اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1399 - 9:41   |   کد مطلب: 33139
بلوار ارم به عنوان ریه شهر همدان محسوب می شود و پاک بودن و سالم بودن این فضا می تواند بر سلامتی روانی مردم جامعه همدان بیفزاید متاسفانه در این شب ها اگر از انتها و ابتدای بلوار ارم عبور کنید خانواده هایی را می بینیدکه آتش را در محل های پیاده روی گسترانیده و درون هر محفلی یک قلیان وجود دارد.

به گزارش صبح الوند، مجید دیبافر در یادداشتی نوشت: شهر همدان از دیرباز شهری تاریخی ، توریستی و با تمدن بسیار بالا محسوب می شده است . جاذبه های گردشگری متعدد و مکان های تاریخی و  مردمی اصیل و نجیب این شهر را در زمره خاص ترین شهرهای دنیا قرار داده است .
شهرداری همدان نیز با انجام زیباسازی و تغییرات بسیار حیاتی در بخش های فرسوده و تاریخی شهر روحی تازه را به این شهر بخشیده است .تعمیرات و بازسازی هایی که هنر اصیل ایرانی-اسلامی را در ذهن تداعی می کند و روح بشری را جلا می بخشد .
بلوار ارم به عنوان یکی از مکان های پر تعدد مردم همدان که از گذشته محلی برای جمع شدن و در کنارهم بودن خانواده های همدانی مطرح بوده است ، امروزه با تلاش و همت مدیران و مسئولان شهرداری شهر همدان به مکانی زیباتر برای ورزش ، تفریحات و دورهمی های خانوادگی ، پیاده روی و دوچرخه سواری تبدیل شده است .
بلوار ارم  به عنوان ریه شهر  همدان محسوب می شود و پاک بودن و سالم بودن  این فضا می تواند بر سلامتی روانی مردم جامعه همدان بیفزاید .
متاسفانه در این شب ها اگر از انتها و ابتدای بلوار ارم عبور کنی خانواده هایی را میبینی که آتش را در محل های پیاده روی گسترانیده اند و درون هر محفلی یک قلیان حضور دارد .صحنه ای که با هدف اصلی بازسازی و نوسازی بلوار ارم کاملا منافات دارد .این قلیان ها نه تنها زیبنده بلوار ارم نیست بلکه مناسب با فرهنگ مردم متمدن همدان نیست .
از موارد دیگری که می توان بدان اشاره کرد سرعت بالای اتومبیل ها  در این بلوار است که بیش تر اوقات منجر به تصادفات خطرناکی شده است .
حضور دوربین های ثبت سرعت و استفاده از تکنولوژی های جدید در این عرصه می تواند از بروز آسیب های جدی به مردم همدان پیشگیری کند .
قطعا و بی شک هزینه های بالایی برای ساخت این بلوار توسط شهرداری همدان صورت گرفته است با علم به اینکه می تواند به افزایش هم دلی و همبستگی های خانوادگی و سطح سلامتی مردم همدان کمک شایانی کند اما قبل از ساخت هر زیر ساختی باید زیر ساخت های فرهنگی را بنیان نهاد تا به بهترین شکل ممکن بتوان از یک  مجموعه نهایت استفاده را کرد .
حرف آخر :
اگر قرار است شهری ساخته شود با دستان مردم آن شهر ساخته می شود .برای محافظت از تاریخ یک شهر باید تمام مردم آن شهر دست به دست هم دهند .اگر قرار است اتفاق خوبی برای شهرمان بیفتد ، امروز وقت عمل است نه فردا .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان