اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آبان 1398 - 8:39   |   کد مطلب: 31939
روز آغاز امامت ولی عصر (عج) روز بزرگی برای شیعیان است که کارشناسان به ویژگی های دوران غیبت و وظایف شیعیان در این دوران می پردازند .
وظایف منتظران در دوران غیبت ، زمینه سازی ظهوراست

به گزارش صبح الوند، نهم ربیع الاول، که به عنوان نخستین روز امامت امام عصر علیه السلام است و آغاز دوره ای حیات بخش و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید و شیعیان این روز بزرگ را جشن می گیرند در این خصوص با الهه مختاری کارشناس مذهبی به وظایف شیعیان در عصر غیبت گفت و گو کردیم .

کارشناس حوزه با اشاره به آزمایش و پاک شدن بندگان در زمان غیبت گفت: وظایف منتظران در دوران غیبت ، زمینه سازی ظهور با قدم برداشتن دراصلاح جامعه و صبر پیشه کردن در برابر مصایب و مشکلات است و منتظر مصلح باید خود مصلح باشد .

وی ادامه داد: و نیز شیعیان در زمان غیبت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه و الشریف) همان وظایفی را دارند که در زمان حضور امام معصوم دارند و باید دید که ائمه معصومین (عليهم السّلام) در وقایع و اتفاقات مختلف به اصحاب و یاران خود چه فرموده اند، پس شیعیان نیز همان را اطاعت کنند.
الهه مختاری عنوان کرد: بنابراین منتظران واقعی ظهور ، دچار کسالت و سستی نمیشوند و دست روی دست نمیگذارند بلکه با تلاشی مضاعف و با تکیه بر امداد الهی و سفارشات معصومین علیهم السلام ، در جهت رشد اذهان و افکار و عقاید مسلمین گام بر میدارند تا اینکه وعده ی الهی تحقق یابد .

وی با اشاره به اینکه عید آغاز امامت حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف فرصت مناسبی برای شیعیان است افزود: این عیدفرصتی است برای اینکه بفهمیم و ثابت کنیم که ما هستیم یا مهدی ...و تا ظهورت را نبینیم و بیعت نکنیم آرام نخواهیم نشست !

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت آزمايش و غربال انسانهاي صالح صورت می گیرد گفت: خداوند در زمان غیبت عده ا ی از بندگانش را با غیبت امام امتحان می کند و افرادی که ایمان واقعی و راسخ در اعماق وجودشان ریشه کرده باشد به واسطه صبر بر شدايد و ايمان به غيبت، ارزششان معلوم مي گردد.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان