها نیز نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و در واقع آن‌ها هستند که زوایای گوناگون پرونده‌های مفسدان اقتصادی را برای مردم به نمایش می‌گذارند و ابهاماتی که در خصوص پرونده این افراد وجود دارد را برای مردم روشن می‌کنند.

اما مسئله‌ای که در این میان به چشم می‌خورد جانب داری برخی از رسانه‌ها در مواجه پرونده‌های فساد اقتصادی برخی از اشخاص مرتبط با جریان‌های خاص است.

نمونه‌ای از این جانب‌داری را می‌توان در مقایسه‌ی برخورد رسانه‌های زنجیره‌ای حامی طیف اصلاحات با پرونده‌های اشخاصی مانند مهدی هاشمی و غلامحسین کرباسچی در مقابل پرونده افرادی مثل بابک زنجانی و حمید بقایی دید.

در پرونده غلامحسین کرباسچی افراد گوناگونی از وی حمایت می‌کنند و در صورتی که فساد کرباسچی بر همه ثابت شده سعی می‌کنند تا او را "شهردار فداکار، دلسوز و توانای تهران، دارای کارنامه‌ای درخشان و افتخارآمیز، چهره‌ای ملی و باشخصیت، نماد سازندگی و..."

برای مثال الیاس حضرتی که این روزها کاندیداهای جبهه اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز شده است در خصوص پرونده کرباسچی می‌گوید: "دستگیری،محکومیت و آزادی کرباسچی سیاسی بوده است"

یا عطاالله مهاجرانی که از مقامات عالی ‌رتبه دولت وقت محسوب می‌شود در این باره می‌گوید: "کرباسچی از نظر دولت همچنان شهردار تهران است. "

هاشمی رفسنجانی در دفاع از کرباسچی می‌گوید: «این‌قدر بحث از اختلاس و دزدی نکنید و روحیه مردم را خراب نکنید. وقتی‌که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلاً ده میلیارد خرج می‌کنیم، ممکن است از قبل آن، پانصد میلیون هم اختلاس شود، اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچ‌کس نمی‌تواند از این سد اختلاس یا دزدی کند.»

در ادامه برخی از تیترهای روزنامه‌های حامی اصلاح‌طلبان را در حمایت از پرونده کرباسچی مرور می‌کنیم.

 

 

فرق بابک زنجانی و غلامحسین کرباسچی در فساد مالی چیست؟

فرق بابک زنجانی و غلامحسین کرباسچی در فساد مالی چیست؟

فرق بابک زنجانی و غلامحسین کرباسچی در فساد مالی چیست؟

اما این رسانه‌ها که در پرونده افرادی مانند مهدی هاشمی و کرباسچی سعی داشتند تا با ایجاد هجمه‌های گوناگون این افراد را تطهیر کنند، در مقابل پرونده افرادی مانند بابک زنجانی، تمام نیرو‌ی خود را برای فشار برعلیه وی و محکومیت زنجانی در دادگاه به کار بسته‌اند.

 

حال سوالی که باید از این رسانه ها پرسید آن است که آیا فساد خوب و بد دارد؟ فساد برای چه کسانی خوب است و برای چه کسانی بد است؟ اگر مفسدان از همفکران شما بودند باید از آن‌ها حمایت کرد و اگر متمایل به جریانی غیر از جریان شما بودند مفسد هستند و باید هرچه سریعتر محکوم شوند؟ این تناقض در رفتار اصلاح طلبان و رسانه های وابسته به آنها بیش از پیش ماهیت اصلی این جریان را رونمایی کرده و حال سوال دیگری که در این باره مطرح می شود این است که چگونه جریانی که به صورت گزینشی با مفسدان اقتصادی برخورد دارد، در مجلس آینده می خواهد اقدام به قانونگذاری و رفق و فتق امور کشور بپردازد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان