اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. دى 1393 - 18:14   |   کد مطلب: 9312
مدیرکل ثبت احوال استان همدان با بیان اینکه از آبان ماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۰ هزار درخواست کارت هوشمند ملی از متقاضیان اخذ شده است، گفت: در این مدت ۱۶ هزار کارت هوشمند ملی در همدان صادر شد.

 

به گزارش صبح الوند، عبدالله مقصودی فر مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: تاکنون ۱۶ هزار کارت هوشمند ملی در همدان صادر و بخشی از آن تحویل و بخشی نیز در دفاتر پیشخوان ثبت احوال آماده تحویل است.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی، افراد بالای ۱۵ سال که برای عکس دار کردن شناسنامه خود و یا تعویض شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه می کنند می توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir عملیات پیش ثبت نام را به صورت اینترنتی انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان افزود: پس از ثبت نام اینترنتی کد رهگیری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و با مراجعه به دفاتر اخذ درخواست کارت هوشمند ملی که ادارات پست یا ثبت احوال هستند مراحل بعدی درخواست تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان اخذ درخواست اثر انگشت و امضای دیجیتال متقاضیان به همراه عکس زنده که درهمان مکان گرفته می شود دریافت و رسید تکمیل عملیات کارت هوشمند در اختیار آنها قرار می گیرد.

مقصودی فر اظهار کرد: هزینه اولین کارت هوشمند ملی ۱۵ هزار تومان است و چنانچه کارت کاغذی مفقود شود مبلغ ۲۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت خواهد شد.

وی با تاکید براینکه کارت هوشمند ملی دارای ویژگی بیومتریک است، افزود: اطلاعات کارت تنها با اثرانگشت قابل فراخوانی است و این کارت به گونه ای طراحی شده که امکان جعل و تغییر مشخصات در آن وجود ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: این کارت دارای امضای دیجیتال، اثر انگشت، رابطه های نسبی و سببی ، مشخصات همسر و فرزندان و غیره است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان