اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1393 - 6:16   |   کد مطلب: 6567
محمد باب‌الحوائجي به عنوان مدير جديد آموزش‌وپرورش ناحيه 2 منصوب شد.

به گزارش صبح الوند، از چندي قبل كه محمود كتابي مدير سابق اين ناحيه با مشكلات شخصي مواجه شد و نتوانست به صورت مرتب در اداره حضور داشته باشد و از مرخصي استفاده مي‌كرد، وي بعد از حدود 4 سال مديريت در اين سمت، با اصرار خود، عبدالرضا فولادوند، مديركل آموزش‌وپرورش استان، مدير جديد را انتخاب كرد و كتابي به بازنشستگي نائل شد. وي قبل از اين سمت معاونت اين اداره را هم داشته است.
به گفته مصطفي خزايي، معاون متوسطه و سرپرست معاونت فرهنگي و پرورشي اداره كل آموزش‌وپرورش استان، كتابي در 4 سال مديريت خود در اين پست، صادقانه كار كرد و آموزش‌وپرورش تمايل به ادامه كار وي در همين پست را داشت اما به خاطر شرايط پيش آمده‌ خود نتوانست بماند.
خزايي اظهار اميدواري كرد كه بعد از بازنشستگيش هم بتوانند از حضور او بهره ببرند.
سپس وي محمد باب‌الحوائجي را به عنوان مدير جديد آموزش‌وپرورش ناحيه 2 معرفي كرد و تعهد، فداكاري، نظم، پيگيري و دقت در مسائل آموزش‌وپرورش را از ويژگي‌هاي مدير جديد عنوان كرد و گفت: باب‌الحوائجي يكي از نيروهاي باارزش آموزش‌وپرورش است و از اينكه اين سمت را در شرايط سخت امروز آموزش‌وپرورش و تنگناهاي مالي و كمبود فضا و نيرو قبول كرده سپاسگزاريم و اميدواريم وظايف محول شده را مانند گذشته به خوبي انجام دهد.
وي خطاب به مدير جديد گفت: آموزش‌وپرورش يكي از نهادهاي اجتماعي و در عين حال دولتي است كه مسئوليت‌ها و رسالت‌هاي زيادي بر دوش مي‌كشد و غفلت از كدام رشد ناموزوني را رقم مي‌زند.
خزايي ادامه داد: نمره خوب گرفتن دانش‌آموزان در درس‌هاي رياضي، فيزيك و شيمي و... در مدارس اولويت دارد و تربيت مغفول مانده در صورتي كه هدفگذاري نظام مقدس جمهوري بحث تربیت است.
وي نخستين اولويت مدير آموزش‌وپرورش را بحث اخلاق و رفتار و تربيت درست دانش‌آموزان دانست و گفت: به دنبال آمار و ارقامي كه آموزش‌وپرورش گرفتارش است، نباشيد و اين حساسيت ويژه‌اي مي‌طلبد.
معلمان سرمايه‌هاي آموزش‌وپرورش
خزایی سپس انتظارات آموزش‌وپرورش از مدير جديد را تيتروار عنوان كرد و گفت: ساحت اجتماعي و سياسي، ساحت زيستي و بدني، ساحت اقتصادي و حرفه‌اي و... مباحثي هستند كه غفلت از هر كدام يعني نارسايي در تربيت، كه در حال حاضر فقط به بخشي از آن توجه مي‌كنيم و اين يعني ضعف. اگر اينهمه مشكل در جامعه مثل قانون‌گريزي، تخطي، عدم بهداشت اجتماعي، محيط زيست كثيف و... وجود دارد همه مربوط به آموزش از كودكي است.
وي همچنين خطاب به باب‌الحوائجي گفت: يك مدير هر اندازه هم قوي باشد امكان پيشرفت ندارد مگر آنكه مجموعه معلمان و همكاران را داشته باشد و لازمه اينكه آنها با مدير همكاري كنند اين است كه معلم احساس حرمت و كرامت و امنيت كند و راه نقد باز باشد. البته درِ اتاق مدير بايد به روي آنها باز باشد و اگر حتي نتوانست مشكلش را حل كند حداقل به مشكلش گوش فرا دهد.
تقاضای ما هم از باب‌الحوائجي اين است كه به اين نكته توجه ويژه‌اي داشته باشد. چون ما سرمايه ديگري به غير از معلمان نداريم و اين سرمايه، عظيم است و با مشورت و همكاري با معلمان و همكاران سعي بر استقلال آموزش‌وپرورش داریم. تصميمات آموزش‌وپرورش بايد در درون گرفته شود نه در بيرون از آن. هرچند همكاري ساير دستگاه‌ها هم بايد باشد ولي استقلال حفظ شود.
رتبه ناحيه 2 را از 18 به 5 رسانديم
طبق روال توديع و معارفه‌ها محمود كتابي، مديري كه از امروز سمتش را تحويل مي‌دهد، به عنوان سخنران بعدی پشت تريبون آمد، ولي برخلاف معمول به ارائه گزارش كار نپرداخت و گفت: چون يك ساعت پيش اين جلسه اعلام شد نتوانستم گزارش كارم را آماده كنم، اما ان‌شاءا... روابط عمومي آن را به شكلي ارائه بدهد.
وي از تعصبش به ناحيه 2 صحبت كرد و گفت: آنقدر به اين ناحيه تعصب و علاقه دارم كه هنوز هم دوست دارم هرچه در توان دارم براي اين ناحيه بگذارم.
درست است اين سمت را تحويل داده‌ام اما از اين به بعد هم هرچه در توان دارم، براي اين ناحيه خواهم گذاشت. توفيق خدمتگزاري در نظام جمهوري اسلامي ايران يك امانت است و يكي از ويژگي‌هاي مسئولان، امانتداري است؛ پُست هم امانت است.
وي ادامه داد: من 25 سال از 30 سال خدمتم را در سمت‌هاي مديريتي بوده‌ام و سعي كرده‌ام صادقانه خدمت كنم. ناحيه 2 در بين 19 منطقه و شهرستان ناحيه ويژه‌اي است و حساسيت ويژه‌اي به لحاظ شرايط اقتصادي (حتي در بين مناطق محروم)، جغرافيايي و اجتماعي دارد و از نظر سياسي كاملاً متفاوت است. با اين حال تمام تلاشم اين بوده كه درِ اتاقم براي حدود 4 هزار همكار و 50 هزار دانش‌آموز و 50 هزار خانواده آنها باز باشد.
كتابي افزود: روزي كه من اين ناحيه را تحويل گرفتم در بين 19 شهرستان رتبه 18 را داشتيم. اما در حال حاضر با همت و همراهي همه فرهنگيان رتبه 5 يا 6 را داريم و با اطمينان مي‌گويم كاري كه در اين مدت توانستم انجام دهم اين بود كه معلمان را به اداره نزديك كردم و ديوارهاي بي‌اعتمادي را برداشتم و همين امر موجب شد همكاران احساس كنند به هم نزديكند و امروز اين توفيق را مديون وحدت و يكدلي هستيم.
فرهنگيان را ويژه مي‌بينيم
محمد باب‌الحوائجي هم به عنوان نفر آخر پشت تريبون آمد و از انتخابش به عنوان مدير جديد قدرداني كرد و گفت: اميدوارم بتوانم با توكل به خدا و پيروي از منويات رهبري و تلاش و همدلي همكاران، در راستاي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد در حوزه آموزش و با تكيه به قانون‌مداري و برنامه‌ريزي گام‌هاي مثبتي بردارم. سپس از كتابي به خاطر زحمات چند ساله‌اش قدردانی و از او به عنوان پيشكسوت ياد كرد.
وي در ادامه از عمده‌ترين و اصلي‌ترين اهداف خود سخن گفت و ادامه داد: تمركز روي كار و خدمت صادقانه و پرهيز از حاشيه و حفظ قداست آموزش‌وپرورش، احترام به فرهنگيان با هر گرايش فكري و سليقه و بدون مرزبندي و حب و بغض، عملياتي كردن توسعه امنيت فرهنگيان البته نه در غالب شعار، تجديد نظر در بحث تكريم ارباب‌رجوع (فرهنگيان، پيشكسوتان و همكاران شاغل) جزو برنامه‌هاي من است.
باب‌الحوائجي ادامه داد: فرهنگيان در خط مقدم بايد ويژه ديده شوند. چون خودم معلم بوده‌ام و از نزديك و ملموسانه با دغدغه‌هاي آنها آشنا هستم و كمترين كاري كه مي‌توانم برايشان انجام دهم برخورد احترام‌آميز با آنهاست. البته عمده‌ترين دغدغه، بحث اخلاق‌گريزي و پرورش دانش‌آموزان است كه من تقاضا دارم اداره كل فكري به حال اين موضوع بكند.
وي انتظارش را هم چنين عنوان كرد: ما بايد پرورش و ورزش را پوياتر كنيم كه به حمايت مالي و فضا نیاز دارد كه ان‌شاءا... با همكاري می‌توانیم كاري انجام دهيم.
باب‌الحوائجي در پايان گفت: من به آن مي‌انديشم كه به ياري خدا گامي مؤثر بردارم كه وقتي قرار شد از اينجا بروم كاري انجام داده باشم./پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان