اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1399 - 8:39   |   کد مطلب: 34226
سنجاب‌های ایرانی زادگاه و محل زندگیشان درختان کهنسال بلوط است به همین دلیل اگر در باغات همدان سیر و سیاحتی بکنید حتما چند سنجاب زیبا خواهید دید که در حال جست و خیز کردن روی شاخه های درختان هستند.

به گزارش صبح الوند، از صفات مشهور سنجاب ذخیره‌سازی گردو و فندق در شکاف درختان یا در زیر زمین جهت مصرف آن‌ها در زمستان‌ها است و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که این حیوان حافظه‌ای بسیار قوی دارد و به راحتی می‌تواند محل دفن گردو و فندق را یافته و در زمستان که به دست آوردن غذا دشوار می‌شود از ذخیره غذای خود تغذیه نماید. سنجابها شاخه‌های درخت را برای تمیز کردن و تیز کردن دندانهایشان می‌جوند.

دیار الوند همان شهری که طبیعتش توسط بسیاری از ادبا و شعرا به بهشت تعبیر شده، به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس از حیات وحشی بکر برخوردار است، فضایی که به راحتی تبدیل به محلی برای تولید مثل و پرورش انواع گیاهان و جانوران مانند سنجاب ایرانی و سنجاب زمینی شده است.

علی ثقفی عکاس همدانی و عضو فدراسیون بین المللی عکاسی(فیاپ) که به تصاویر زیبای حیات وحش علاقه ویژه ای دارد تصاویر زیبایی از این موجودات جذاب را عکاسی کرده است. 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان