اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. آبان 1395 - 11:32   |   کد مطلب: 21499
مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان رزن روز پنجشنبه با حضور فرماندار شهرستان رزن و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و تنی چند از مسوولان محلی بررسی شد.

به گزارش صبح الوند به نقل ازایرنا،  فرماندار رزن در این نشست با اشاره به قدم‌های ارزشمند دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان گفت: 70 میلیارد ریال در دولت یازدهم برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در این شهرستان هزینه شد.
فتحعلی حسینی با بیان اینکه حساسیت در حوزه بهداشت و درمان زیاد است، اظهار کرد: هم اکنون با تلاش مطلوب مسوولان، عملیات اجرایی 20 طرح بهداشتی با 850 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان در حال انجام است.
وی اضافه کرد: در دولت یازدهم داروخانه های این شهرستان از هشت واحد به دو برابر افزایش یافته است و در بخش نرم افزاری نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست گفت: با گذشت دو سال و نیم از اجرای برنامه تحول نظام سلامت 760 مراجعه سرپایی در این مدت در شهرستان رزن وجود داشته است و 100 هزار ویزیت در کلینیک‎های تخصصی و 30 هزار مورد بستری بیمارستانی نیز انجام شده است.
به گزارش ایرنا سید حبیب‎اله موسوی‎بهار با قدردانی از عملکرد مطلوب بهداشت و درمان رزن در کاهش آمار سزارین، افزود: استان همدان در شاخص‎های مرگ و میر مادر و نوزاد بالاتر از میانگین کشوری است و عملکرد شهرستان رزن در هفت سال گذشته برای صفر شدن آمار سزارین نشان دهنده زحمات چند ساله در این حوزه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 150 میلیارد ریال در بودجه برنامه تحول نظام سلامت در قالب یارانه وارد این شهرستان شده است، گفت: با اختصاص این اعتبار کمترین پرداختی از جیب مردم شهرستان رزن در حوزه سلامت هزینه شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به اجرای 270 طرح مختلف بهداشتی درمانی در این استان گفت: جشنواره‌‏ بهره برداری از این طرح ها را درسطح استان خواهیم داشت و هدف ما شیرین کردن کام مردم با افزایش خدمات است.
محمدرضا عبادیان افزود: در راستای خدمات بدهی درمانی مناسب طرح های ال دی آر و درمانگاه این شهرستان تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: همچنین با استقرار یونیت دندانپزشکی در بیمارستان‌ها و بکارگیری نیروهای دندانپزشکی با تعرفه‎های پیشنهاد شده مناسب، باید برای بهبود وضعیت سلامت بهداشت دهان و دندان در این شهرستان تلاش شود.
وی در ادامه با اهمیت شمردن ارایه آموزش‎ ها به مردم درباره سیستم نوبت ‎‏دهی در مراکز درمانی گفت: تکریم ارباب رجوع همواره مورد تاکید است و برهمین اساس برای ساماندهی وضعیت اورژانس شهرستان رزن و خدمات دهی مناسب در جلب رضایت مردم در کوتاه مدت برنامه ‎‏ریزی خواهد شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاه به خدمات ارایه شده در پایگاه‎های فوریت‎های شهرستان رزن گفت: بضاعت اداره فوریت‎های پزشکی این شهرستان به دلیل پوشش دادن بیماران سایر مناطق همجوار محدود است و باید خدمات‏‎رسانی به مردم همواره اولویت داشته باشد.
حبیب معصومی افزود: همچنین وضعیت پوشش‎دهی ارتباطات درباره خدمات‎‏دهی مخابراتی توسط دستگاه‏‎های مرتبط باید بهبود یابد تا خدمات ‏‎دهی فوریت‎‏های پزشکی با مشکل مواجه نشود.
وی، تلاش مسوولان اجرایی برای کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث گرافیکی را خواستار شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رزن نیز تحقق سلامت جامعه را از اهداف اصلی دانست و گفت: با ترفندهای مدیریتی می‎توان میزان رضایتمندی را افزایش داد.
سیدمهدی حسینی افزود: هم اکنون طرح پزشک خانواده در این رزن 100 درصد پوشش داده شده و انجام زایمان‎های ایمن و نبود مرگ مادری در هشت سال گذشته از افتخارات این شهرستان است.
وی یادآور شد: با بهره برداری کلینیک ویژه و سه پایگاه فوریت‎های پزشکی و آمبولانس‌‎های در اختیار، سطح ارائه خدمات ارتقا خواهد یافت.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان رزن نیز با اشاره به راه اندازی درمانگاه دمق تا پایان آبان ماه جاری گفت: با شروع بکار این درمانگاه شاهد خدمات دهی مناسب به مردم شهر دمق خواهیم بود.
یوسف تراکمه همچنین با اشاره به طرح بررسی دندان مردم در این شهرستان افزود: با تغییر سیاست‎های وزارت بهداشت در خصوص نگهداری از دندان افراد، ترمیم دندان‎ها در سه مرکز که دو مورد در رزن و یک مورد در قروه واقع است، انجام می‎شود.
محمد سلطانی بخشدار قروه درجزین نیز در این نشست به نبود مطب در شهرهای شهرستان، لزوم توجه به سرویس‎دهی مناسب در تعطیلات، تجهیز درمانگاه شماره دو، بهبود وضعیت بهداشت محیط روستاها و برگزاری کلاس‎های آموزشی در روستاها اشاره کرد.
همچنین سیاوش شریفی بخشدار سردرود با بیان اینکه این بخش به دلیل وسعت بالا نیازمند توجه بیشتر ازجمله تامین نیروی بهداشتی درمانی مورد نیاز در واحدهای مختلف است، پیرامون افزایش سطح سواد بهورزان، ارتقای تجهیزات در اجرای برنامه سیب و سایر طرح ها اشاره کرد.
بخشدار مرکزی رزن نیز با قدردانی از خدمات بهداشتی - درمانی در رزن، نیازهای این بخش را شامل احداث پایگاه فوریت‌های پزشکی، احداث واحد ام. آر. آی و بازسازی خانه‎های بهداشت روستایی دانست.
ابراهیم لشکری، توجه به نیروی انسانی ازجمله تربیت پزشک، پرستار و بهورز توانمند را مهم دانست.
شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان