اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1394 - 17:07   |   کد مطلب: 11151
مدير كل حمل و نقل و پايانه ها از اجرای طرح آمار برداری مبدا و مقصد جاده‌های استان همدان از امروز به صورت همزمان در سراسر کشور، خبر داد.

 

به گزارش صبح الوند، نصرت الله حيدری اظهار داشت: اين طرح از ساعت شش صبح امروز 16اردیبهشت آغاز شده و تا20 اردیبهشت ادامه دارد.

وی خاطر نشان كرد : اين طرح حدود 10 سال پيش اجرا شده و با توجه به نياز بازنگری در آمار و اطلاعات ، مقرر شد با اجرای طرح آمار برداری مبدا و مقصد ، آمار و اطلاعات جدید در این حوزه جایگزین شود.

وی بيان كرد: ارتقاء سطح خدمات قابل ارائه درحمل و نقل عمومی از اهداف ویژه اجرای این طرح سراسری است، و پرسشگران در 26 ایستگاه تعیین شده مستقر و علاوه بر تردد شماری پرسش هاي لازم را نيز در اين زمينه انجام خواهند داد.

مدير كل حمل و نقل و پايانه ها بيان كرد : يكي ديگر از اهداف بخش تردد شماری در طرح آمارگیری ، رصد سرویس جاده‌های استان است و مقرر شده کلیه وسایط نقلیه شامل تاکسی، وانت بار، مینی بوس، اتوبوس، کامیونت، ادوات کشاورزی و ... به صورت بصری شمارش شوند.

وی تصريح كرد: علاوه بر شمارش بصري در 20 ايستگاه از 26 ايستگاه تعيين شده ؛ تعدادي از انواع وسایط نقلیه مسافری، باری، سواری و شخصی توسط پرسشگرها متوقف شده و سئوالاتي از آنان پرسيده خواهد شد.

حيدری سئوالات پرسشگران را در خصوص وضعیت مالکیت خودرو اعلام كرد و افزود : كليه اطلاعات خودرو چون شناسه وسایط نقلیه، نوع وسیله نقلیه، شماره پلاک، سال ساخت، شماره کارت هوشمند ، سرنشینان خودرو، ظرفیت باری و مسافری، نوع بار نامه و طول مدت سفرو... از رانندگان پرسيده خواهد شد.

حيدري گفت: تردد شماری خودروها به صورت بصری و در تمامي محورهاي مواصلاتي انجام خواهد شد، تا اطلاعات به دست آمده نسبت تردد در جاده‌ها، با اطلاعات تردد شمارهای برخط مشخص شده و برنامه‌ریزی لازم براي ارتقاء سطح سرویس جاده‌ها، تدوين گردد.

گفتني است: مجری طرح سازمان راهداري و حمل و جاده اي و ادارات کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ها با هم همکاری پلیس راه در اجراي طرح فعاليت خواهند کرد ، استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌ها نیز ناظر بر اجراي طرح خواهند بود.

*طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان آغاز شد

همچنین همزمان با سراسر کشور از اول اردیبهشت طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در استان همدان آغاز شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان همدان ضمن اعلام این مطلب افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی باید بارنامه و صورت وضعیت داشته باشند تا بتوانند سهمیه سوخت کامل دریافت نمایند.

نصرت الله حیدری اظهار کرد: سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری که از ابتدای خرداد به بعد کارکرد نداشته باشند کاهش یافته وهمانند خودروهای درون شهری محاسبه می شود.

وی افزود: بر اساس اعلام قبلی مرحله اول طرح ارائه سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی شد و بر اساس این مصوبه، رانندگانی که در زمینه حمل ونقل عمومی فعالیت دارند از جمله کامیون، کامیونت، اتوبوس و مینی بوس برون شهری متناسب با میزان فعالیت و عملکرد خود سوخت دریافت می کنند.

حیدری تاکید کرد: انجمن های صنفی درآگاه سازی رانندگان و مشارکت موثر آنان در اجرای این طرح ملی، ، نش به سزایی داشته و همکاری موثری خواهند داشت.

وی افزود: طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش در دو مرحله اجرا خواهد شد و در مرحله نخست بخش حمل و نقل برون شهری کامل زیر پوشش طرح خواهد رفت . وی به میزان پیمایش سوخت مورد نیاز وسیله نقلیه بر اساس جابه جایی کالا و مسافراشاره کرد و گفت :با ثبت لحظه ای بارنامه و صورت وضعیت در بانک های اطلاعاتی سازمان، سهمیه مورد نیازدر پایان هر ماه به صورت مکانیزه محاسبه و بر اساس آن، از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اختصاص داده می شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها اذعان داشت: مرحله دوم طرح نیز از ابتدای مهر ماه سال 95 و با اضافه شدن ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری به این طرح اجرا می شود.

حیدری بیان کرد: با توجه به اینکه تخصیص سوخت بر اساس اطلاعات مرحله نخست و سامانه پیمایش خواهد بود مجهز شدن کلیه ناوگان برون شهری به سامانه جامع پیمایش (GPS) تا پایان نیمه اول سال 95 ضروری توسط شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي بر روي ناوگان عمومي اجرا خواهد شد.

وی ضمن مثبت خواندن اهداف طرح اظهار داشت: میزان مصرف سوخت خودروهای مشمول، متناسب با نوع، ظرفیت، تعداد محور و سال ساخت خودرو تعیین وباعث خواهد شد رانندگان نسبت به ميزان فعالیت در امر جابه جايي كالا و مسافر سهميه مورد نياز سوخت خود را دريافت نمايند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها اهداف این طرح را کاهش تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان غیرفعال، صرفه جویی در مصرف منابع انرژی ملی، افزایش بهره وری ناوگان حمل ونقل و جلوگیری از موارد احتمالی قاچاق سوخت از جمله مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان