اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مهر 1395 - 10:39   |   کد مطلب: 20912
واکنش مهاجرانی(فعال سیاسی) در خصوص اظهارات زیباکلام در همدان:
آقای زیباکلام آزادی خواهی را چگونه تفسیر می کنید؟!
باید از آقای ریبا کلام سوال نمود که تفسیرشان از آزادی و آزادی خواهی در واقعه ی عاشورا در چیست؟

به گزارش صبح الوند، اهتمام به ارزش های والا از دیرباز تاکنون برای همه ی انسان ها جزو آرمان های پایدار بوده است. از جمله ی این ارزش ها می توان به آزادی و آزادی خواهی اشاره نمود.

 

آزادی همواره خواسته و آرمان تمامی ملت ها بوده است و بشر از همان ابتدای ورود حضرت آدم (ع) به زمین خاکی، آزادی را به عنوان یکی از اهداف بزرگ خود برگزید.

 

اما افراد و ملت ها از آزادی تعاریف مختلفی دارند و قطعا هیچگاه نمی توان برای آزادی تعریف واحدی را بیان نمود؛ البته در مواردی می توان آزادی را در قالب مصادیقی بیان نمود و قطعا دفاع از حق در برابر باطل یکی از مصادیق بارز آن می باشد.

 

قیام امام حسین (ع) همواره برای تمامی ملت های آزادی خواه سرشار از دروس تکرار ناشدنی بوده است و این مسئله هیچگاه محدود به بازه ی زمانی خاصی نمی گردد. اما باید توجه داشته باشیم آزادی در قیام امام حسین (ع) شامل چه مصادیقی است و چگونه می توان آن آزادی که اباعبدالله(ع) و اصحاب ایشان تا آخرین قطره ی خون از آن دفاع نمودند را تفسیر نمود؟

 

تمییز شهدای کربلا از انسان های خاکی و فرشتگان ملکوتی امری بسیار دشوار است.

 

آزادترین انسان های تاریخ که بعدا  اصحاب امام حسین (ع) نام گرفتند برآمده از جامعه ای بودند که ماحصل نفاق به بالاترین حد ممکن از ظلم و فساد تبدیل گردید و این گونه تشخیص مسیر حق از هزاران بی راهه ی تزویر دشوار گردید.

 

یاران امام حسین(ع) که آن ها را به آزاد ترین انسان های تاریخ ملقب نمودیم از خون خود گذشتند اما حاضر نشدند حتی در آخرین لحظات تن به مذاکره با دشمن دهند.

 

در مقابل آنان مردمانی بودند که خود و سران آن ها در محافل خصوصی به حقانیت امام حسین (ع) اعتراف می نمودند اما شدت تزویر به نحوی عمل نمود که این مردم ولایت امام حسین (ع) را موجب سلب آزادی خود پنداشتند. برای مثال وقتی آن ملعون سر مبارک امام حسین (ع) را آورد، در نزد همگان اقرار نمود که من سر فردی را آوردم که پدر و مادرش بهترین افراد عالم بودند. پس این نشان می دهد گمشده ی کوفیان شخص امام حسین (ع) نبود بلکه عدم بصیرت کافی در خصوص دفاع از ولایت امام حسین (ع) منجر به آن مصیبت عظیم گردید.

 

با این حال به این نتیجه خواهیم رسید که هر دو طرف برای آزادی در میدان نبرد بودند. یاران امام حسین (ع) برای رسیدن به آزادی راه دفاع از ولایت امام زمان خود را انتخاب نمودند و آن گونه در تاریخ جاودانه شدند و کوفیان نیز برای رسیدن به آزادی، شنا در باتلاق تزویر را انتخاب نمودند و بدان صورت در تاریخ غرق شدند.

 

البته تاریخ همواره تکرار میگردد و همواره شیطان بذر نفاق را می کارد، ما موظف هستیم با بصیرت لازم مانع پرورش و رشد آن باشیم. در فتنه ی سال 88 عده ای با اتکا به دروغی به نام تقلب و در نتیجه دفاع از آزادی خود ساخته، بزرگ ترین هزینه ها را به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد نمودند و البته آنان نیز آن گونه توسط مردم هوشیار در همان سراب ساختگی خود غرق شدند.

 

حال با توجه به صحبت های آقای زیباکلام در همدان، باید از ایشان سوال نمود که تفسیرشان از آزادی و آزادی خواهی در واقعه ی عاشورا در چیست؟

 

البته ایشان در مواردی نیز آمریکا ستیزی را موجب ایراد ضرر و خسارت به منافع ملی برشمردند که این صحبت نیز بسیار قابل تامل می باشد.

 

امروز برای همه ی ملت ایران وجود آمریکا در راس استکبار و ضرورت مبارزه با آن قبل از ایجاد ضرر به اثبات رسیده است و مردم ایران هیچگاه خاطره ی تلخ کودتای 28 مرداد و نقش ایالات متحده را در سرنگونی دولتی که آمریکا را دوست خود می پنداشت، فراموش نخواهند کرد.

 

محمد مهاجرانی-فعال سیاسی

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان