اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1395 - 8:17   |   کد مطلب: 18745
به مناسبت روز جهانی بدون پلاستیک؛
پلاستیک ها روزی زمین را خواهند بلعید
شاید 21 تیر ماه تنها تلنگری باشد که بدانیم زمین نفس های آخرش را می کشد و اگر من و تو بلند نشویم ناچاریم با او که سهل است با خودمان نیز خداحافظی کنیم.

به گزارش صبح الوند، پلاستیک ها در حرکتند و هر روز  به سرعت و تعدادشان افزوده می شود، آمده اند تا زمین را نابود کنند.

 

اما زمین سلاحی در دست ندارد تا با آن مقابله کند، بیایید ارتش شویم و نگذاریم پلاستیک ها روزی تصاحبش کنند.

 

با توجه به جمعیت تحصیلکرده ایران و سطح بالای آگاهی که در مردمش سراغ داریم کمتر کسی وجود دارد که از مضرات و خطرات پلاستیک ها در طبیعت آگاهی نداشته باشند.

 

تا به حال به قدر کافی در این زمینه مقاله ها، نشست ها، برنامه ها و مصاحبه ها نوشته و انجام شده است و حال اکثریت ما می دانیم که پلی استایرن و PVC بکاربرده شده در پلاستیک ها و تمامی انواع نرم کننده ها، پایدارکننده ها، روان کننده ها، رنگدانه ها و پرکننده ها که به پلاستیک ها افزوده می شود همگی برای سلامتی مضر هستند.

 

 

حال وقت آن است که به زمین کمک کنیم.

 

از شعار های وزین و کمپین ها و بروشورهای پر زرق و برق دست بردارید بیاید حرکت کنیم هر کس به نوبه خودش کاری کند. حلقه ای واسط شویم بین حجم انبوه افراد صنعت زده که شاید مجالی نمی یابند برای اندیشیدن.

 

اگر تمامی ما هر کدام تنها یک قدم برداریم فرسنگ ها راه را یک شبه طی خواهیم کرد. شاید 21 تیر ماه تنها تلنگری باشد که بدانیم زمین نفس های آخرش را می کشد و اگر من و تو بلند نشویم ناچاریم با او که سهل است با خودمان نیز خداحافظی کنیم.

 

به امید روزی که این روزهای نمادین به روزهای واقعی تبدیل شوند.

 

راشین نوری کارشناس ارشد آلودگی محیط زیست

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان