اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. دى 1400 - 9:32   |   کد مطلب: 35646
نطفه پلید فتنه، پنجم دی ماه ۸۸ پس از پایان آئین دستجات عزاداری در مسیر بازگشت به تکایا وهیات مذهبی ظهر عاشورا از سوی چهره های خبیث منعقد و تهران بزرگ در غبار شوم، این انعقاد نامشروع گرفتار گردید؛ مردم دارالمومنین، دار العلم و دار المجاهدین همدان در کار بست آموزه های دینی خود بر نتابیده با عزمی راسخ آهنگ ایستادگی و ندای هیهات من الذله سر دادن

به گزارش صبح الوند،علیرغم کنترل شدید ومدیریت شعارها با هدف حفظ نظم ،موازین وچارچوب تظاهرات هر از چند گاهی شعارهای از بین جمعیت با عنوان محکومیت خواص بی بصیرت وعوامل پشتیبانی از سران فتنه که با سناریو تقلب در انتخابات جانبداری می کردند به گوش می رسید. شعارهای نظیر تاجر ورشکسته برگرد به باغ پسته وامثالهم جماعت را به خود همراه می کرد. کسبه به رسم همراهی با تظاهرات، دکاکین را تعطیل وکرکرها را پائین آورده بودند. بازار زرگرها، سبزه میدان، مظفریه، گنبد علویان ،اطراف واکناف مسجد جامع دست از کار کشیده ودر صف مردم قرار می گرفتند.

حضور چهره های نام آشنا ومعتمد در مشاغل آزاد در این رویداد مشهود وموید این ادعا است. هرچند پیشتر در تقویم مبارزاتی مردم این سامان حضور چنین جمعیتی در این مسیر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تابستان ۵۷ ونقش تعیین کننده همدانی ها در تجلیل وتشیع حضرت آیت الله العظمی آخوند ملا علی معصومی محرز
است.

لیکن ششم دی ماه ۸۸ دارای تفاوت واشتراکاتی بود. آنرور فرباد بر علیه رژیم ستم شاهی وامروز افشای چهره کریه فتنه جو یان وحامیان خارجی . وجه اشتراک آن دفاع از حریم اعتقادات وباورهای دینی را جلوه گر می ساخت. چشمه های جوشان مردمی از عمق وجود می جوشید.

پارچه نوشت ها وتابلوهای بی زرق وبرق مردم حکایت از زلال معرفت وبصیرت آنها درحمایت از ولایت مطلقه فقیه داشت. ترکیب جمعیت اعم از خواهران وبرادران دینی مصداق وفاق واتحاد حسینیان وتجسم عینی وحدت کلمه وکلمه وحدت بود که به رخ دنیا می کشید.

غوغائی از کنگره عظیم موحدان خداجو وسد سبیل درمقابل آتش فتنه. بدلیل ازدحام وشلوغی مسیر خودروهای مجهز به سیستم صوتی قدرت پوشش لازم را نداشتند. ودو شعار گوی خبره شهر آقایان ا– ن و ع– ی از عهده مهم نمی آمدند. برای قرائت بیانیه واستماع حداکثری جمعیت،، تصمیم گرفتم از مجری مجرب نماز جمعه آقای ع- ی که اتفاق حضور با جمعیت را داشت تقاضا کنم درمعیت هم به پاسگاه انتظامی، راهنمائی و رانندگی مستقر در ضلع شرقی میدان مراجعه واز ایشان درخواست نمایم اجازه دهد از سیستم ثابت صوت موجود در میدان استفاده و بیانیه خوانده شود.

به رغم معذورات سازمانی در رعایت سلسله مراتب خوشبختانه در همکاری ومساعدت ارزشمند فرمانده پاسگاه مطالبه تحقق بافت. آقای ع- ی با استقرار درپاسگاه درحالیکه در یکدست میکروفون درشت قباقی از نوع قدیمی ودر دست دیگر صفحات بیانیه را در اختیار داشت با صدایی غراء ولحنی شیواء شروع به قرائت بیاتیه نمود.

سکوت نسبی فضا را پر کرده بود. مخاطبان مستمع جملاتی بودند که یکی پس از دیگری پخش می شد زیرا خطابه را ماحصل حضور خود در صحنه می دانستند.

مضامینی چند در این بیانیه آمده بود: مردم همدان در پی اقدام نا بخردانه فتنه گران وآشوب طلبان تحت حمایت بیگانگان که بر احاد جامعه پوشیده نیست در اهانت به عزاداران اباعبد الله الحسین ع مراتب انزجار وتنفر خود را ابراز نموده ، پشتیانی قاطع خود رااز حسین زمان، ولی فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی در دفاع از نهضت عاشورا وانقلاب اسلامی که منبعث از حماسه کربلاست اعلام کرده، بیان می دارد معیار در انتخابات مر قانون ومیزان در امور واداره کشور رای ملت است.

پس از تائید ببانیه با تکبیر حاضران مردم با نراکت وآرامش مکتبی بودن خود را دربکار گیری آموزه های دینی اقامه نماز اول وقت به جماعت در مسجد جامع بروز وظهور بخشیدند. در افقی درخشان، روَشن بود که ششم دی ماه زمینه حماسه تاریخی موسوم به نهم دی را فراهم خواهد نمود.

در قسمت بعد بدان خواهیم پرداخت. ان شاء الله

ادامه دارد

محمد جواد بیات

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان