به گزارش صبح الوند، سایت "حرف تو" به نقل از سایت صدای دریانوشت: موضوع نفوذ دشمن در خاک کشورمان منتهی به فضای حقیقی نمی شود ودر فضای مجازی نیز باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد چرا که یکی از مهمترین نقاط قابل لغزش برای نفوذ همین شبکه های اجتماعی وفضای اینترنت است ولی انگار برخی رسانه ها که خود را پیش قراول نبرد با نفوذ دشمن می دانند به جای حمایت از تولیدات داخلی و بستن راه نفوذ دشمن،آن را هموارتر کرده اند...
به گزارش صدای دریا از مسئله نفوذ دشمن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نمی توان به راحتی عبور کرد؛زیرا این شبکه ها ساده ترین راه برای جاسوسی از دیگر کشورهااست.
شبکه هایی که حالا کاربران ایرانی حاضر در آنها در جهان حرف اول رامی زنند که می توان در آن میزان موفقیت دشمن را در نفوذ وجاسوسی از کاربران ایرانی مشاهده کرد.
براساس مدارک موجود که الکسا منتشر کرد کاربران ایرانی در شبکه های وایبر رتبه اول،تلگرام رتبه دوم را دارد به طوری که طبق گزارش سایت فرهنگ نیوزپشت پرده این شبکه اجتماعی یک لابی آمریکایی- صهیونستی قرار دارد که این امر جاسوسی بودن تلگرام را ثابت می کند.
همچنین کشورمان در میزان ورودی و خروجی شبکه اجتماعی لاین رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند ولی در واتساپ جزء پنج کشور اول با توجه به حجم گسترده استفاده کنندگان از آن اصلا دیده نمی شود.
با توجه به این موضوع مهم وظیفه رسانه که خود را مدعی مبارزه با دشمن میدانند چیست؟
آیا نباید به جای استفاده و روی آوردن به شبکه های جاسوسی دشمن آنها را تحریم کنند و با توجه به فرمایشات حضرت امام خامنه ای(مدظله) از تولیدات داخلی حمایت کنند؟
نکته قابل تأمل اینجاست رسانه هایی که از این شبکه های جاسوسی استفاده می کنند می توان از آنها به عنوان یک الگو نام برد و این می تواند ضربه جبران ناپذیری را بر پیکره فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داخلی که ساخته دست توانمند جوانان ایرانی هستند بزند.
رسانه هایی که می توانند با تحریم این شبکه های جاسوسی و حمایت از شبکه های اجتماعی تولید داخل کشور با محبوبیتی که بین کاربران دارند به راحتی جمعیت عظیمی از آنان را به سوی استفاده از این شبکه های ایرانی بکشانند.
شبکه هایی مثل لنزور،سلام،بیسفون،انار،هم میهن،افسران،فیس نما،کلوب ،آپارات و ... که می توانند جایگزین خوبی برای سرویس های جاسوسی دشمن باشد.
حمایت از شبکه های ایرانی نه تنها موجب سرازیر شدن کاربران ایرانی به آنها می شود بلکه می تواند راه نفوذ دشمن را از این طریق بست.
در ایران رسانه های زیادی هستند که از سرویس های خارجی برای جذب بازدید کننده و بالارفتن محبوبیت خود استفاده می کنند؛در واقع می توان گفت تقریباً98 درصد رسانه ها از این سرویس ها استفاده می کنند.
در زیر جدول رسانه هایی که فقط از تلگرام استفاده می کنند را معرفی می کنیم:
در این جدول تنها به اعضای یک سرویس اشاره شد و دیگر سرویس ها مثل واتساپ،اینستاگرام،فیس بوک،توییتر و... هیچ اشاره ای نشد ه است،شاید صفحاتی که در تلگرام ایجاد شده است مورد رضایت و قبول اشخاص و صاحبان این سایت ها نباشد زیرا سایت ها و اشخاصی که در این شبکه اجتماعی جاسوسی صفحه اختصاصی دارند کسانی هستند که در بصیرت داشتن و روشنفکری و ولایت مداری حرف اول را می زنندو الگوی بسیاری از جوانان ایرانی هستند.
و حالا چند سؤال:
ایجاد صفحات در این سرویس ها چه مزایایی برای این سایت ها دارد که عضویت در سرویس های داخلی ندارد؟
بدون شک تنها آمار بازدید و محبوبیت در اینجا مطرح خواهد بود و به گفته خود این سایت ها اطلاع رسانی اخبار؛با این وجود تکلیف فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله) که حمایت از تولیدات داخلی را سفارش فرمودند چه می شود،آیا رهبر عزیزمان حمایت از تولیدات داخلی را منحصر به تولیداتی غیر از تولیدات عرصه فضای مجازی محدود فرموده اند یا این تولیدات هم جزء فرمایشات معظم له قرار دارد؟
وظیفه رسانه ای چه حکم می کند آیا بالارفتن محبوبیت،آمار بازدید و بهبود رتبه الکسا به فرامین رهبری ترجیح داده شده ویا خیر؟
وسؤال آخر اینکه آیا نمی توان با استفاده از سرویس های ایرانی به اهداف خود رسید و با حمایت از این تولیدات راه نفوذ دشمن در فضای مجازی را بست؟
پاسخ به این سؤالات را به خود مدیران این سایت ها واگذار می کنیم ولی چیزی که اینجا مهمه حمایت از تولیدات داخلی وهمچنین تولیدات جوانان توانمند مثل شبکه های لنزور،سلام،بیسفون،انار،هم میهن،افسران،فیس نما،کلوب ،آپارات و ... است که یکی دستاورد های مهم این حمایت سرازیر شدن جمعیت کاربران به این شبکه های تولید داخل است و کوتاه کردن دست دشمن در فضای مجازی و می بایست امر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله) را بر هر چیزدیگری مقدم شمرد.
دیدگاه شما