اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1400 - 9:27   |   کد مطلب: 35030
به ما یاد دادن نونت رو با گرسنه ای که دیدی نصف کن ده برابرش برمی گرده به زندگی. به ما هزار بار گفتن از علی (ع)که نان و نمک و خرمای افطارش رو میداد به مستمند و در راه مانده گرسنه.

به گزارش صبح الوند، به ما یاد دادن تو خوابگاه حواسمون به اونی که بشقابش خالی تره و لباسش کهنه تر باشه. به ما یاد دادن چشممون رو به روی هر کی بستیم به روی گرسنه نبندیم. به ما یاد دادن حتی از کنار سگ گرسنه هم به بیرحمی عبور نکنیم.

خدا رحمت کنه بابابزرگ رو، همیشه می گفت جوری غذا بپزین که حتی بعد اینکه سفره جمع شد، اگه یه گرسنه در خونه رو زد دست خالی نره. به ما هر سال توی کنکو و امتحان نهایی گفتن جمله شلخته درو کنید تا چیزی گیر خوشه چین ها بیفتد مال کیه؟...
و ما به اینجا رسیدیم. زنان و مردانی که غذاها را ناخنک می زنند. و فقط جلوی دوربین به به و چه چه می کنند. با وقیح ترین اداها و شکل های ممکن، با پنجه خوردن و به نیش کشیدن کباب و عین غارتگران بربر تکه پاره کردن مرغ و ماهی و ساندویج.....

کاش صاحبان رستوران و مشاغل عوض حرام کردن غذاهایشان با فرستادن برای این آدم های فرومایه که حتی یک لحظه فکر نمی کنند ممکن است کسی به اینستاگرام دسترسی داشته باشد اما ماه هاست پول رستوران رفتن نداشته باشد، خوردن چلو کباب برایش رویا باشد، خریدن گوشت و ماهی و ماهیچه امر ناممکن..

این غذاها را همینطور با بهترین دیزاین و کیفیت می فرستتند برای این نشخوارکنندگان مجازی که خدا میداند اضافه چندین پرسی که فقط از هرکدام یک گاز زده اند و با انگشت و پنجه غذا را از درجه اعتبار ساقط و راهی زباله دان کرده اند،بفرستند برای شکم های به پشت چسبیده، برای بچه هایی که پدرهاشان در زندان اند، برای خانواده هایی که کرونا کاسبی لاغرشان را دود کرد و به هوا فرستاد. 

برای آن ها که رنج بیمار داری در تهران مجبورشان کرده به خوردن نان و پنیر و خوابیدن توی ماشین. برای آن ها که حساب های بالا بلند دفتری در بقالی های محل دارند. 

به ما یاد دادند دعا و خیرخواهی آدم گرسنه ای که به مهر سیر شود، زندگی آدم را از این رو به آن رو می کند. آقایان رستوران دار سوراخ دعا را اشتباه گرفتید. خیلی ها از دیدن نشخوارمشمئزکننده این تسترهای مجازی حالشان از غذاتان به هم خواهد خورد. این غذاها را به شکم های گرشنه برسانید و بعد به تماشای رزق و برکت کسبتان بنگرید. 

الهام فلاح

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان