اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. ارديبهشت 1400 - 9:32   |   کد مطلب: 34971
حکایت نذر نان هم حکایت غریبی است. در روزگاری که خیلی از ما درگیر تجملات دنیا شده‌ایم، بعضی‌ها هنوز محتاج نان شب هستند و انگار این قصه قدمتی به درازای تاریخ دارد!

به گزارش صبح الوند، تامین نان، این قوت غالب آدمی قرن‌هاست یک دغدغه جدی برای همگان بوده است و حتی اگر کسی باشد که نان هم نخورد اما در فرهنگ ما وقتی صبح از خانه بیرون می‌زند تا دنبال کسب و کارش برود، می‌گویند رفته است دنبال لقمه‌ای نان! 


و نان دیگر تنها یک محصول مغذی برای بشریت نیست. نان نمادی از کار است، نمادی از خورد و خوراک، نمادی از جریان زندگی، نمادی از برکت و نمادی از.....

و باور کنیم هنوز در خیلی‌ از محله‌های شهرمان مردمی هستند که به معنای واقعی غم نان دارند! خانواده‌های پرجمعیتی که نان اصلی‌ترین غذای آنان است و برای تامین هزینه روزانه نان زندگی خویش مستأصل هستند.

در دعاهای مختلف پیرامون ائمه و به‌ویژه امام حسن(ع) می‌خوانیم «وَ سَجِيَّتُكُمُ الْكَرَم». «و خوی شما (حضرات معصومین) کرم است» و از قدیم مرسوم بوده، در شب میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) که به کریم اهل بیت معروف هستند، مردم نذر نان می‌کردند. یا در اصطلاح تنور نانوایی را کامل می‌خریدند  یا براساس وسع خود تعدادی نان نذر می‌کردند.

جالب است بدانید نذر نان تنها برای نیازمندان نبوده و مثل خیلی از نذرهای دیگر، نان نذری را به در خانه فقیر و غنی می‌بردند چون اعتقاد داشتند این کار برکت مال و زندگی‌شان را افزون می‌کند!

 حال برآنیم تا با کمک همه شما عزیزان هرچند خیلی کوچک این بار نیز با قرصی نان در شب میلاد کریم اهل بیت مهمان خانه‌های نیازمندان شویم. باور کنیم هر چه قدر در این کار خیر سهیم شویم برکت مال ما چندین برابر خواهد شد. منتظر کمک‌های خیرخواهانه شما هستیم، حتی به اندازه ده قرص نان لواش. یا علی مدد.

مهرداد حمزه

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان