به گزارش پایگاه خبری صبح الوند، امیررضا یوسفیان در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به تدوین برنامهها در شورای اسلامی شهر و اجرای آنها توسط شهرداری، اظهار کرد: حوزه ترافیک لازمه حرکت شهر بوده و این حرکت انضباط خاصی را میطلبد.
وی با بیان اینکه بخشی از ثروت شهر با مقوله ترافیک درگیر است، خاطرنشان کرد: هدفمندی یارانهها و حاملهای انرژی به طور جدی در بخش ترافیک تأثیر داشته است.
سرپرست شهرداری همدان ادامه داد: بر این اساس لازم است شهرداری برنامههایش را در بخش مطالعات راهبردی برنامه پنجم توسعه و دولت هماهنگ کند.
وی داشتن برنامه کوتاه مدت در کنار برنامههای بلندمدت را ضروری دانست و افزود: حدود دو سال است که طرح پیادهراهسازی خیابانها در راستای تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر همدان شروع شده اما فعلاً خیابانهای بوعلی و اکباتان باز شده است.
یوسفیان از ساماندهی حمل و نقل و ترافیک شهر همدان خبر داد و اضافه کرد: طبق هماهنگیهای صورت گرفته همزمان با مطالعات طرح ترافیک عملیات اجرایی نیز آغاز شود تا از فرصتسوزیها جلوگیری به عمل آید.
وی با بیان اینکه طرح ترافیک همدان با اولویت اجرا خواهد شد، اظهار داشت: هم اکنون مطالعات طرح توسط مشاور در حال حاضر انجام بوده و پیمانکار طرح نیز انتخاب شده و شهرداری منتظر اختصاص بودجه برای اجرای همزمان طرح است.
سرپرست شهرداری همدان گفت: در مطالعات صورت گرفته خیابان بوعلی به دلیل داشتن ترافیک و سفرهای درون شهری مردم، این خیابان در اولویت نخست اجرای طرح ترافیک قرار گرفته و با ساماندهی این مسیر طرح بی آر تی در آن نیز راهاندازی میشود.
وی از شروع اجرای طرح بی آر تی همزمان با طرح پیادهراهسازی خبر داد و افزود: اجرای این طرح در همدان برای جابجایی مسافران توجیه اقتصادی اجتنابناپذیری را دارد.
یوسفیان با تاکید بر اینکه پروژههای در دست اجرا باید به طور کامل تکمیل شده سپس افتتاح شود افزود: مدیران شهری باید از اقدامات مقطعی بپرهیزند و در صورت فوری بودن، کارها با تدبیر و عقلانیت انجام شود.
وی در پایان سخنانش اظهار داشت: فرهنگسازی مهمترین موضوع در ترافیک شهری است که تحقق این امر نیازمند همکاری دستگاههای ذیربط بویژه پلیس راهنمایی و رانندگی با شهرداری است.
در این جلسه مدیران حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در این حوزه پرداختند.
دیدگاه شما