اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. ارديبهشت 1395 - 20:33   |   کد مطلب: 17874
سرپرست پارک علم و فناوری همدان خبر داد
استقرار 70 واحد فناور در پارک علم و فناوری همدان
سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تاکنون بالغ بر 70 واحد فناور در پارک علم و فناوری این استان مستقر شده‌اند.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس؛ مجید کزازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته اهتمام پارک علم و فناوری بر روی کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است به طوری که تا به امروز 38 شرکت مجوز ثبت گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه از 38 شرکت دانش‌بنیان در سال گذشته 26 شرکت مجوز اخذ کرده‌اند، افزود: در سال 94 پارک علم و فناوری رشد کمی و کیفی را در واحدهای فناور داشته و تاکنون بالغ بر 70 واحد مستقر در پارک علم و فناوری ایجاد شده است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان ادامه داد: در سال 95 تا سال 99 نیز برای اینکه بتوانیم در ریل منطقی سیاست‌های دولت حرکت کنیم برنامه راهبردی خود را در نیمه دوم سال گذشته در پارک علم و فناوری تدوین کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان جزو دستگاه‌های پیشرو بوده است، گفت: این پارک در سند راهبردی به اسناد بالادستی همچون اقتصاد مقاومتی، برنامه توسعه پنجم و ششم، سند راهبردی علم و فناوری و در سند چشم‌انداز توسعه استان از نقش و جایگاه فناوری بهره برده است.

کزازی افزود: هدف پارک علم و فناوری توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری و صنعت است.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات کشاورزی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: بنا داریم امسال طبق سند راهبردی، مراکز رشد را از پنج مرکز به 10 مرکز، شرکت‌های دانش‌بنیان را به 200 شرکت و واحدهای فناور را به بیش از 200 واحد برسانیم.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان بیان کرد: خوشبختانه در 6 ماهه دوم سال گذشته اسناد مربوط به اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان مد نظر بوده است.

وی با بیان اینکه استان در حوزه اجرایی سیاست‌های مقاومتی تقریباً جزو استان‌های پیشرو است، اظهار کرد: از سال 92 این طرح به استان ابلاغ شد و با پیگیری استاندار اوایل امسال ستاد اقتصاد مقاومتی در چهار کمیته شکل گرفت.

کزازی افزود: باید در این طرح نگرش درست در تعریف اقتصادی در کالبد دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و پویا و فعال شود.

وی در خصوص قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در این قانون شرکت‌های دولتی نمی‎توانند عضو شوند و فقط اعضای هیأت علمی مستثنی هستند و می‌توانند با عضویت از تسهیلات این شرکت‌ها برخوردار شوند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته 26 مورد مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده است، ادامه داد: میزان کل فروش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر شده در پارک 17 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در مجموع میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان مستقر و غیر مستقر در پارک علم و فناوری استان 84 میلیارد تومان است که 487 نفر بیمه شده و 157 نفر از آنها بیمه نشده‌اند.

کزازی با بیان اینکه تا سال 94 میزان فروش واحدهای فناور که در پارک مستقر شده‌اند 31 میلیارد تومان است، بیان کرد: در این زمینه 440 هزار دلار صادرات انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشتر تولیدات براساس اولویت برق و الکترونیک، مکانیک، صنعت، فناوری اطلاعات، کشاورزی، مهندسی پزشکی، مواد و متالوژی، صنایع دستی، داروهای گیاهی و انرژی‌های نور بوده است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان در خصوص ثبت اختراعات در سال گذشته نیز تصریح کرد: از 40 مورد مراجعه‎کننده برای ثبت اختراع 20 مورد آن به تأیید پارک علم و فناوری رسیده است.

وی اظهار کرد: این اختراعات تأیید شده نیز باید با کار میدانی و نمونه تولید شده به پارک علم و فناوری تحویل داده شود.

کزازی با بیان اینکه هم‌اکنون دو آزمایشگاه در پارک علم و فناوری وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از آزمایشگاه‌ها در زمینه سفال و سرامیک در لاله‌جین مستقر شده و دیگری مربوط به آزمایشگاه زیست فناوری است.

وی ادامه داد: برای هر دو آزمایشگاه بیش از 800 میلیون تومان هزینه شده و هدف از تأسیس این آزمایشگاه‌ها سرویس‌دهی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

سرپرست پارک علم و فناوری استان همدان در خصوص تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری گفت: امسال برای این شرکت‌ها هیچ محدودیت تسهیلاتی وجود ندارد در حالی که در سال گذشته از 1.4 میلیارد تومان مصوب شده حدود 900 تا یک میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری جزء مناطق آزاد تجاری است که با تعامل چند دستگاه سعی داریم سرمایه‌گذار داخلی را در کنار فناور خارجی در استان نگه داریم.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان