اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 10:28   |   کد مطلب: 26593
بالاخره بعد از روزها لحظه شماری جهت انتخاب شهردار برای شهر همدان ازبین 4 گزینه پیشنهادی شورای شهر به نقطه سر خط رسید.
سایه چالش انتخاب شهردار همچنان بر سر همدان

به گزارش صبح الوند، بعد از چند ماه انتظار مبنی بر انتخاب 4 گزینه جهت شهرداری همدان علی رغم اینکه همه انتظار داشتند از بین آقایان صوفی, مجیدی , درویشی و مشهدیاری یک نفر به عنوان شهر دارانتخاب شود.

 

رییس شورای شهر همدان  در صحن علنی شورای شهر سخن از تردید  داشتن در انتخاب این 4 نفر یا حذف این تعداد و انتخاب گزینه های جدیدتر زد و علت این تردید را انتخاب گزینه های برتر خواند.

 

وی در توضیح تعداد آرایی که 4 گزینه قبلی از اعضای شورای شهر کسب کرده بودند گفت: گزینه های قبلی 6 رای آورده بودند و اگر شهرداری با 6 رای انتخاب شود یعنی 5 نفر مخالف دارد و این تعداد میتوانند کار شهردار را مختل کنند.

 

در این جلسه گردان سخنگوی شورای شهر همدان از 4 کاندیدا به دلیل وقتی که گذاشتند و برنامه هایی که ارائه دادند  عذرخواهی کرد.

 

نرگس نورالله زاده هم که از لیست نهاد خدمت به شورای شهر همدان راه یافته بود موافقت خود جهت حذف این 4 گزینه را جلوگیری از ملاک قرار دادن گرایش های سیاسی در انتخاب های بعدی دانست.

 

در نهایت گزینه حذف 4 گزینه توسط اعضای شورای شهر به رای گذاشته شد و از این تعداد 2 نفر مخالف حذف 4 گزینه،8  نفر موافق حذف و 1 نفر هم برگه سفید انداخت.

 

بعد از رای گیری مولوی خبر از انتخاب شهردار جدید در ده روز آینده را داد و گفت این انتخاب بیشتر از ده روز طول نمیکشد و شاید زودتر شهردار جدید معرفی شود.

 

در ادامه باید گفت با توجه به اینکه شهردار شهرهای بزرگی همچون تهران انتخاب شده است علت این تاخیر چیست آیا واقعا از بین این 4 گزینه یک گزینه مناسب نبود؟

 

درست است اعضای شورای شهر انتخاب فرد نمونه را دلیل تاخیر در انتخاب شهردار میدانند اما صحبت ها و برداشت هایی که تاکنون از شورای شهر شده نشان داده است که مسایل سیاسی مانع از انتخاب شهردار تا این لحظه شده است.

 

خطاب به اعضای شورای شهر باید گفت مردم همدان فقط یک شهردار میخواهند که شهرشان را اباد کند لطفا در این مدت 10 روز اشتباهات گذشته خود را تکرار نکنید و گزینه مناسب و مورد توافق همه را معرفی کنید و سایه چالش انتخاب شهردار از شهر همدان بردارید.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان