اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. فروردين 1395 - 0:47   |   کد مطلب: 17417
بیستم فروردین ماه مصادف با روز ملی فناوری هسته ای در ایران است که به همین مناسبت همه ساله دستاورد های جدید ملی در این زمینه رونمایی میگردد.

به گزارش صبح الوند، نخستین گام جدی در زمینه استفاده از  فناوری هسته ای در ایران در سال 1335 برداشته شد و در این گام دانشگاه تهران، مرکزی را با عنوان مرکز اتمی به منظور آموزش و پژوهش هسته ای در کشور پایه گذاری کرد.

 

از سال 1335 تاکنون جریان فعالیت های صلح آمیز هسته ای در ایران برای رسیدن به استقلال واقعی در حال انجام است، اگرچه طی سال های اخیر، دگرگونی هایی در روند این فعالیت ها  مشاهده شد!

 

انرژی هسته ای در زمینه های مختلف همچون؛ پزشکی، تولید برق، شناسایی کوچکترین شکاف یا ناخالصی در مواد و موتور هواپیماها و اتومبیل ، پیشگیری از فساد زود رس محصولات کشاورزی و رشد گیاهان موثر میباشد.

 

کشور ایران در پی استفاده از انرژی  صلح آمیز هسته ای، فعالیت های ثمر بخشی را به انجام رساند که از جمله این فعالیت ها می توان به ایجاد نیروگاههای فعال با انرژی جایگزین بجای استفاده از نفت و گاز اشاره کرد.

 

متاسفانه از همان روزهای ابتدایی استفاده جمهوری اسلامی از انرژی هسته ای، دشمن سعی در وارونه نمودن چهره صلح جو  ایران داشت و این در حالی بود که کشورهایی چون ؛ آمریکا، رژیم اشغالگر اسرائیل، روسیه ، فرانسه ، انگلیس و چین بمب هسته ای را در اختیار داشتند.

 

 لازم به ذکر است، آمریکا به عنوان بزرگ داعیه دار صلح در جهان دومرتبه استفاده از این نوع بمب را  عملیاتی ساخته بود.

 

در همین رابطه مقام معظم رهبری در بیانات خود در سال 94 فرمودند:" در چند سال قبل از این،بعضی ها میگفتند که این همه نفت داریم اتفاقا آمریکائیها هم همین را گفتند،آمریکائیها هم می گفتند ایران این همه نفت دارد میخواهد چه کار کند انرژی هسته ای را؟ بنده گفتم امروز دست به سیاه و سفید انرژی هسته ای نزنیم پس فردا که نفتمان تمام شد آن وقت (باید) برویم انرژی هسته ای را گدایی کنیم از این و آن؟!

 

علیرغم ناخرسندی رهبری برای برخی روش های ناصحیح در مذاکرات هسته ای، سرانجام با موافقت ایشان توافقات در سال 1394 برای شکستن فضای  خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران انجام گرفت، ضمن اینکه رهبری در این خصوص اعلام کردند:
"این مذاکرات باید ادامه یابد اما همه بدانند که با وجود ادامه مذاکرات فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقیق و توسعه ی هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و هیچ یک از دستاوردهای هسته ای نیز تعطیلی بردار نیست، ضمن آنکه روابط آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران نیز باید روابط متعارف و غیر فوق العاده باشد."

 

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام تبریک سال 95نیز در اثبات بد عهدی آمریکائیها فرمودند: "در توافق اخیر، آمریکائیها به آنچه وعده داده بودند عمل نکردند.

 

ایشان ادامه دادند: اکنون با وجود توافق هسته ای، همچنان معاملات بانکی ما دچار مشکل است و پولهای ایران هنوز بازگردانده نشده است زیرا کشور های غربی و کشور های تحت تاثیر آنها از آمریکائیها هراس دارند."

 

بر مبنای فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای میتوان چنین گفت؛ آمریکا همان گرگ در لباس میش است که این بار در دادن وعده های مبتنی بر مذاکرات به دنبال چپاول ایران اسلامی می باشد.

 

حالا باید نشست و دید،سرانجام دست دوستی دراز شده از سوی آمریکا، به ثمر نشستن انرژی هسته ای است یا دست های داغ شده از سوزش اعتماد!

 

یادداشت از سمیرا قاسمی

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان