اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. تير 1399 - 11:36   |   کد مطلب: 33351
در سال جهش تولید با کشت دانه های روغنی در زمین های کشاورزی می توان شاهد خروج ارز کمتری از کشور بود.

به گزارش صبح الوند، امروز یکی از بزرگترین تهدیداتی که گریبانگیر ایران شده تحریم و مشکلات اقتصادی نیست بلکه روحیه از خود باختگی افرادی است که از فرصت ها استفاده نمی کنند.

در شرایطی که ایران تحریم است و ارز آوری امری حیاتی است نه تنها با تولید محصولات کشاورزی می توان ارز آوری کرد بلکه روغن مورد نیاز کشور نیز مهیا می شود.

طبق آمارهای ارائه شده به طور میانگین سالانه بالای ۲ میلیون تن دانه گیاهی کلزا به کشور وارد می شود و حدود ۴ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود.

در سالی که رهبر انقلاب به نام جهش تولید نامگذاری کرده اند وقت آن نیست که لباس زرد بر تن شالیزارها و مراتع کشاورزی کنیم تا شاهد خروج ارز کمتری از کشور باشیم؟

کشت دانه روغنی که به ساده ترین شکل ممکن و با الگوی کشت مناسب در اکثر مزارع کشور رشد می کند چرا باید از خارج کشور تهیه شود؟

بذر تولید شده کلزا در داخل کشور علاوه بر صرفه جویی ارزی، به خاطر سازگاری با اقلیم ایران از قدرت سبز شدن بیشتری نسبت به نمونه های خارجی برخوردار است و بدون شک سود بیشتری نصیب تولید کنندگان می شود.

وزارتخانه و مسئولین جهاد کشاورزی ضمن معرفی ماشین آلات مناسب برای تولید کلزا در شالیزار، مشوق های مالی چون تعیین قیمت مناسب خرید و یا اختصاص رایانه در این باره می توانند پای کشت کلزا را به زمین های کشاورزی الوند نشینان باز کنند و وابستگی کشور به واردات دانه های روغنی را کاهش دهند.

انتهای پیام/ آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان