به گزارش صبح الوند، محمودرضا عراقي معاون امور عمراني استاندار همدان در كارگروه گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان در خصوص بازاريابي و تبليغات در حوزه گردشگري گفت: استان همدان آن طور كه بايد به ساير استانها معرفي نشده و تبليغات و اطلاعرساني سنتي و بدون برنامه ما نتوانسته ظرفيتهاي گردشگري استان را معرفي كند.
وی تبليغات و بازاريابي را يك علم خواند و با بيان اينكه در اطلاعرساني بايد از هنر استفاده كرد، اظهار کرد: ما در معرفي ظرفيتهاي گردشگري همدان، اطلاعرساني هنرمندانه را كم داريم و به انسانهاي مبتكر و خلاق در اين حوزه نيازمنديم، چرا كه با اين رفتار سنتي به جايي نخواهيم رسيد.
معاون امور عمراني استاندار همدان افزود: بايد از بحثهاي سختافزاري عبور كنيم و در كارهاي نرمافزاري هزينه كنيم كه زودبازده هم نيستند.
وی با تأكيد بر اينكه شوراي اسلامی شهر و شهرداري همدان تبليغات در حوزه گردشگري را در رأس كارهاي خود بگذارند، گفت: براي لذت بردن مسافر از استان بايد در همه لايههاي جامعه ظرفيت ايجاد كنيم و ايدهها را به مرحله عملياتي برسانيم گرچه در حال حاضر فرآيند تبديل ايده به اجرا در بخش گردشگري راكد ميماند.
عراقي اظهار كرد: بدون طرح جامع و نقشه راه در حوزه گردشگري نميتوان جلو رفت و استان همدان نيز كه گردشگري را محور توسعه خود قرار داده نيازمند يك برنامه كلي است كه محور اين برنامهها نيز بايد سازمان صنايع دستي و گردشگري باشد.
وي با ابراز نارضايتي از تعداد جلسات كارگروه گردشگري و نحوه فعاليت دبيرخانه افزود: همافزايي در كارگروه گردشگري استان تاكنون كم انجام شده و دبيرخانه به اندازه كافي ظرفيت ايجاد نكرده است.
معاون امور عمراني استاندار همدان با اشاره به اينكه گردشگر بايد براي استان ثروت ايجاد كند، گفت: متأسفانه به دليل ضعف در تبليغات، شيرهپزي در ملاير به اندازه گلابگيري كاشان در ساير شهرها شناخته شده نيست در حالي كه ملاير قطب صادرات كشمش به دنياست و بايد در اطلاعرساني آن بيشتر كار شود.
دیدگاه شما