اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. مهر 1396 - 10:39   |   کد مطلب: 26846
هجرت تاریخی امام خمینی از عراق به پاریس در 15 مهرماه 57 ، فصلی نو را در نهضت انقلابی ایشان و ملت ایران آغاز کرد.
هجرت تاریخی امام

به گزارش صبح الوند، این هجرت از آن جایی شروع شد که ، در پی اعتراض امام خمینی به تصویب لایحه ساختگی "انجمن های ایالتی و ولایتی" و همچنین تحریم رفراندوم غیر قانونی شاه از سوی ایشان در بهمن ماه سال 49 و همچنین اعتراض به فاجعه خونین مدرسه فیضیه در خرداد ماه 42 و سایر اقدامات و اعتراضات امام، لذا رژیم را بر آن داشت تا در 15 خرداد ماه 42 ، امام را شبانه دستگیر کردند ولی اعتراضات مردمی، باعث شد تا ایشان را آزاد کنند.

 

اما دوباره به دلیل سخنرانی و اعتراض امام به طرح کاپیتولاسیون ، ایشان را در آبان ماه 43 به ترکیه تبعید کردند و از اینجا بود که دیگر ، امام خمینی ، به خاطر اسلام و امت ، به نقاط مختلفی تبعید شدند.

 

از ترکیه به بغداد ، سامرا ، کربلا و نجف رفتند و در آنجا همزمان با مبارزات علیه رژیم ستمشاهی ، به تدریس پرداختند و پیام های خود را برای ملت ایران صادر می کردند.

 

رژیم بعث عراق که تحت نفوذ و سلطه بیگانه بود با خواست آنها ، نگذاشت که امام در نجف بماند و از ایشان خواستند یا در نجف بماند و به زیارت و تدریس در حوزه بپردازد و فعالیت سیاسی نکند و یا این که این کشور را ترک کند.

 

امام که می خواست صدای مظلومیت ملت ایران و انقلابشان را به گوش همه برساند لذا برای ادامه مبارزه حاضر شد تا عراق را ترک کند و به کویت برود.

 

 اما در همان فرودگاه ، مسئولین کویتی به امام اجازه ورود ندادند و ایشان در 13 مهرماه 57 از همان فرودگاه ، عازم پاریس شدند، چرا که در ان زمان ایرانیان برای ورود به فرانسه نیاز به روادید نداشتند و ایشان و همراهانشان می توانستند بدون دردسر وارد این کشور شوند.

 

این سفر ، سفر مهمی بود و بعد از ان ، امام بعد از 15 سال تبعید و دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشت و بعد از این سفر مهم بود که برای ملت ایران ، تاریخ ، صفحه دیگری را آغاز کرد.

 

امام بزرگوار تمامی این سختی ها را در کنار امت قهرمان و شهید پرور ایران تحمل کرد تا اسلام و حکومت اسلامی برپا شود.

 

ایشان ، ارامش و زیارت و تدریس در جوار حرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) در نجف اشرف را نخواستند و به فرموده خودشان که ملت ایران ، زیر بار ظلم و ستم هستند و جوانان مملکت ، خون پاکشان در راه آزادی و اسلام ، ریخته می شود، لذا باید صدای این مردم دلیر و آزاده را به گوش همه رساند.

 

بنا بر این ، این هجرت تاریخی امام از عراق به پاریس ، رقم خورد و با بازگشت امام در 12 بهمن ماه 57 و پیروزی شکوهمندانه انقلاب ایران در 22 بهمن ماه همان سال،  ملت مظلوم ایران از زیر بار ستم طاغوت و طاغوتیان نجات یافت.

 

و اکنون لازم است تا مسئولین با تمسک به فرمایشات امام و به خصوص صحیفه ایشان ، بند بند آن را چراغ راه خود قرار داده و در هر مناسبتی ، لحظه ای در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و امام عظیم الشان و مقابله با کفر و آمریکا و به فرموده امام راحل ، این " تروریست بالذات" کوتاه نیایند.

 

به امید پیروزی همیشگی ملت ایران در همه عرصه ها ، تا ظهور صاحب اصلی این انقلاب ، حضرت ولی عصر(عج)

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان