اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. آبان 1395 - 18:09   |   کد مطلب: 21829
مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان گفت: سازمان‌های دیگر، وزارت بهداشت را در ممنوعیت تبلیغ مواد مضر سلامتی کمک کنند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حسین خالقی‎مجد بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ماده 37 قانون پنجم توسعه اقتصادی اجتماعی با بیان اینکه باید شرکت‌های تبلیغی را با قانون آشنا کرد، اظهار کرد: مهرماه امسال بود که شورای نگهبان به ماده 37 ایراد گرفت و این موضوع دوباره در مجلس مطرح شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نسبت به اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی در این قانون باشد، ایراد گرفت و بار جرم را برداشته است.

مسؤول بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه تقاضا دارم این موضوع بر پایه قانون پیگیری شود، خاطرنشان کرد: هدف وزارت بهداشت کاهش بار ناشی از بیماری‌های غیرواگیر بوده تا میزان مرگ و میر را کاهش دهد که البته در این راستا تنها وزارت بهداشت نمی‌تواند کار انجام دهد و باید سازمان صنعت معدن و تجارت، شهرداری، اصناف و... کمک کنند.

وی با بیان اینکه در این جریان به حداقل رسیدن تبلیغات مواد مضر هدف است، در پاسخ به اظهارات نماینده اصناف گفت: خوب است که اتاق اصناف از صنف‌های خود حمایت کند، اما باید حمایت‌ها در چارچوب قانون باشد.

نماینده دادستان استان همدان نیز با بیان اینکه تبلیغات سالم بازوی تولید سالم در جامعه است، اظهار کرد: بحث اجرای عدالت مطرح است و هر فردی از قانون تخطی کند، ورود می‌کنیم.

مصطفی ربانی با بیان اینکه دادستان همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت، گفت: می‌خواهیم قدمی در این راستا برداشته شود و موضوع برخورد قهری نیست.

وی با بیان اینکه نخستین دغدغه ما سلامت جسمی، روحی و روانی است، افزود: جهل به قانون، رافع مسئولیت کیفری نیست.

نماینده دادستان استان همدان با بیان اینکه چون مردم به حکومت اسلامی اعتماد دارند به هرگونه تبلیغ در این حکومت اهمیت می‌دهند، افزود: ممنوعیت در تبلیغات حتی فضای مجازی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما شرکت‌های تبلیغی را حمایت می‌کنیم و از آنها دعوت می‌شود تا هر نوع اظهارنظری را بیان کنند، گفت: 10 تا 15 سازمان و نهاد پشت این قانون است و شرکت‌های تبلیغی باید به این جریان کمک کنند.

ربانی تصریح کرد: اگر تبلیغی مضر سلامتی دیده شود و حتی هیچ سازمان نظام پزشکی نیز اعلام جرم نکند، خود ما مستقیم می‌توانیم وارد عمل شویم و اعمال قانون کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در دادسرا پرونده‌هایی وجود دارد که بیشتر ناشی از استرس و بیماری‌های روانی است، گفت: بسیاری از قتل‎ها ناشی از عصبی شدن بوده و 90 درصد عصبانیت‌ها نیز به غذا و شیوه زندگی برمی‌گردد.

نماینده دادستان استان همدان با بیان اینکه اگر مجوز تبلیغی گرفته نشود حتی محصول سالم نیز باشد، تبلیغ آن از نظر قانون جرم است، افزود: اداره ارشاد و سازمان نظام پزشکی باید این موضوع را سازماندهی کنند و شرکت‌ها نیز باید با این دو سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

ربانی با بیان اینکه تشکیل این جلسه بیشتر به منظور فرهنگ‌سازی بوده است، گفت: وقتی جرمی واقع می‌شود اگر فردی یا سازمانی، دیگران را به این جرم ترغیب کند، در واقع معاون جرم شناخته می‌شود.

وی افزود: هر نوع تبلیغی حتی سالم باید مجوز داشته باشد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان