اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

9. مرداد 1399 - 9:40   |   کد مطلب: 33565
بسیج پرچمدار منهای نفت

به گزارش صبح الوند، انتظار، امری پویا و مجاهدانه است که در قاموس تفکر انقلاب اسلامی به عالی ترین درجه خود رسیده است.

 منتظر کسی است که با تلاش های شبانه روزی خود برای پایداری ولایت ا...  و مستحکم شدن پایه و اساس آن حکومت تلاش می کند.

در این راه پر پیچ و خم و با خباثت های استکبار جهانی در سال های اخیر شاهد پلید ترین اقدامات برای جلوگیری از حرکت پر سرعت انقلاب اسلامی بوده ایم. از جنگ تحمیلی گرفته تا ترورها و نا امنی ها در مرزهای کشور و جنگ فرهنگی و در آخر هم تحمیل تحریم های اقتصادی که البته با مجاهدت های مردم عزیز ایران اسلامی همیشه با شکست مواجهه شده اند.

حال که به یکی از آخرین مراحل از جنگ حق علیه باطل؛ یعنی جنگ اقتصادی وارد شده ایم، بی‌شک انسان های منتظر باید با اقتصاد غربی مبارزه نموده و تمام هم و غمشان تحقق اقتصاد اسلامی باشد.

برای رسیدن به این امر مهم و طبق راهبردهای مقام معظم رهبری ( حفظ الله ) فعالیت های اقتصاد مقاومتی مرحله به مرحله در بسیج مستضعفین توسط شیردلان زن و مرد بسیجی در حال فتح شدن قله ها است.

بر کسی پوشیده نیست اگر پیکره حقیقی یک ملت پا به عرصه بگذارد، به فضل الهی این حرکت پیروز خواهد شد و می توان گفت " بسیج " به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد جهان؛ بهترین بستر برای خط شکنی این  امر خطیر است.

حال بسیج با پرچمداری بسیج سازندگی این جنگ را میدان داری می نماید تا با پشتوانه عظیم مردمی مشت محکمی بر دهان استکبار کوبیده و آنها را زمین گیر نماید.

در چند سال گذشته هم راه انداز نزدیک به 180 هزار کارگاه اقتصادی آنهم در امنیت غذایی فقط یک نمونه کوچک از یک حرکت عظیم و منسجم است. که صد البته نقش رسانه های برای بازنمایی و تولید قدرت نرم از این اقتصاد اجتماع محور در بسیج برکسی پوشیده نیست و روایت زندگی های این انسانهای مجاهد در عرصه جنگ اقتصادی می تواند الگو بخش برای خیلی از جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و نیز صاحبان تجربه باشد. بسیج با تولید محتواهای رسانه ای با عنوان منهای نفت از جمله: 13 شماره فصلنامه کشوری و ده ها شماره در سطح استانها-تولید نزدیک به 500 مستند کوتاه و بلند، موشن گرافیک و هزاران محتوا در شبکه های اجتماعی و ... در ایجاد این گفتمان نیز تلاشی وافر داشته است.

اگر نفت را نه به عنوان یک انرژی خدادادی؛ بلکه با نگاه یک ابزار برای ایجاد وابستگی توسط نظام سلطه در جهان در نظر بگیریم؛ پس یک خطر بسیار جدی هم در حوزه اقتصاد است و هم فرهنگ و جامعه. زیرا بسیاری از پیامد های اقتصادی در قالب های دیگر دیده می شود.

بسیج برای تحقق اقتصاد منهای نفت عزم جدی دارد و در آینده ای نزدیک شاهد شکل گیری یک نظام اقتصادی درون زا و برون گرا خواهیم بود و به حمدا... اگر هم دلی و همزبانی در بین مسئولین امر در سطوح مختلف کشوری و لشگری بیش از پیش باشد سرعت عمل و دقت در کار چندین و چند برابر خواهد شد.

به قلم فرشاد عالی- معاون فرهنگی و رسانه ای بسیج سازندگی

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان