اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1400 - 10:18   |   کد مطلب: 34975
عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در یادداشتی به چند شبهه و سوال درباره مشکلات بزرگی که امروزه به دلیل انتخاب یک رئیس جمهور نالایق، بر مردم تحمیل شده است، پاسخ داده است.

به گزارش صبح الوند، مخاطب این نوشتار همه مردم شریف کشورمان هستند. و حقیرِ نویسنده به تکلیف خود عمل می کند.

 

نكته اول: امام خمینی (سلام الله عليه) درباره اهمیت حضور و شرکت مردم در انتخابات فرمودند: «این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ای است که ما باید به آن عمل بکنیم همه مان باید در انتخابات شرکت بکنیم».امام خامنه اي(حفظه الله تعالي) نيز مي فرمايند: «شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه‌ی شرعی، اسلامی و الهی است.يك واجب عيني است.» تمام مراجع عظام تقليد نيز بر وجوب شركت در سرنوشت خود و آينده فرزندان ما و كشور تاكيد دارند.

نكته دوم : بي ترديد كشوري با وجود برخورداري از دريايي از منابع انرژي ،معدني، موقعيت راهبردي اقتصادي،سياسي، اجتماعي و قطبيت و ام القري حقيقي حقيقت اسلام،قطبيت بيداري و مقاومت در منطقه و جهان اسلام و جهان مستضعفين و طالبين حقيقت و بر هم زننده هيمنه و برنامه درازمدت سلطه استكبار بر منطقه وجهان و موقعيت راهبردي جغرافياي سرزميني و ترابري،سرمايه انساني جوان،سرمايه اجتماعي چون ولايت پذيري،مشاركت و اعتماد و دين باوري و سرمايه فيزيكي وفناوري اي كه از نقطه صفر سال 1357 با يك نرخ رشد انفجاري بيش از 11 برابر جهاني به رتبه هاي 1 تا 10 جهاني در بسياري از زمينه ها صعود كرده و... چرا بايد با مشكلات تحقيرآميز ومسخره اي چون قيمت مرغ و تخم مرغ،ماهي و گوشت قرمز و نهاده هاي دامي و ...وخلاصه تورم و ركود، بيكاري، تعطيلي توليد و ديپلماسي التماس از آمريكا و اروپا مواجه باشد؟ 42سال از پيروزي انقلاب عظيم و مقدس اسلامي گذشته و بسياري به تكليف خود عمل و برخي هم يا عمل نكردند و يا بد عمل كردند.

نكته سوم : در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران براي رئيس جمهور 38 وظيفه و قلمرو جاكميتي تعيين شده است. مقايسه كنيد با وظايف رهبري، كه فقط 5 وظيفه دارد. آنهم در شرايطي كه بر اساس فقه شيعه ولي فقيه ولايت مطلقه دارد و حتي در فقه برادران اهل سنت خليفه مسلمين نيابتاً از جانب معصوم و رسول خدا مرجع و حتي اولويت نفساني بر آحاد امت دارند(پيامبر در خطبه غدير فرمود:الست اولي بانفسكم؟) لذا عملاً همه كاره رئيس جمهور با خدمه تحت فرمان او هستند! پس مقصر يا قاصر اين نابساماني ها رئيس جمهور است. اما آيا تقصير فقط متوجه رئيس جمهور است و بس؟ جواب : خير، قطعاً ما هم مقصريم. اما چطور؟ طبق ضوابط شرعي و عقلي اولين و بزرگترين مقصر قطعي رئيس جمهور است كه به دروغ خودرا معرفي كرد و وعده هاي سرخرمن 100 روزه داد و آمريكا هراسي در بين مردم راه انداخت لذا اين فرد از عدالت ساقط و لياقت نامزدي نداشت.(غربيها و آمريكا اسلام و ايران هراسي راه انداختند و حسن روحاني آمريكا و غرب هراسي!!!).دومين و مقصر بزرگ باند كم شمار چند هزار نفري باصطلاح اصلاح طلب، ولي در حقيقت افساد طلب وابسته به آمريكا (به قول ناتانياهو سرمايه اصلي اسرائيل در ايران)هستند كه با "راهبرد هدف وسيله را توجيه مي كند" با تبليغ دروغين اين نامزد خودشان، مردم را اغوا و گول زدند و در حال حاضر براي انتخابات 28 خرداد 1400هم مشغول توطئه هستند.

 

سومين مقصر بعضي از مردم هستند كه طبق فتواي شرعي و حكم اسلام تحقيق نكردند  و چشم بسته به اين شخص راي دادند والبته اكثريت اين بندگان خدا با صداقت قصد انجام وظيفه داشتند ولي در وظيفه خود كوتاهي كردند و قصور داشتند.  و برخي نيز با علم به عدم صلاحيت با جهالت و از سر لجاجت و عناد با موازين شرعي انقلاب اسلامي به اين فرد راي دادند. چهارمين و بزرگترين مقصر قطعي آنهايي هستند كه اصلاً و بدون عذر شرعي و عقلي و ميهني در انتخابات شركت نكردند.زيرا اينها 3 ضرر به انتخابات زدند: اول، نظام را زير سئوال بردند.دشمن را شاد كردند دوم، به رقيب صالح راي ندادند و مانع مديريت يك فرد صالح شدند و دشمن را شاد كردند و سوم، با عدم انتخاب فرد صالح فرد نالايق را ميدان دادند و دشمن را شاد كردند. پنجمين مقصر نهاد هاي مسئول اطلاع رساني بودند كه اسناد عدم صلاحيت منتخب را در اختيار شوراي نگهبان قرار ندادند. (حداقل با ضعف پوشش اطلاعاتي خود قصور ورزيدند و كوتاهي كردند.) ششمين مقصر يا قاصر شوراي محترم نگهبان است كه صلاحيت اينها را نتوانسته راستي آزمايي كند. وچه بسا اين اغماضي باشد بين انتخاب بد و بدتر؟! هفتمين مقصر در مرحله پس از انتخابات است و مجلس شوراي اسلامي است كه به كابينه فرد نالايق راي اعتماد داد و رئيس جمهور را استيضاح نكرد.و حتي مجلس دهم نوكري دولت مي كرد. 

مردم عزيز و شريف هموطن!: مواظب باشيم كه مجدداً در پيشگاه خداوند تبارك و تعالي و سپس رسول اكرم صلي الله عليه و آله و ائمه معصومين عليهم السلام و انبياي جليل القدر حضرت عيسي مسيح، حضرت موسي كليم الله و حضرت زرتشت سلام الله عليهم اجمعين، امامين انقلاب و شهداء، بخصوص شهداي انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم و نفس زكيه سردار سليماني شرمنده نشويم و مديون اجداد و مادران و پدران خود كه اين امانت (مملكت) را كه به ما سپرده اند، نشويم و بدهكار، پاسخگو و مسئول گرفتاريهاي آينده و نابساماني هاي فرزندان آينده و نسل هاي بعدي خود نباشيم. طبق فرمايش رسول اكرم(:كُلكُم راع و كُلكُم مسئولٌ عن رعيته،) همه مسئوليت داريم.

نكته چهارم: دقت فرماييد عصاره خلقت امير المومنين امام علي ابن ابي طالب عليهما آلاف التحيه و الثناء  در حكمت 217 نهج البلاغه مي فرمايند :«  فِي تَقَلُّبِ الْأَحْوَالِ، عُلِمَ جَوَاهِرِ الرِّجَالِ  در گردش و دگرگونى هاى روزگار است كه گوهر مردان شناخته مي شود.» از 42 سال گذشته،در 34 سال آن، دولت را در اختيار باندي غرب گرا و ناخود باور داديم. 8 سال(دولت نهم و دهم) را به شخصي سپرديم كه در ابتدا با پشتكار و كار و شعار درست سركار آمد ولي به دليل سستي ايمان و نفوذ باند غرب گرا در درون خودش از سال ششم از درون پوسيد و الان هم عامل فتنه اين باند شده است. اكنون پس از 42 سال تجربه انتخابات و بويژه 8 سال اخير ديگر بايد عبرت گرفته باشيم كه به اين باندهاي شيفته قدرت، شهرت و ثروت راي ندهيم. ما هر جا بر اساس دستورات اسلام عمل كرديم موفق بوده ايم. هر جا افراد صالحي مسئوليت داشته اند پيشرفت داشته ايم . البته كسي ادعاي معصوميت ندارد. بويژه در چند سال اخير دقيقاً فرق بين يك مسئول كاخ نشين غرب گرا،دروغگو، فاسد و ذليل را با يك مسئول متدين،دلسوز،صادق، مردمي، انقلابي و اهل مبارزه با فساد را ديده و لمس كرده ايم. تحولات اخير جوهره بسياري را براي ما نشان داده و اكنون دست ما پر از تجربه سالهاي اخير است. عزيزان! وظيفه شرعي، اخلاقي، انساني و عقلاني همه ما اين است كه اولاً بايد در انتخابات شركت كنيم ولو راي سفيد باشد. به فرض هم اگر همه چنين كردند نالايقي سركار نمي آيد و مجدداً راه براي نامزدي مجدد اهل تكليف باز مي شود.ولي شرط كافي نيست. ثانياً شرط كافي انتخاب اصلح است. در هر حال با توجه به شرايط زمان و مكان و هجمه هاي بسيار دشمنان از همه سو، چه بسا شوراي نگهبان طبق احكام ثانويه حاكميتي ناچار باشد از بين افراد "خوب و خوبتر" و يا حتي "بد و بدتر" هم گزينش كند، حجت تا اينجا بر ما تمام نمي شود. ما موظفيم بر طبق معيارهاي شريعت و عقل بهترين را انتخاب كنيم. ولو انتخاب ما هيچكدام(سفيد) باشد.اين امر طبق شرع و عقل از 4 راه امكان پذير است. -يا مرجعي عادل،زنده،عاقل، به دور از هواهاي نفساني،مطيع خدا و رسول و ائمه معصومين( عليهم السلام)، اهل علم و عمل صالح و راستگو  براي ما فردي معرفي مي كند و يا معيارهاي انتخاب را به ما مي شناساند،- و يا خودمان اهل مطالعه احوال اشخاص و تشخيص معيارها هستيم. -يا به چند نفر آدم مطمئن و عادل و مطلع رجوع مي كنيم -و يا طبق موازين شرعي و عقلي به عُرف و عُقلاي عُرفي و عُرف عُقلا رجوع مي كنيم.

 

ثالثاً طبق فتواي حضرت امام خمینی (سلام الله عليه) ميزان حال فعلي افراد است. بعضي هم ممكن است در گذشته سابقه خوبي داشته باشند، ولي الان فاسد شده باشند، ولي فساد آنها افشا نشده باشد. كما اينكه اين مسئله را اخيراً تجربه كرديم. مگر 90 نفر نامزد مجلس كه قبلاً صلاحيت آنها تاييد شده بود رد صلاخيت نشدند؟!لذا حال فعلي آنها مجدداً ملاك تاييد يا عدم تاييد صلاحيت آنها بود. رابعاً براي جلوگيري از سيلِ مشكلات بايد در سرچشمه جلوگيري كرد. باید از بالا دست و سرچشمه جلوی طغیان آب را گرفت، اگر به شیوه آبخیزداری و آبخوان داري وبا روشهای کشت گیاهان تثبیت کننده خاک و آب، بندهای گابیونی،سدهای کوچک،متوسط و نیمه متوسط در بالا دست و در سرچشمه ها سد و مانع به اندازه كافي ایجاد می شد تا جلوی طغیان آب در پایین دست گرفته شود، هیچ وقت در پایین دست همانند 2 سال پيش در استانهاي لرستان، خوزستان و گلستان و... سیل نمی آمد؟! اگررئيس جمهور نالايقي را مجدداً انتخاب كنيم مَثَلِ خربزه خوردن است كه بايد پاي لرزش بشينيم و لذا بازهم بايد شاهد تورم، بيكاري،تعطيلي كارخانه ها، فقر،بودن زير سلطه دلار و يورو ،افزايش تحريم ها ناشي از ذلت و عقب روي، وادادگي رئيس جمهور به دشمن و التماس از غرب و درازكردن كاسه گدايي برجام باشيم. عزيزان مواظب مغالطه هاي دشمن و اهل نفاق باشيد دخالت در مسائلي اجرايي چون گراني وظيفه رهبري نيست وظايف همه انحصاراً بر عهده رئيس جمهور است.!با انتخاب بدِ مجدد، مشکلات، كه نتيجه عدم لياقت منتخَب شماست، به این راحتی بر طرف نمیشود. پرونده هاي جرم فساد، اختلاس، باند بازي و دلالي و خون مردم را كيسه كردن توسط آقا زاده ها، وابستگان رانت خوار و پسر خاله هاي رئيس جمهور و همراهان آن بوجود نمي آيد. و روي دست قوه قضائيه انباشته نمي شوند با وی پرونده سازی جرم گرفته شود تا سيل خانمان برانداز پرونده هاي جرم روي دست قوه قضائيه انباشته نشود و نماند. راه علاج پيش گيري است نه درمان.جلوي علت را بايد گرفت نه معلول.

 

رابعاً حكيم عظيم الشان امام خامنه اي(حفظه الله تعالي) معيارهاي انتخاب را اخيراً به ما معرفي كردند. جا دارد كه براي حسن اختتام اين نوشتار صميمانه اين موازين را مجدداً به شما هموطنان عزيز ياد آوري كنم. هشت ویژگی رئیس جمهور آینده در سخنرانی اول فروردین سال ۱۴۰۰ ايشان از قرار ذيل است.۱. با کفایت و مدیر باشد.۲.با ایمان باشد.آدم بی ایمان منافع کشور را می فروشد.۳. عدالت خواه و ضدّ فساد باشد. ۴. دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد، با عملکرد اتو کشیده نمی شود کار کرد.۵. به توانمندی داخلی معتقد باشد.۶. به جوانان معتقد باشد به عنوان پیشران حرکت عمومی کشور.۷. مردمی باشد.۸. امیدوار به آینده باشد. ودر جايي  با اين مضمون مثال زدند كه شخصي مانند سردار شهيد حاج قاسم سليماني كه روحيه كار و تلاش مخلصانه و خدمت جهادي دارد، ولو سن او از 60 هم بالاتر باشد مستحق سپردن مسئوليت است و يا جوان گرايي به معني كنار گذاشتن افراد متعهّد، متدّين مسن با پشتكار و تجربه و دانش نيست. مواظب غلط اندازي و تحريف حقايق توسط رسانه هاي بيگانه و اهل نفاق باشيم.

 سلام و درود خدا در اين ماه مبارك و پربركت رمضان بر هموطنان عزيز و بخصوص همكاران و رسانه هايي كه در جهت انتشار و اطلاع رساني اين حقايق به اين حقير ياري رسانند. لطفا نشر حداكثري فراموش نشود.   والسلام علي من اتبع الهدي 

دهم ماه مبارك رمضان، سوم ارديبهشت سال 1400 هجري شمسي

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان