اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1395 - 14:11   |   کد مطلب: 17869
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان خبر داد:
14 اردیبهشت ماه داوران شورای جهانی صنایع‌دستی به همدان می‌آیند
معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان از ورود داوران شورای جهانی صنایع دستی به همدان جهت ارزیابی لالجین به عنوان شهر جهانی خبر داد و گفت: این داوران 14 اردیبهشت وارد همدان می شوند و پانزدهم بازدید از فروشگاه ها و کارگاه های شهر لاله جین خواهند داشت.

علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند؛ از اعلام آمادگی سازمان میراث فرهنگی استان همدان جهت ورود داوران شورای جهانی صنایع دستی جهت ارزیابی لالجین به عنوان شهر جهانی خبر داد و گفت:  نامزدی لالجین به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در سال 94 به ما ابلاغ شد و طی بازدیدی که در هفته آخر فروردین ماه از لالجین توسط مقامات کشوری صورت گرفت، موارد و نواقصی که باید مورد بازبینی قرار می گرفتند  رفع شد.

معاون صنایع‌ دستی میراث فرهنگی استان همدان با اعلام زمان ورود داوران شورای جهانی صنایع دستی به همدان گفت: این داوران سه شنبه، 14  اردیبهشت وارد همدان می شوند و 15 بازدید از فروشگاه ها و کارگاه های شهر لالجین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: جهت پیش روی بهتر داوری، فضاسازی سازی های عمومی و  فروشگاه ها و کارگاه ها را جهت بازدید طوری آماده کردیم که مراحل تولید برای داوران نشان داده شود و  داوران با صادرکنندگان صحبت کنند.

قاسمی عنوان نمود: در روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه و همزمان با حضور داوران شورای جهانی صنایع‌دستی فروشگاه‌های سفال در کل کشور محصولات خود را با 25 درصد تخفیف به فروش خواهند رساند.

معاون صنایع‌ دستی میراث فرهنگی استان همدان بابیان اینکه در شهرستان لالجین  هزار کارگاه و حدود 230 عدد فروشگاه وجود دارد اظهار کرد: صنعتگران در لالجین محصولات مختلف سفال را تولید می کنند و این تولیدات دارای ویژگی خاص خودش  از لحاظ نوآوری  می باشند.

وی با اشاره به  آمار صادرات 13 میلیون دلاری صنایع دستی سال گذشته همدان گفت: در شهرستان لالجین آقای محمد بشیری به عنوان به عنوان صادرکننده نمونه کشوری صنایع دستی است و امیدواریم شرایط داوری شهر جهانی لالجین به خوبی پیش برود.

انتهای پیام/ج

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان