اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1396 - 10:43   |   کد مطلب: 26006
نامه ای خطاب به همه دختران سرزمینم:
فاطمه معصومه(س) ،الگوی بی مثال برای تمام دختران
دخترم ، بگذار از همین ابتدا و بدون پرده پوشی ، بگویم ، که در این عصر و زمانه وظیفه سنگینی داری. تو می خواهی مادر شوی ؛ الگوی دختران و پسران آینده این سرزمینی.
فاطمه معصومه(س) ،الگوی بی مثال برای تمام دختران

به گزارش صبح الوند، دخترم ، حیا و عفت و حجاب تو باید از بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) ، حضرت فاطمه معصومه (س) و مبلغ بزرگ کربلا ، زینب کبری(س)  ، سرچشمه گیرد و با تاسی از این بانوان الهی ، کلید موفقیت و را در دست گرفته و پله هاب ترقی را یکی پس از دیگری طی کنی.

 

چرا که الگوی تو باید آن دختر و بانو یی باشد که در عصر و زمانه خود به تمام سوالات و شبهات علمی ، پاسخ داد ، طوری که تعجب همگان را برانگیخت. و اکنون به برکت وجود این بانوی عالم و فرهیخته ، شهر مقدس قم ، یکی از مراکز مهم و بزرگ علم و تقوا در جهان اسلام به شمار می رود.

 

دخترم ، الگوی تو باید آن بانویی باشد که ولایتمدار بود. این بانو، با در خواست امام زمانش( امام رضا(ع)) ، عازم ایران شدو با گروهی از مدینه به طوس مهاجرت  می کند.و در همین مسیر اطاعت پذیری و ولایتمداری نیز در شهر مقدس قم جان خویش را فدا می کند.

 

اگر بخواهیم الگویی کامل برای تو معرفی نمایم تا در همه زمینه ها سرمشق تو باشد و بتوانی در تمامی شئون زندگیت مد نظر قرار دهی، باید بگویم به این بانوی بزرگ تاسی کنی.

 

حضرت فاطمه معصومه(س) با رعایت عفت و پاکدامنی و با این که یک دختر بودند، توانستند به کمالات بزرگ علمی و معنوی دست یابند .و باید گفت در این عصر حاضر که دشمنان با اظار روشنفکری ، حیا و حجاب دختران را مانعی برای پیشرفتشان و حتی حضور در جامعه می دانند و حتی در زمانه خود ایشان هم که دختران از جایگاه خوبی برخوردار نبودند، اما ایشان با همین حجاب و حیای فاطمی و دخترانه خود با دانشمندان بسیاری به بحث می نشستند و پاسخ تمام سوالاتشان را می دادند.

 

دخترم پس بدان هدف دشمن ، آزادی تو نیست. بلکه می خواهد با ، بازی کردن با واژه ها و الفاظ ، روح لطیف و پاک و معصومانه دخترانه ات را تسخیر کرده تا نقشه های پلید و شوم خود را اجرایی نماید.

 

بانوان و دختران بسیاری در تاریخ اسلام هستند و حتی در قرآن کریم نام مبارکشان ذکر شده است که با حجاب و حیا و عفت خودبه کمالات الهی دست یافته اند.

 

دخترم ، راز و نیاز بی بی فاطمه معصومه با معبود خود، الگویی زیبا برای توست. ایشان برای خود خلوتگاهی درست کرده و در خفا با معبود و معشوق خویش به راز و نیاز می پرداخت.

 

دخترم ، حضرت فاطمه معصومه، در کانون گرم خانواده نیز رفتار و آدابی داشتند که  از جمله آنها ، احترام به بزرگترها و به خصوص به برادر بزرگوارشان. همچنین حضرت موسی بن جعفر ، پدر شان ، چنان لاقه ای به ایشان داشتند که چندین بار این گونه خطاب نمودند " فداها ابوها " .

 

پس دخترم ، اگر می گویم  حجابت ، متانتت ، غرورت ، سنگینی ات ، علم و تقوایت، بدان در همه اینها الگویی داری که در جهان نمونه است و کسی به پایش نمی رسدودر زمان خود بدون این که چیزی مانعش باشد در همه عرصه ها موفق و درخشان بود.پس  "یا علی"

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان