اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مهر 1394 - 10:40   |   کد مطلب: 14117
در باب ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر دست‌دادن ظریف و اوباما؛
مصافحه وزیرخارجه ایران با حامیان تروریسم و عوامل گسترش خشونت در جهان؟!
رعایت خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران کمترین توقعی است که ملت ولایی و شهیدپرور کشورمان از تمامی مقامات و دست‌اندرکاران این نظام اسلامی دارند و قطعا کسانی‌که بخواهند از این خطوط عبور کنند با پاسخ قاطع و کوبنده مردم مواجه خواهند شد.
مصافحه وزیرخارجه ایران با حامیان تروریسم و عوامل گسترش خشونت در جهان؟!

به گزارش صبح الوند به نقل از صبح توس، اوایل بامداد امروز سه‌شنبه، هفتم مهرماه بلومبرگ به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد محمدجواد ظریف شب گذشته با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا مصافحه داشته است. در همین حال برخی خبرنگاران غربی حاضر در مجمع عمومی سازمان ملل از جمله خبرنگار رسانه وابسته به رژیم صهیونیستی علاوه بر تأکید بر این موضوع، آن را «مصافحه تاریخی» نامیده است؛ اگرچه تاکنون هیچ‌یک از مقامات دو کشور به طور رسمی در این خصوص اعلام موضع نکرده‌اند.

*منابع مطلع: مصافحه بوده، اما ناگهانی!
با طرح بحث پیرامون احتمال مصافحه بین وزیر خارجه کشورمان و رئیس‌جمهور آمریکا؛ سایت وزارت خارجه به نقل از منبع نزدیک به هیأت ایرانی تلویحا خبر رسانه‌های غربی را تأیید کرده و تصریح داشته که «سلام، احوال‌پرسی و دست‌دادن» با جان کری و اوباما به صورت کاملا ناگهانی پس از اتمام سخنرانی حسن روحانی و حین خروج از سالن مجمع عمومی سازمان ملل متحدد روی داده و هیچ برنامه‌ای از قبل در این زمینه وجود نداشته است.

*مصافحه ناگهانی یا …
سایت وزارت خارجه بدون اشاره به نام منبع خود، در حالی رفتار خارج از چارچوب و خطوط قرمز نظام بین مسئولان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا را ناگهانی توصیف کرده که از چندی قبل جوّ رسانه‌ای خاص و هدفمند به پرچمداری کاخ سفید از احتمال مصافحه رئسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داده بودند؛ البته این گمانه‌زنی با واکنش جدی مسئولان کشورمان مواجه شد. در عین حال دور از ذهن نیست که پروپاگاندای رسانه‌های غربی منجر به وقوع چنین رفتار و اقدام «ناگهانی» شده باشد!

*دست در دست حامی تروریسم و عامل خشونت؟!
بی‌تردید امروز بر همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا در زمره اصلی‌ترین حامیان تروریسم و عوامل گسترش خشونت در جهان قرار دارد و به اسم دموکراسی درصدد پیش‌برد اهداف خباثت‌آمیز خود به‌ویژه در خاورمیانه است. از سوی دیگر سردمداران این رژیم همواره علیه ایران اتهامات ناروایی را مطرح کرده‌اند و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه هموطنان ما اعمال داشتند و حتی پس از مذاکرات متعدد و تهیه متن جمع‌بندی توافق هسته‌ای، بازهم دست از تهدید و تحقیر ملت ایران برنداشتند. در این شرایط چگونه می‌توان دست در دست عامل تیره‌روزی بشریت گذاشت و بدون رفع این همه مشکل، با آنها احوال‌پرسی کرد؟! در صورت صحت اخبار واصله؛ آیا مردم مظلوم منطقه از جمله یمن و بحرین با شنیدن چنین مطالبی زیر فشار زورگویی، خفقان، کشتار و تجاوز رژیم آل‌سعود و سایر ایادی آمریکا در خاورمیانه دلسرد و ناامید نمی‌شوند و پایه‌های جبهه مقاومت را لرزان و سست‌شده تصور نمی‌کنند؟

*ضرورت قدرشناسی نسبت به اعتماد رهبری و مردم
حدود سه ماه قبل رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوام، مسئولان و مدیران ارشد نظام با حمایت از تیم مذاکره‌کننده کشورمان، آنها را امین، غیور، شجاع و متدین دانستند و چه خوب است که مسئولان ما نیز نسبت به این اعتماد قدرشناس باشند و آن را ارج نهند. رعایت خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران کمترین توقعی است که ملت ولایی و شهیدپرور کشورمان از تمامی مقامات و دست‌اندرکاران این نظام اسلامی دارند و قطعا کسانی‌که بخواهند از این خطوط عبور کنند با پاسخ قاطع و کوبنده مردم مواجه خواهند شد.

یادداشت از: حسین مختاری

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان